Vraag

Ik haal max 10 Mb

  • 4 April 2021
  • 22 reacties
  • 225 keer bekeken

Sinds gisteren een experia10a aangesloten. Ik heb nu een instap thuis abonnement 40 mb. Ik haal hooguit 10 mb en het modem is uiterst instabiel. Al een aantal keren de verbinding verloren (rood lampje) en iedere keer moet ik weer opnieuw opstarten. Echt waardeloze kwaliteit  

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best. wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

Reputatie 7
Badge +24

U had eerder een ander modem? Dat werkte goed, maar was nu stuk?

3 deco’s 

Ja Netgear D7000. Die gebruikte ik altijd omdat ik weinig vertrouwen heb in experiaboxen. Terecht dus naar nu blijkt. Ik overweeg de Netgear weer te gaan gebruiken (die is stabieler).

3 deco’s

Badge +19

Behalve dat ze wat simpel zijn is er niks mis met een experiabox. Ze doen wat ze moeten doen. Niets meer en niets minder. Er is iets mis tussen de centrale en je modem of er is iets mis achter je modem. Heb je al getest zonder aangesloten randapparatuur?

Ja maar dan blijven de problemen hetzelfde

Badge +19

Bij het eerste probleem is kpn verantwoordelijk maar bij het tweede probleem niet. Jij hoort gewoon een goeie verbinding te hebben. En dat gaan ze ook fixen voor je.

Inderdaad Experiaboxen zijn erg simpel enook niet te benaderen. IP adres ingeven zoals KPN beschrijft werkt niet.

Reputatie 7
Badge +24

En bekabeld gemeten? Ook zo traag?

Reputatie 7
Badge +17

Dat is inderdaad geen snelheid om over naar huis te schrijven, @Hippo. Net als Nick83 ben ik erg benieuwd of je deze snelheid via wifi of bekabeld hebt gemeten. Als je alleen via wifi hebt gemeten, dan wil ik je vragen de speedtest ook nog eens bekabeld te doen. Zo krijgen we een beter beeld van de snelheid die jij haalt.

Bekabeld meten heeft niet veel zin. Ik en mijn partner gebruiken altijd IPads via WiFi. Ik heb mijn oude modem Netgear D7000 weer teruggezet want de Experiabox 10A is een drama. Elke keer verliest deze de verbinding. De Netgear niet. Ik heb 4 TP Link Deco5  Acces Points. Die heb ik geoptimaliseerd en de verbinding is nu overal stabiel.

Echter de snelheid blijft laag (10MB). Terwijl ik nu een instap abonnement heb van 40 MB. En vanaf 7 april 100MB. Het probleem zit ‘m waarschijnlijk bij het IS/RA aansluitpunt. Dat zit in de woonkamer maar de aansluitdoos hangt los en ik betwijfel of alles nog wel goed is aangesloten. Ik heb dus een KPN Monteur nodig die de boel nakijkt en korrekt aansluit.

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

En dan bekabeld een snelheidstest doen met de Experia box er aanom er achter te komen of je verbinding echt zo slecht is of dat de WiFi zelf brak is, eerder zal er niet kosteloos een monteur worden aangestuurd.

 

Nou er komt echt wel een kpn monteur. Ik heb al jaren internet, telefoonnet digitenne van ze. Willen echt geen klanten kwijt.

O dat wel hoor, alleen krijg je achteraf een factuur als blijkt dat je de boelzelf niet voor elkaar hebt.

En als je vertrekt, KPN zal er geen traan om laten, net als de concurentie dat ook niet zal doen, tenzij je ook het licht moet uitdoen voor ze.

Nou denk het niet. Je mag zelf niks aan een ISRA punt wijzigen. Dat moet KPN doen schrijven ze zelf en als je een abonnement hebt is het gratis volgens hun brochure. Daar hou ik ze dan maar aan.

Reputatie 7
Badge +17

Toch heeft Doornekamp22 gelijk. We kunnen niet zomaar een gratis monteur langs laten komen. Dit kunnen we pas doen op het moment dat blijkt dat de fout in het KPN domein zit. Dit zullen we eerst moeten uitsluiten. Op dit moment klinkt het als een wifi probleem. Daarvoor kan ik je enkel de Wifi Manager aanraden. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld meten heeft niet veel zin.

Dat heeft zeker wel zin. Want daarmee kan je aan KPN laten zien dat het probleem in of voor de Experiabox zit.

Zolang u niet bekabeld meet zal KPN u naar de WiFi manager verwijzen en verder niets doen.

Nou bekabeld gemeten met een laptop en ethernet bij het modem in de woonkamer. Resultaat de helft download 5 mb en 0,2 Upload. Ik ben niet verrast.

Reputatie 7
Badge +17

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van de resultaten, @Hippo? Daarnaast wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?