Beantwoord

Ik ontvang 100mbit in plaats van 200mbit

  • 4 June 2022
  • 46 reacties
  • 788 keer bekeken

Goedendag,

Wij ontvangen maar 100mbit in plaats van 200mbit, wat we wel hebben afgesloten.

Wordt de snelheid nog aangepast naar 200mbit per eerste facturering? (lees ik soms)
Zo nee, mag de snelheid aub opgekrikt worden naar waar we voor betalen?

Alvast bedankt!

 

Wat heb ik gedaan & Gecontroleerd:
Speedtest.net gemeten met een harde utp kabel Cat5 in een Dell Latitude 5511 van 2021.
Speedtest.net gemeten met een harde utp kabel Cat6 in een PC met een moederbord (M5A97-PRO-ASUS-1604) capabel voor 1gbit internet snelheid.

We wonen hemelsbreed op 1 kilometer van de telefooncentrale voorburg.

De DSL kabel hangt aan een koppelstuk in de meterkast aan de dubbele Y (vectoring) kabel (cat5e wit/blauw) van KPN naar de modem/router en is een Cat5, maar relatief lang, zeg 10 meter.
De modem/router is een Experia Box v10 (V1.01.00T03.8V4)

Het contract is ingegaan op 3 mei 2022.

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 June 2022, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Ja de vrouw was oppassen op de katten bij de buren, maargoed.

 

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld zover mogelijk.

Dus een moderator kan aan de slag als ie dat wil.

 

 

Verlenging VOOR je modem/router is nooit een goed idee. Dat gaat storing geven.

Je zult beter je modem in de meterkast monteren en de ethernetkabel naar een switch brengen, daar waar nu de modem staat.

Dan moet er een stroompunt in de meterkast aangelegd worden, die is er nu niet, en er is ook geen plek voor een aftakking na stoppen beschikbaar in de meterkast.

 

En 100mbits is met deze manier wel te halen, is de verwachting dat dat met 200mbit niet lukt?

Reputatie 7
Badge +21

De standaard regel is “houdt de DSL verbinding zo kort mogelijk” . Bij problemen zal KPN je daarop wijzen. De Y-kabel heeft ook deze standaard lengte. Maar met een goede kabel is vaak meer mogelijk, zoals je zelf hebt vastgesteld met 100Mbit. Als het werkt, werkt het maar het blijft ”op eigen risico”.

Reputatie 7
Badge +9

@NHendriks,

 

Had het abonnement van TS dan niet op ‘in behandeling’ moeten blijven staan omdat de monteur niet naar binnen kon? Het systeem weet immers niet of iemand pair bonding heeft. Of zou de monteur de bon hebben afgesloten dat het is geregeld?


@TorqueR11,

Ben je niet gebeld door de monteur dat hij voor een dichte deur stond? Anders had je je vrouw naar huis kunnen sturen?

Het service lampje blijft rood omdat lijn 2 offline blijft. Lampje wordt groen als het is opgelost.

KPN houdt max 1.5 meter aan tot het eerste apparaat, daarna UTP.

met een afgeschermde  cat6 kabel ga je het zeker wel langer krijgen, maar bij snelheidsproblemen en dropped packages gaat support (terecht) altijd naar de kabel wijzen.

Als ik naar je foto kijk, zit er een verdeeldoos tegen de muur links.

Een beetje klusser heeft daar in 20 minuten een aftakking op met een dubbele wandcontactdoos :)

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet er een stroompunt in de meterkast aangelegd worden, die is er nu niet, en er is ook geen plek voor een aftakking na stoppen beschikbaar in de meterkast.

Probeer het even. Leg even een verlengsnoer naar de meterkast. Dan kunt u het proberen. Dan weten we wat meer.

@NHendriks,

 

Had het abonnement van TS dan niet op ‘in behandeling’ moeten blijven staan omdat de monteur niet naar binnen kon? Het systeem weet immers niet of iemand pair bonding heeft. Of zou de monteur de bon hebben afgesloten dat het is geregeld?


@TorqueR11,

Ben je niet gebeld door de monteur dat hij voor een dichte deur stond? Anders had je je vrouw naar huis kunnen sturen?

Het service lampje blijft rood omdat lijn 2 offline blijft. Lampje wordt groen als het is opgelost.

Nee hij heeft niet gebeld voor een gesloten deur.

En idd dan had dat gekund.

 

Alsmede in onderstaande foto, stroom na stoppenkast gaat gelijk het huis in en er is geen WCD ind de meterkast aanwezig.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @TorqueR11,

Ik probeer opnieuw een monteur aan te sturen omdat dit noodzakelijk is om je 2e lijn in gebruik te krijgen, echter lukt dat niet (niet kosteloos voor jou, tenminste) omdat je verbinding ‘prima werkt’. Op de één of andere manier wordt helemaal gemist dat je slechts op 1 van de 2 aders draait 🤔

Omdat ik dit zelf niet voor elkaar krijg, ga ik hulptroepen inschakelen. Die zijn echter niet aanwezig met de Pinksterdagen, dus we zullen even op een reactie en oplossing moeten wachten ben ik bang.

Ben er niet helemaal zeker van of ze direct contact met jou op gaan nemen, of dat ze mij van een terugkoppeling gaan voorzien. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

 

Hoi Maja, dankjewel voor het oppakken, maar gezien dat ik niet voor het afmelden een nieuwe afspraak kon inplannen verwacht ik kosteloos een monteur aan de deur.

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks,

 

Had het abonnement van TS dan niet op ‘in behandeling’ moeten blijven staan omdat de monteur niet naar binnen kon? Het systeem weet immers niet of iemand pair bonding heeft. Of zou de monteur de bon hebben afgesloten dat het is geregeld?

Dat klopt, goede kans dat dat ook zo is. Dat betekent echter niet dat er nog geen diensten geactiveerd zijn op de poort.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er ook absoluut voor zorgen dat je kosteloos een monteur krijgt @TorqueR11! De monteursbon is automatisch gereed gemeld doordat er een werkende verbinding gedetecteerd is. Dit zou niet moeten aangezien het hier om bonding gaat, dus dat is een fout in onze systemen. Dit heb ik ook aangegeven bij de achterliggende afdeling die ik nu ingeschakeld heb!

Dankjewel Maja ik zie de monteurs afspraak melding wel verschijnen.

Hoi @Maja_ 

Is er al nieuws over wanneer de monteur langskomt?

Gr. Rick

Reputatie 7
Badge +20

Nou zeg, ik heb een heel mooi bericht getypt dat mijn collega contact met je heeft gezocht en dat ik teruggekoppeld heb gekregen dat er op de 9e een monteur langs zou komen. Maar dat bericht lijkt helemaal niet geplaatst te zijn 🤔

Ik zie gelukkig dat de monteur de 2e ader ook up heeft gekregen en dat je nu van de volle snelheid gebruik kan maken 😊

Hoi Maja,

 

Dat klopt!! Heel erg bedankt voor het oppakken en de service!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Heel graag gedaan @TorqueR11 😃

Reputatie 7
Badge +9

@TorqueR11,

 

Fijn dat het is opgelost! Was de 2e ader niet aangesloten? Haal je nu netjes 200/60 met een Speedtest?

Op de wifi gemeten.

Op harde verbinding is het 199.

 

De Y kabel is vervangen voor een rechtstreekse nieuwe 4 polige telefoonkabel van 5 meter van de isra tot de modem. De 2e kabel van de blauwe connector van de grond naar in de isra is aangesloten na het verlengen van de kabel uit de grond, want die was te kort en daarom dus eerder niet aangesloten. en de isra is verplaatst.

Het werkt! maar het had netter gekund naar mijn mening.

Reputatie 7
Badge +9

@TorqueR11 


Fijn dat het werkt! :) het ziet er inderdaad niet helemaal goed afgewerkt uit. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik heb dit wel eens netter gezien inderdaad 😬🙄

Maar aangezien de invoerkabel te kort was, én er een kabel van 5 meter nodig was om je modem aan te sluiten, denk ik dat de monteur het niet echt op een andere manier aan had kunnen pakken. Het wint zo niet de schoonheidsprijs maar is gezien je metingen wel helemaal perfect werkend aangesloten verder 😊