Beantwoord

Ik ben boos, voor het eerst in lange tijd.

  • 21 December 2020
  • 19 reacties
  • 717 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum, ik heb mij zojuist aangemeld.

Ten eerste zal ik me even voorstellen.

Ik ben Bas, 36 jaar, woonachtig in Overijssel. Helaas ernstig chronisch ziek ( Crohn )  trotse eigenaar van een Hollandse Herder en ik probeer op de goede dagen ook echt te genieten!

 

Nu is het zo, dat ik op het moment heel boos ben, uitgeput en me van alle kanten ongewenst gen***id voel.

Ik zal proberen het verhaal zo coherent mogelijk te maken, maar m'n energieniveau is aardig laag, en me concentreren kost veel moeite. Mijn excuses als het niet helder is, voel u vrij mij te contacteren!

 

Het begon als volgt;

Ik ben al jááren ( ongeveer 10, zeer tevreden ) klant bij Telfort ( interactieve TV en Internet ) 

nu is het zo dat de diensten van Telfort, over zijn gegaan in KPN.

Aldaar ik ruimschoots het contracttermijn voorbij was, besloot ik om KPN te bellen en te kijken of ze mij een aanbod konden doen wat me past, zodat ik bij KPN zou blijven/naar hun overga.

Er zijn mij toen enkele beloftes gedaan, waardoor ik heb besloten over / mee te gaan naar/met KPN.

Echter kwam ik er na ruim een week achter ( doordat ik mn mail aan het doorspitten was, dat lukt me niet meer dagelijks ) dat de zogenaamde “aanbieding” die me gedaan is, helemaal geen aanbieding was! 

Sterker nog, ik zou er op achteruit gaan!

 

Ik heb toen contact opgenomen met KPN klantenservice, om dit eens aan de tand te voelen.

Uiteindelijk kreeg ik ene “ashwin “ ?  van de afdeling “safe/save” aan de lijn, en na het hele verhaal aan hem uitgelegd te hebben, kwamen we tot de conclusie dat het aanbod wat me gedaan is, inderdaad niet overeenkwam met het aanbod wat ik uiteindelijk kreeg. “geen probleem” werd me verteld, u zit nog in de bedenk'/afkoelperiode.. we gaan u gewoon terugzetten naar Telfort, en dan maken we een nieuw passend aanbod.

MAAR ( zei de beste man ) op dit moment kán ik u niet terugzetten. Omdat die knop grijs is i.v.m. “bezig met verwerken abonnement”

Ook geen probleem zei hij, dat zal morgen wel gelukt zijn. ik bel u morgenochtend terug, en dan regelen we het!

 

Morgenochtend kwam, en verdween. Zonder telefoontje te hebben ontvangen.

 

Ik weer contact opgenomen met KPN klantenservice.

Wéér het hele verhaal aan een dame uitgelegd.

Waarop zei zegt; ja maar wacht even… GISTER kon het nog geannuleerd worden. VANDAAG niet meer.

Nou, u begrijpt dat ik daar niet geheel content mee was. Aldaar de enige optie om een passend aanbod te krijgen nu zou zijn het hele abonnement op te zeggen, 3 weken ( als je geluk hebt ) zonder internet zitten, om me vervolgens weer aan te melden.. ( in deze tijd is 3 weken zonder internet niet te doen. wat, 1 dag eigenlijk al niet )

Maar, ze zou een terugbelverzoek indienen zodat ik teruggebeld zou worden door die meneer, en dan konden we samen kijken wat er allemaal mogelijk was.

 

( let wel, ik heb er nu al ongeveer  4 bel uren inzitten.. uren waarna ik direct na het gesprek weer naar bed kon, omdat ik uitgeput was )

 

Hoe dan ook, ik word teruggebeld door de man die zei dat “we morgen dit kunnen regelen” en we raken in een gezond gesprek, om te kijken wat er dan nog wél mogelijk is voor mij.

( ik zeg dit, omdat nieuwe klanten, of klanten die verlengen een goede deal krijgen met bijvoorbeeld wifi punten, of een andersoorts voordeel. en m’n moeder heeft me altijd geleerd om uit te kijken naar een goede deal )

 

Na wat bakkeleien over mogelijke constructies, kwamen we tot de conclusie dat hij mij 100 euro korting op de wifipunten van 200 euro kon geven ( 3 stuks wifipunten á 200 euro, samen bekeken in de winkel ) hij me die nieuwe versie 12 modem mee zou sturen ( aldaar de huidige behoorlijk warm word en gaat stinken na een poosje, én omdat ik dan met die wifipunten optimaal gebruik kan maken van het geheel. )

Hij zou ook iets crediteren, en een tijdelijke korting geven op een product, waardoor ik onderaan de streep toch nog een goede deal zou krijgen.

Enfin, het gesprek beeindigd, en inderdaad kwam er na enkele dagen een pakket binnen.

 

Echter bevatte dit pakket 2 wifipunten, en verder niets. ( geen v12 modem, géén 3e wifipunt )

Ook in de factuur stond geen nieuw modem vermeld, wel stond daar de 100 euro korting op de wifi punten, en de eenmalige betaling van 100 euro op. Echter maar 2 wifipunten.. terwijl we samen tijdens ons gesprek hadden gezien dat 3 wifipunten 200 euro is.

Ik zelf nog even gekeken op de site ( misschien word ik gek, kan natuurlijk ) en inderdaad. 3 wifipunten 200 euro. 2 wifipunten 150 euro..

Niet “2 wifipunten 200 euro “ 

 

U raad het al, ik weer bellen.

 

Weer het hele verhaal uitgelegd, want enkel zeggen dat ik een modem mistte en een wifi punt snapten ze niks van.

Uiteindelijk  na veel uitleg ( weer een uur verder ) werd me verteld dat ze het wel konden zien dat wel verwerkt is, maar nog aan moet komen, goed. kan gebeuren!

 

Na enkele dagen geen pakket te hebben mogen ontvangen toch maar weer ( u mag raden ) in de telefoon geklommen.

 

Nu, ( tot mijn grote verbazing ) kreeg ik een dame aan de lijn, die ik alleen maar mijn postcode hoefde te geven ( de vorige gevallen moest ik postcode, geboortedatum, laatste cijfers iban, én het hele verhaal weer opnieuw uitleggen ) 

ze zei, ik zie het staan ( dat er nog een wifipunt en een v12 modem aan u geleverd moeten worden ) 

waarschijnlijk is het kwijtgeraakt in de post, ik ga u het opnieuw opsturen.

 

Ik was helemaal beduusd, en had er al weinig vertrouwen in.. zo soepel kán ( kwam ik dus in de afgelopen weken achter ) nóóit gaan. Maargoed, een mens moet ook vertrouwen hebben!

Ik weer wachten.

 

Geen pakket.

 

Ik weer bellen.

 

Wéér het hele verhaal uitgelegd, wéér in de wacht voor ruim 3 kwartier.

Komt de jongeman bij me terug en die zegt; ja, ik heb slecht nieuws voor u.

We hebben niks opgestuurd, en dat gaan we ook niet doen.

Excuseer? 

Ja, er is u een aanbieding gedaan die niet gedaan mocht worden, dus.. gaan we niks doen.

Ik hem ook uitgelegd wat er mis was, en dat ik er bewijs van heb.. in mn factuur staat namelijk 100 euro korting, en 100 euro te voldoen voor de wifipunten. er staat wel bij  “2 “ maar ( zoals ik ook al eerder heb uitgelegd aan een collega ) zijn 2 wifipunten 150 euro, en 3 wifipunten 200 euro. ik heb samen met de collega die me toen zei “ik bel u morgen terug” dat uitgezocht, en dat is er afgesproken.

Waarop hij weer heel kort zei “nee, mn teamleider zegt dat dat niet kan, en we gaan niks doen “

( let wel, ik ben nu dus ruim over mijn afkoelperiode heen.. zowel qua contract.. als persoonlijk )

Ik voelde de moed in mn schoenen zakken en zei; weet u wat. er is mij een 3e wifi punt beloofd, en een nieuw modem ( zwarte v12 ) waarop de jongeman me onderbrak “ja dat modem gaan we u ook niet toesturen want u hééft al een modem”

 

Ik heb hem uit laten praten en ben opnieuw begonnen; “en een nieuw modem. ( dat mijn huidige telfort v10 modem niet in orde is, was niet van belang. Aldaar me toch een nieuwe ( zwarte, v12 ) modem beloofd is. )

Kunnen we dan iig zorgen dat er nu een ticket aangemaakt word, dat mn modem niet goed is, en ik iig die nieuwe modem ( v12 ) toegestuurd krijg.. Dat wifipunt heb ik het al niet eens meer over, ik vind het erg oneerlijk wat me aangedaan is, maar ik kan er de kracht niet voor opbrengen om wéér met iemand in discussie te moeten.

 

Waarop hij zei, dan ga ik dat in orde maken.

Ik vroeg hem nog; word dat dan iig wel het nieuwe modem ( v12 ) 

Waarop hij weer kort antwoordde; nee, het oude modem.

 

Ik vroeg hem, maar.. jij en je teamleider ( ze hadden continu ruggespraak met elkaar ) zijn toch wel in machte om mij dat v12 modem te sturen?

 

Jawel, maar dat gaan we niet doen.. 

 

Ik heb hierop geantwoord dat ik er geen energie meer voor heb, en ik het gevoel heb dat dit pure pesterij is.

Ik heb hem een fijne dag gewenst, en heb opgehangen.

 

 

Dit bericht wat ik nu getypt heb, is mijn laatste poging om ervoor te zorgen dat ik met een enigszins goed gevoel bij KPN zit, de afgelopen 10 + jaar bij Telfort heb ik NOOIT een probleem gehad.

Afstandsbediening vaal? volgende dag een nieuwe. Storing ( zeldzaam ) direct een heldere brief met excuses.

 

Maar goed.

 

Ik hoop dat de mij gedane beloftes nagekomen worden, ik hóóp dat er hier iemand wél bij machte en goede zin is om mij die beloftes in te lossen.

 

Zo niet. Dan was dit mijn zwanenzang op dit Forum, er over door blijven bakkeleien kost me dan meer dan dat het oplevert. Dat het niet eerlijk en niet netjes is daargelaten..

 

 

Gegroet,

 

Bas

 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 28 December 2020, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 1

Top! Fijn dat men hier wél serieus met de klachten om gaat..

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@TheDutchShepherd Het forum is vrij druk dus voordat een moderator jouw topic oppakt ben je enkele dagen verder

Het is geen chat waarbij je gelijk antwoord krijgt 

Helaas even geduld hebben dus en voordat je denkt hé nu reageert er iemand ik ben medeklant maar jouw vraag is iets voor een moderator 

Deze pakt met enkele dagen jouw topic vanzelf op

Reputatie 7
Badge +24

Ja... dit is weer het zoveelste treurige verhaal. Telfort was een prijsvechter met hele lage prijzen. Wat u bij Telfort had, dat zult u zomaar niet meer bij een andere provider vinden. In ieder geval niet bij KPN. Want KPN is helemaal geen prijsvechter. 

Reputatie 1

@TheDutchShepherd Het forum is vrij druk dus voordat een moderator jouw topic oppakt ben je enkele dagen verder

Het is geen chat waarbij je gelijk antwoord krijgt 

Helaas even geduld hebben dus en voordat je denkt hé nu reageert er iemand ik ben medeklant maar jouw vraag is iets voor een moderator 

Deze pakt met enkele dagen jouw topic vanzelf op

Laten we het hopen, en niet alleen oppakken, en niet alleen doorzetten, maar ook áfronden.

 

 

Reputatie 1

Ben benieuwd wat "een paar dagen" inhoudt voor de kpn medewerkers.

Badge +19

De wachttijd is 5 dagen en nu met de kerstdagen wel wat langer.

Reputatie 1

Ik zag in een ander topic al dat er gevraagd werd om een klant ID en een postcode. Dus die heb ik maar even ingevuld.

Reputatie 1

En inderdaad, vandaag kwan het nieuwe modem. De v10 in plaats van de beloofde V12. Voelt meer als een extra steek, dan service.

 

Ik laat hem nog in de folie zitten, het oude modem werkt nog ( alleen gaat de stekker er uit als ik niet thuis ben, ivm warmte ontwikkeling en geur ) 

 

Dus.. kom er maar in webcare.

En inderdaad, vandaag kwan het nieuwe modem. De v10 in plaats van de beloofde V12. Voelt meer als een extra steek, dan service.

 

Ik laat hem nog in de folie zitten, het oude modem werkt nog ( alleen gaat de stekker er uit als ik niet thuis ben, ivm warmte ontwikkeling en geur ) 

 

Dus.. kom er maar in webcare.

Hallo @TheDutchShepherd , wees blij dat je een V10 hebt gekregen, dat is het beste en meest flexibele modem tot nu toe.

 

Reputatie 1

En inderdaad, vandaag kwan het nieuwe modem. De v10 in plaats van de beloofde V12. Voelt meer als een extra steek, dan service.

 

Ik laat hem nog in de folie zitten, het oude modem werkt nog ( alleen gaat de stekker er uit als ik niet thuis ben, ivm warmte ontwikkeling en geur ) 

 

Dus.. kom er maar in webcare.

Hallo @TheDutchShepherd , wees blij dat je een V10 hebt gekregen, dat is het beste en meest flexibele modem tot nu toe.

 

WiFi 6 functionaliteit? 

Hallo @TheDutchShepherd , hebben al je devices die voorziening van Wifi6 al?

In de regel moeten Box12-gebruikers juist de Wifi6-functie uitschakelen om hun devices goed te laten werken omdat er nog maar zeer weinig apparaten zijn die wifi6 ondersteunen.

 

Reputatie 1

Hallo @TheDutchShepherd , hebben al je devices die voorziening van Wifi6 al?

In de regel moeten Box12-gebruikers juist de Wifi6-functie uitschakelen om hun devices goed te laten werken omdat er nog maar zeer weinig apparaten zijn die wifi6 ondersteunen.

 

2 laptops, computer, 2 telefoons en een tablet.

 

 

Maar, laat ons niet bakkeleien over of het goed werkt de ja en de nee. Wat mij betreft gaat het nog steeds over het feit dat me dingen beloofd zijn, die niet nagekomen zijn, ik van meerdere kanten hard gen** ben, en dit de laatste kans is voor KPN om het recht te breien.

Hallo @TheDutchShepherd , dan ben je technisch mooi bij met je spullen.:relaxed:

Maar je kunt KPN (helaas) niet dwingen om een Box12 op te sturen.

Dan kun je eigen hardware kopen die het wèl ondersteunt.

Succes.

 

Reputatie 1

Hallo @TheDutchShepherd , dan ben je technisch mooi bij met je spullen.:relaxed:

Maar je kunt KPN (helaas) niet dwingen om een Box12 op te sturen.

Dan kun je eigen hardware kopen die het wèl ondersteunt.

Succes.

 

Niet dwingen?! Heeft u mijn eerste bericht wel gelezen?

 

Het is mij BELOOFD.

Als mij iets BELOOFD wordt, moet dat ook nagekomen worden. Dit heeft NUL KOMMA NUL met dwingen te maken, en ik verbaas me dat u dat zegt. Het lijkt eerder op een uitspraak die een medewerker van KPN zou doen.

Sterker nog, zo'n soort uitspraak IS ook gedaan.

Aan het eind van het verhaal zei de medewerker "ik kan u wel het 3e wifipunt opsturen" ( die me beloofd was ) 

Ik, mooi!

 

Hij; maar daar moet u wel voor betalen.

 

GELOOF JE TOCH NIET. 🤣🤣

 

 

 

Na wat bakkeleien over mogelijke constructies, kwamen we tot de conclusie dat hij mij 100 euro korting op de wifipunten van 200 euro kon geven ( 3 stuks wifipunten á 200 euro, samen bekeken in de winkel ) hij me die nieuwe versie 12 modem mee zou sturen

 

 

 

blijkbaar kan KPN je aan het lijntje houden met valse beloftes in de afkoelperiode, om nadat de afkoelperiode voorbij is en je aan ze vast zit steenkoud te zeggen "nee, dat had die persoon niet mogen beloven" 

 

Hallo @TheDutchShepherd , als je die beloftes ook zwart-op-wit-hebt kun je dat hard maken tegenover KPN.

Do not shoot the messenger, zoals je in mijn handtekening kunt zien ben ook ik slechts een medeforumlid die probeert mee te denken en te helpen en ik heb ervaring genoeg om te weten hoe KPN gaat reageren in sommige situaties.

 

Reputatie 1

Hallo @TheDutchShepherd , als je die beloftes ook zwart-op-wit-hebt kun je dat hard maken tegenover KPN.

Do not shoot the messenger, zoals je in mijn handtekening kunt zien ben ook ik slechts een medeforumlid die probeert mee te denken en te helpen en ik heb ervaring genoeg om te weten hoe KPN gaat reageren in sommige situaties.

 

Ik heb de gesprekken op band. En de factuur van 200 euro voor wifipunten heb ik ook.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @TheDutchShepherd, welkom op het forum. 

Sorry dat jij wat langer op een antwoord hebt moeten wachten, zeker rond de kerstdagen duurt het wat langer voordat wij aan iemands vraag toe komen. Jemig wat een verhaal, ik ben de eerste die wil toegeven dat we hier steken hebben laten vallen, mijn oprechte excuses daarvoor. Ik wil graag met jou opzoek naar een passende oplossing. Als ik het goed lees heb jij inmiddels 2 wifi punten en een v10 ontvangen. De afspraak waren 3 wifi punten en een v12. 

Ik begin even met het modem, wij ruilen alleen een modem om wanneer deze echt een defect heeft. (Maar als ik jouw verhaal lees, is dat bij jou wel het geval en was jouw modem nodig aan vervanging toe.) Wanneer er geen defect wordt uitgemeten heeft nog een medewerker, nog teamleider de mogelijkheid om een modem op te sturen. KPN stuurt dan een modem op dat over de nieuwste software beschikt en helemaal up-to-date is, als medewerker heb ik helaas ook geen zeggen over welk modem dat wordt. Het komt dus wel eens voor dat jij niet het nieuwste modem ontvangt maar een iets ouder model. Ik begrijp dat jij graag een v12 wilt vanwege de mogelijkheden tot wifi 6. Los van het feit dat het niet mogelijk is om te kiezen welk modem wij versturen, kan ik jou vertellen dat wifi 6 in jouw situatie geen meerwaarde toevoegt. Wifi 6 is met name voor het gebruik van veel (10-20) apparaten tegelijkertijd op hetzelfde netwerk. Daarnaast ga jij gebruik maken van de KPN Super Wifi punten, wanneer jij gebruik maakt van de super wifi punten wordt de wifi op het modem uitgeschakeld, ook wanneer je een v12 zou hebben. Dan maak je alsnog geen gebruik van wifi 6. Als laatste, maar dit is puur mijn persoonlijke voorkeur, sluit ik mij bij @JanD aan dat de v10 het meest flexibele modem is wat er bij KPN te krijgen is. Het aansluiten van de Super Wifi gaat op de v10 ook makkelijker omdat de Super wifi op de v10 wel de wifi uitschakelt, bij de v12 moet je dat nog handmatig doen.

Als tweede dat 3e Super Wifi punt. De collega heeft jouw een aanbieding gedaan die hij niet kon doen. Hij heeft jou de aanbieding voor 2 wifi punten gedaan, en dit waarschijnlijk verkeerd met jou gecommuniceerd. Dit spijt mij ontzettend, het spijt mij ook dat jij hier al zoveel tijd en moeite in hebt moeten steken door een communicatie fout. Omdat ik deze fout wel terug kan vinden in het systeem, maak ik graag eenmalig een uitzondering. Ik stuur jou een privébericht voor de details en verwerking hiervan. 

Als laatste heb ik een aantal reacties uit het topic verwijderd omdat deze reacties off-topic zijn. 

Reputatie 1

Kijk, dát is service.

 

En, als inderdaad de wifi uitgezet wordt, dan heeft de V12 geen toegevoegde waarde. ( Dit is niet zo naar mij toe gecommuniceerd destijds )

Heldere informatie! Daar heeft men wat aan, daarvoor dank!

 

 

 

Ik heb gereageerd op uw privébericht ( 2 maal, omdat ik nog niet dit stuk had gelezen alvorens op uw privébericht te reageren )

 

Mijn dank is groot!

 

 

Reputatie 1

Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

 

Met dank aan het kordate optreden van Hanna ( webcare ) is alles naar volle tevredenheid opgelost.