Vraag

Ik heb nog geen glasvezel maar Odido denkt dat het er al wel ligt

  • 23 April 2024
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Begin April 2023 heb ik mij zelf opgeven voor KPN glasvezel. Na maanden van miscommunicatie en naar elkaar wijzen (Volker Wessel, KPN Infra en KPN provider) heb ik alle aanvragen geannuleerd. Ik was tot de conclusie gekomen dat KPN niet instaat bleek een glasvezel aansluiting op 'normale’ manier te installeren.  Wat schets mijn verbazing dat enkele weken geleden toen ik bij de Odido winkel was, ik een aanbod voor glasvezel kreeg. Met de vermelding dat ik reeds een aansluiting ‘in de woning’ had ?. Helaas is dat niet zo, BOB ligt nog lekker voor de deur 🙂. Nu 2 weken geleden hoorde ik van diverse buren dat zij een schrijven hadden ontvangen van KPN om de aansluiting gratis ‘binnen te brengen’ zonder enige verplichting van een abonnement. Helaas heb ik deze brief niet ontvangen. Mogelijk heeft alle miscommunicatie ervoor gezorgd dat ik als ‘aangesloten’ sta vermeld in één of andere administratie. Het lijkt erop dat er nog niet veel veranderd is. Ze mogen bij mij ook de aansluiting ‘binnen’ brengen. Kijken of dit ooit gaat gebeuren.  


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U bent waarschijnlijk gewoon veel te ongeduldig geweest. Iedereen krijgt bij KPN de aansluiting gewoon gratis binnen. Daar hoef men niets voor te doen. Maar het duurt gewoon enorm lang. Ik heb het kabeltje nu ook al ruim 4 maanden bij de voordeur uit de grond steken en er gebeurt niets. En misschien duurt het nog wel een half jaar, wie weet. Volgens mij is dat op heel veel plekken zo.

Ik denk dat u nu misschien het beste even naar KPN Netwerk kunt bellen. Een melding hier op dit forum heeft geen zin. Dit forum is van KPN provider. Die heeft niets met de aanleg van glasvezel te maken.

Ik ben zeker niet te ongeduldig. Het kabeltje steek al lang niet meer boven de grond. Sinds Okt ligt er een BOB in de straat.  Volgens alle correspondentie zou ik begin Nov 2023 een werkende aansluiting hebben en ik kon mij zelf alvast gaan voorbereiden. Datum ging voorbij omdat er niet binnen was. Toen werd het DEC 2023 alle spullen ontvangen maar nog niets ‘binnen’. Geen van de partijen voelde zich aangesproken. Toen dit ook zonder resultaat bleef heb ik zoals aangegeven alles geannuleerd. Waarom krijgen nu alle buren, die nog niet aangesloten zijn, een brief?? en ik wederom niets. Ik denk 1 jaar zonder enig resultaat is zeker niet ‘ongeduldig’. Het toont de puinhoop bij KNP aan. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat valt wel mee met die puinhoop bij KPN. KPN doet zelf niets aan de aanleg van glasvezel. Dat is allemaal uitbesteed aan onderaannemers. Die nemen daar gewoon de tijd voor. 

Afspraken maken haalt niet uit, want die onderaannemers trekken zich daar meestal niks van aan. Die werken in hun eigen tempo en laten zich niet opjagen.

KPN heeft afspraken voor u ingepland, maar de onderaannemers hebben die afspraken denk ik gewoon genegeerd. 

Ik had ook al verbinding moeten hebben in september 2023 volgens de planning. Ik moet nog zien dat het in september 2024 werkt...

Reputatie 7
Badge +12

Nee hoor, je moet de bestelling van glasvezel lekker door laten komen. Tmobile kan ons aansturen om de BOP naar binnen te brengen.

Nee hoor, je moet de bestelling van glasvezel lekker door laten komen. Tmobile kan ons aansturen om de BOP naar binnen te brengen.

Ik ga er over denken. Volgens hun systeem is de binnen aansluiting beschikbaar. Er speelt nog iets met Odido Tmobile op dit moment ondersteunen zij geen IP6, als ik goed geïnformeerd ben. Alles in mijn huis is IP6 en mijn externe VP servers draaien ook IP6. 

Reputatie 7
Badge +12

Voor de volledigheid: na installatie BOP ben je in principe klaar met KPNNetwerk en is je provider aan zet. Kan je provider de BOP niet aansluiten (en in theorie zijn dat alle providers behalve KPN) dan kan je provider een monteur van KPN aansturen om hem naar binnen te brengen. Zonder aanvraag voor internet bij een provider zal glasvezel dus niet naar binnen komen want het is al afgerond. Een BOP is voor kpn een aangesloten huis.

Dat is dus niet waar. KPN heeft al mijn buren een brief gestuurd met het verzoek om de glasvezel binnen te mogen brengen. Kosteloos en zonder enige verplichting inzake een abonnement. De brief van de buurman ligt voor mij.  Ik heb zoals eerder vermeld geen brief. 

Reputatie 7
Badge +13

Dat is dus niet waar. KPN heeft al mijn buren een brief gestuurd met het verzoek om de glasvezel binnen te mogen brengen. Kosteloos en zonder enige verplichting inzake een abonnement. De brief van de buurman ligt voor mij.  Ik heb zoals eerder vermeld geen brief. 

Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Je kan nog even contact zoeken met de tak van KPN die de aanleg van glasvezel coördineert. Hier kan je hun contactpagina vinden. 

Reageer