Vraag

Ik wil mijn experiabox laten vervangen

  • 27 December 2020
  • 12 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, fijne feestdagen allemaal.

 

Ik moe drie keer per dag mijn Experiabox opnieuw opstarten en vind het eigenlijk niet leuk meer. Ingelogd op het apparaat en er valt niets te updaten. Ik heb mijn verbinding 24/7 nodig voor mijn werk en het begint nu echt problematisch te worden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Welke experiabox heb je en hoe ziet je netwerk er uit?

Reputatie 7
Badge +21

Ho ho @Robert6919 zo gaan we niet met elkaar om.

@Joep1965 stelt juist een prima vraag.

Ook de KPN wil weten welke Experiabox hij nu heeft.
@1nflamezzz  Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 1

Dankjewel voor de reacties. Ik heb het volgende:

  • ExperiaBox v9 wat een ZTE 3H68N is welke minimaal te configureren is (en geen update functie kent)
  • Wireless LAN op de ExperiaBox is uit 
  • ExperiaBox V9 > Netgear Orbi RBR 20 Router > 2 ORBI satelites  
  • Orbi Router begane grond, daarna Orbi Satelite per verdieping
  • Geen fysieke backhaul tussen de satelites 
  • Op het WLAN netwerk van de Orbi: Signaal 5 GHZ maximaal, 2.4 GHZ minimaal.  
  • Op de fysieke poorten van de ExperiaBox heb ik voornamelijk: Sonos Boost
  • Op de fysieke poort van de Orbi satelite op de bovenste verdieping heb ik een Synology NAS

Deze setup draait al jaren zonder problemen. De laatste weken gebeurd er elke keer hetzelfde, nadat er ook een KPN storing in het gebied is geweest: 

  • Er is geen internet meer
  • Op de ExperiaBox brandt het lampje bij internet of: continue groen en heel soms: rood
  • Orbi RBR rotuer en satelites kleuren roze (geven aan dat er geen internet is) 
  • Orbi app geeft aan dat internet offline is
  • Alle interne functionaliteit werkt nog gewoon: streamen vanaf de NAS gaat door, printen kan vanaf elke verdieping 

Het is nu al standaard geworden dat 2-3 keer per dag de ExperiaBox herstart wordt. 

 

In deze coronatijden werkt natuurlijk iedereen vanuit huis en het is extreeem lastig bij Teams / Zoom of andere online meetings.

 

Laat ik vooropstellen en herhalen dat ik extreem blij ben met mijn KPN abonnement en glasvezel voor geen goud zou willen missen. Ik zou graag weer die robuuste beschikbaarheid en dus ook zorgeloosheid terugwillen. 

Reputatie 1

Update: ik heb mijn contact en contractgegevens toegevoegd aan mijn profiel

Reputatie 7
Badge +21

Prima @1nflamezzz 
Een KPN medewerker neemt dit topic spoedig op en zal je verder helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Geen enkele router van KPN kan je zelf updaten ofzo. Dus dat da bij uw huidige v9 niet kan is niet zo vreemd. Heeft u het glasvezelmodem al eens een paar minuten stroomloos gehad? 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @1nflamezzz, welkom op het forum.

Bedankt voor het toevoegen van jouw gegevens, ik heb direct jouw Experiabox uitgemeten, maar ik zie dat eigenlijk dat mijn metingen verstoord door een extra router. Jij hebt al aangegeven dat jij deze ook daadwerkelijk in jouw netwerk hebt. Dit wordt niet volledig ondersteunt door KPN zelf, maar misschien hebben jouw medeforum gebruikers een idee hoe je dit anders in kan stellen.

Zou je voor mij jouw verbinding een aantal dagen kunnen testen zonder dat de extra router is aangesloten? Als het modem dan nog steeds weg valt kan ik kijken of ik deze om kan ruilen. 

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Ik kan niet even mijn hele huis zonder dekking laten zitten door een paar dagen de Orbi setup uit te zetten. Deze setup draait al drie jaar probleemloos en het enige wat het oplost is de KPN router opnieuw op te starten

Badge +19

Controleer dan in ieder geval de bekabeling.  Je zal niet de eerste zijn waar een simpele sluiting in één stekkertje problemen geeft.

Reputatie 1

Ik heb de bekabeling gecontroleerd, niets mee aan de hand, zit al drie jaar zo. Is allemaal a-brand welke verder in drie jaar niet aangeraakt is. Bekabeling is allemaal ‘booted’ dus met bescherming tot over de connector. Zojuist ook alle overige zaken die aangesloten zijn nog eens gecontroleerd: 

  • Netgear Orbi: firmware - draaide al de laatste versie
  • Sonos: draaide al de laatste versie
  • Printerdrivers: draaide al de laatste versie 
  • Alle windows devices: draaien laatste versies
  • Alle mobiele devices: draaien laatste versies
  • Synology: draait laatste versie
  • Eneco Toon: draait laatste versie

Ik heb geen remote / op afstand services op een van de devices, geen portforwarding of anderzijds. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de reactie. Ik kan niet even mijn hele huis zonder dekking laten zitten door een paar dagen de Orbi setup uit te zetten. Deze setup draait al drie jaar probleemloos en het enige wat het oplost is de KPN router opnieuw op te starten

Je zou misschien wel die sonos eens een paar dagen los kunnen halen. Die sonos geeft wel meer problemen.

Waarom heb je die sonos eigenlijk niet achter de orbi zitten?

Heb je die orbi op router modus staan of accespoint mode?

Heb je WiFi op de Experiabox uit staan?

Ik lees niets over tv in dit topic. Heeft u tv van KPN?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @1nflamezzz,

jij hebt al een aantal dagen niet meer gereageerd, is het inmiddels gelukt?