Beantwoord

Hyperlinks op mijn site

  • 2 November 2020
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik heb een eigen website met o.a. genealogische informatie. Om deze goed te laten functioneren is het essentieel dat de hyperlinks goed werken. Ik heb destijds de site gemaakt bij/voor Hetnet, en toen werkten ze prima. Ik heb gemerkt dat ze dat niet meer doen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze het weer goed doen zonder dat ik ze één voor één moet gaan bewerken? Dat is nl. niet te doen want het zijn er meer dan 1000... Zoeken en vervangen van tekst gaat prima in Word (waarmee ik het heb gemaakt) maar bij mijn weten kun je dat met hyperlinks niet doen. Of wel?!? Wie weet raad?

Martijn Jager

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @Martijn Jager, welkom! Ik denk dat er niets anders op zit dan ze een voor een te bewerken. Je zou nog kunnen proberen om het html bestand te openen in een html editor, en daarin dan een zoek-en-vervang functie uit te voeren.

 

Wat ik je verder als tip kan meegeven: als je linkt naar andere pagina's en bestanden van je eigen website, link dan relatief in plaats van absoluut. 

Voorbeeld: stel je website is home.kpn.nl/gebruikersnaam.

De hoofdpagina is dan home.kpn.nl/gebruikersnaam/index.html. Daarnaast heb je een tweede pagina aangemaakt home.kpn.nl/gebruikersnaam/hallo.html.

Als je dan van de index.html pagina een link wilt maken naar de hallo.html pagina, maak die link dan niet met de hele home.kpn.nl/gebruikersnaam/hallo.html, maar alleen met /hallo.html

Browsers snappen dan dat het hier gaat om een pagina op hetzelfde niveau. Als er dan iets veranderd in de url van de je site, dan hoef je niet alle links opnieuw te doen.

Meer nuttige informatie hierover vind je op deze pagina.

Dank voor je antwoord, Erik. Je tips had ik vanaf het begin toegepast en dat werkte ook, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.  Wel heb ik in tweede instantie toen ik merkte dat er wat fout ging geprobeerd om de links absoluut in te voeren en te kijken of dat hielp. Niet echt dus.

Ik heb er nog eens met aandacht naar gekeken, en het blijkt dat de links die niet goed werken zijn "vervuild” met een extra toevoeging “AppData/Roaming/Microsoft/Word/” Ik vraag me af waar dit vandaan komt? Ik heb het er niet zelf in gezet in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +24

Dat zet Word er zelf in. Word is eigenlijk ook helemaal geen goed programma om webpagina's mee te maken. Word gaat er vanuit dat je de bestanden lokaal op je eigen pc houd. 

Ach ja… dat probleem is inmiddels opgelost. Volgens mij werken de meeste links weer naar behoren. Maar ik was ooit al eens met de voorganger van Word met deze pagina begonnen. Op zich vind ik het wel makkelijk: bestand opslaan als webpagina en klaar is Kees. Nou ja: als het goed is dan. Iedereen bedankt, over en sluiten!