Vraag

Ik heb nog steeds een domeinnaam “ocornielje.nl” uit de planet internet tijd. deze wil ik graag meenemen naar een andere hoster.

  • 13 April 2020
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Hoe kom ik aan de verhuiscode en hoe kan ik het abonnement opzeggen. Het laatste is namelijk niet via mijn particuliere account, maar via het zakelijke deel van KPN geregeld (ik krijg ook een aparte factuur daarvoor)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @ocornielje ,

Voor wijzigingen voor jouw zakelijke abonnementen kun je het beste het zakelijke forum bezoeken: 

https://zakelijkforum.kpn.com

 

 

Ha Noordzee, inmiddels gepoogd. Maar volkomen onduidelijk wat er moet gebeuren:

Ik heb dit gevonden daar:

Hoe kunt u een verhuiscode / EPP code opvragen van uw domeinnaam?

Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is dit niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een WHOIS wijzigingsformulier realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op kpn.com/cloud, het contactformulier of via het Webcare team op het forum. Verhuis met deze code uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuisd, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud of het contactformulier. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.

Hoe kunt u het abonnement opzeggen?

De opzegging kunt u doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud of het contactformulier. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.

 

Probleem is dat deze procedures niet meer kloppen en daarbij is het onmogelijk om zelf in te loggen op het zakelijk deel van KPN.com ook al heb ik daarvoor een apart klantnummer gekregen toen eigen site en mail overging naar de zakelijke kant van KPN

Reputatie 7
Badge +13

@ocornielje Welkom op het KPN Forum. De hosting is inderdaad een tak die is ondergebracht bij de collega's van de zakelijke dienstverlening. Je kan als het aanmelden op het forum niet lukt ook een tweet of een Facebookbericht plaatsen. Bellen kan ook op 0800-0403 dan helpen mijn collega's je verder! 

Reageer