Beantwoord

Ik wil graag de TV en internet draadloos omdat de kabel kapot is. Advies?

  • 7 January 2021
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Goedendag 

ik heb een kabel door m’n huis lopen voor m’n tv en internet maar ik wil dit graag draadloos omdat de kabel kapot is. Maar ik kom er niet uit. Ik was eerst Telfort klant maar dat is kpn geworden. Prima maar nu kan er geen monteur komen om mij te helpen. Hoe ga ik dat doen. Iemand tips?? 
gr

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 January 2021, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Anjadp , zit je modem in de meterkast en loopt van daaruit een netwerkkabel naar de tv?

Het meest stabiele is een nieuwe netwerkkabel leggen, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6, dan heb je de meest stabiele verbinding.

Voor de tv kun je eventueel kiezen voor een set powerlines, dan loopt het netwerksignaal via je stroomnetwerk, kan goed gaan, maar is minder stabiel, hangt van de kwaliteit van je stroomnet en de aangesloten apparaten daarop, af.

Zie onderstaand een link naar de powerlines van KPN:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=1000

Als een kabel niet werkt dan zit dat meestal niet in de kabel zelf maar bv in de stekkers.

Ja de kabel loopt inderdaad van mijn meterkast door m’n huis naar de woonkamer/tv. 
Ik heb 2 van die verbinding sets liggen maar ik weer niet welke kabel naar welke moet.wat dat aangaat ben ik echt een vrouw met 2 linker handen 

Hallo @Anjadp , de 1e powerline sluit je aan bij de modem in de buurt. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de 1e powerline en een vrije LAN-poort op het modem.

de 2e powerline sluit je aan vlakbij de tv-decoder. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de powerline en de LAN-aansluiting achterop de tv-decoder.

Succes.

 

Hallo @Anjadp , de 1e powerline sluit je aan bij de modem in de buurt. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de 1e powerline en een vrije LAN-poort op het modem.

de 2e powerline sluit je aan vlakbij de tv-decoder. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de powerline en de LAN-aansluiting achterop de tv-decoder.

Succes.

 

Dank je wel maar ik snap er nog steeds niks van. Wat is een lan kabel. 
ik denk dat ik maar overstap naar een provider waar ik wel een monteur kan krijgen. 

Hallo @Anjadp , de 1e powerline sluit je aan bij de modem in de buurt. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de 1e powerline en een vrije LAN-poort op het modem.

de 2e powerline sluit je aan vlakbij de tv-decoder. Dan sluit je een LAN-kabeltje aan tussen de powerline en de LAN-aansluiting achterop de tv-decoder.

Succes.

 

Dank je wel maar ik snap er nog steeds niks van. Wat is een lan kabel. 
ik denk dat ik maar overstap naar een provider waar ik wel een monteur kan krijgen. 

Waarom ben je zo gefocucest op die stroomdraadadapter. Als die het doen, dan kan een kind hier mee overweg. Doen ze het niet, dan heb je echt iemand nodig die jouw hele woning gaat doormeten.

Probeer het wat meer in het antwoord van KeesYagi te vinden. Dat is ook niet eenvoudig, maar je kan natuurlijk even de stekkertjes eerst even richting de kabel drukken en dan voorzichtig de kabel weer aansluiten. In deze Corona tijd is een monteur niet 1,2,3 geregeld. 

Hallo @Anjadp een LAN-kabel is een netwerkkabel, die heb je nu dus ook door je huis lopen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja de kabel loopt inderdaad van mijn meterkast door m’n huis naar de woonkamer/tv. 
Ik heb 2 van die verbinding sets liggen maar ik weer niet welke kabel naar welke moet.wat dat aangaat ben ik echt een vrouw met 2 linker handen 

Waarom bel je niet gewoon een elektricien? Gewoon eentje die bij u om de hoek zit. Dan kan die gewoon de kabel maken.

Dat dacht ik ook, om de vergelijking met water er nog eens bij te halen, alles wat na de watermeter zit is voor de loodgieter.

Maar het is wel verwarrend omdat internetaanbieders een totaal pakket aan (lijken) te bieden.