Beantwoord

ik kan via thuis KPN niet meer op mijn eigen website (van Wordpress)

  • 4 August 2020
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

ik kan op mijn PC, tablet en mobiel thuis (met kpn abonnement) sinds een maand niet meer op mijn eigen website komen (van Wordpress, ook niet op het dashboard inloggen!)Echt heel raar. Zo loop ik achter en inkomsten mis...Wie weet raad?
Nu geeft KPN het antwoord niet, mijn PC-man niet en mijn web-onderhoudsman….

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 August 2020, 18:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Mirjam, welkom op het forum. 

Ik vermoed dat dit een IP ban is bij je host. Om even te testen op een andere verbinding en IP: als je je WiFi uitzet, kom je via 4G op je telefoon dan wel op de dashboard? 

Degene die mijn website onderhoudt vertelde me dat het er w.s. aan ligt dat ik te vaak met een verkeerd wachtwoord heb proberen in te loggen (hij stuurde nml mijn IP al 2x op.)
maar dat is het m niet dus, want binnen een dag ligt het er al weer uit, kan ik niks op mn wordpressdashboard doen omdat uik niet kan inloggen.
inderdaad wel door wifi uit te schakelen….op het modem.
Maar dan moet ik met inschakeling van mobiele gegevens mijn website onderhouden op mijn mobiel? (ik heb op de pc bijvoorbeeld fotoos staan en teksten die juist op mijn website moeten komen)
 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, zeker niet. 

Je moet in dit geval een mailtje sturen naar je webhost, het bedrijf dat je website in de lucht houdt. Daarin het verzoek om je IP te unbannen of te whitelisten. 

Je IP kun je hier achterhalen, doe dit wel als je verbonden bent met WiFi of een vaste kabel op je thuisnetwerk. 

 

Reputatie 7
Badge +24

hij stuurde nml mijn IP al 2x op 

En...

binnen een dag ligt het er al weer uit

Dan moet je toch eens aan het hostingbedrijf vragen waarom je steeds geblockt word. Want dat heeft een reden natuurlijk. 

Maar dan moet ik met inschakeling van mobiele gegevens mijn website onderhouden op mijn mobiel? (ik heb op de pc bijvoorbeeld fotoos staan en teksten die juist op mijn website moeten komen)

Nee hoor. Schakel de wifi hotspot in op je mobiel en verbindt je pc daarmee. Dan kun je gewoon met je pc werken. (denk wel aan je databundel)

… totdat het weer werkt via je vaste aansluiting.

Dank, Peter. Maar het blijft dan ook natuurlijk een tijdelijke oplossing.

nick83: reden is dus dat er schijnbaar ergens steeds wordt geppogd met verkeerd wachtwoord in te loggen, raar genoeg

Reputatie 7
Badge +24

nick83: reden is dus dat er schijnbaar ergens steeds wordt geppogd met verkeerd wachtwoord in te loggen, raar genoeg

Een beveiligingsmaatregel van hun kant. Een logische stap zou zijn om dat IP-adres te blokkeren, maar dat laat ik aan hun over. Â