Vraag

Ik krijg ongevraagd een KPN Box 12 toegestuurd; waarom?

  • 23 June 2022
  • 6 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 1

ik krijg ongevraagd een KPN Box 12 toegestuurd.

  • Wat is daarvan de reden
  • Waarom leggen ze dit niet uit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Waarschijnlijk omdat de oude ook echt oud is. Welk type heeft u nu?

Reputatie 1

Ik heb nu een Experia uit 2015, dus inderdaad al wat ouder. Mag ook best vernieuwd worden, maar had KPN dan dat niet kunnen aankondigen? Dus een email bericht met wat, waarom, wanneer….

 

Ik zit te wachten op glasvezel en had verwacht dat ik dan een 'doos’ had mogen ontvangen met een glasvezel-interface. Inmiddels begrijp ik dat KPN er een NT tussenzet. Dat is dus weer meer complexiteit, meer apparatuur, extra WCD en dus een grotere kans op storingen. Blijft lastig om dingen simpel te houden.

Zal wel een reden hebben…...

 

Ik heb nu een Experia uit 2015, dus inderdaad al wat ouder. Mag ook best vernieuwd worden, maar had KPN dan dat niet kunnen aankondigen? Dus een email bericht met wat, waarom, wanneer….

 

 

 

Heb je een V8 of V9?In principe zijn die nog wel prima, alleen stoppen de beveiligingsupdates voor die apparaten.Voor KPN is het waarschijnlijk goedkoper om die oude apparaten te vervangen dan extra betalen voor verlengde updates voor apparaten die sterk aan het uitsterven zijn.Je mag zelf kiezen of je de nieuwe gebruikt of niet, maar ik raad het wel aan.Dit zie je bij meer providers, bijvoorbeeld ziggo die de oude cisco en ubee modems aan het vervangen zijn.

Bij glasvezel maakt het type modem niet uit voor wat er aangepast moet worden in je woning(bv. WCD plaatsen).

Hoi @ikbenmezelf . Welkom op het forum.

Dat nieuwe modem zal waarschijnlijk voor je glasvezelverbinding zijn. Normaliter krijg je daar ook eerst netjes een mail van. Ik begrijp dat jij die niet hebt gehad?

Reputatie 1

Inderdaad krijg ik een glasvezelaansluiting. De kabel ligt al voor de deur, maar moet nog worden binnengebracht. In eerste instantie was ik er vanuit gegaan dat ik een nieuwe router zou krijgen met een directe glasvezelaansluiting. Toen de doos met de nieuwe router arriveerde, was ik teleurgesteld omdat er alleen koper-aansluitingen op de KPN-Box 12 zitten.. Dank zij dit forum begrijp ik nu dat er ook een Network Termination wordt aangebracht. (doet met denken aan ISDN) . En daarmee wordt een en ander duidelijk.

Het had mij geholpen als KPN dit aan het begin van het proces duidelijk had gemaakt.

In ieder geval begrijp ik het nu, en nu maar zien hoe het proces afgewikkeld wordt.

(met dank aan de forumleden die gereageerd hebben, heeft mij geholpen)

Hallo @ikbenmezelf inzake de aansluitingen op de KPNBox12 maak je een denkfout, deze is geschikt voor zowel DSL (koper) als glas.

Voor koper gebruik je inderdaad de DSL-aansluiting op de modem en voor de glasvezelaansluiting gebruik je de RODE WAN-poort op het modem, die in het laatste geval dan als router gaat werken met ingebouwde 4-poorts switch en draadloos AccessPoint.

Â