Beantwoord

In afwachting van glasvezel-signaal, geen hulp van klantenservice

  • 17 March 2022
  • 17 reacties
  • 166 keer bekeken

Vandaag gebeld met KPN. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en de asociale medewerker gooit de hoorn erop nadat ik eerst 10 minuten in de wacht heb gestaan. Je kan ook nergens een normale medewerker spreken. Alles digitaal, bandjes die je niet begrijpen. Echt frustrerend.

 

Ik verhuis naar een nieuwbouwwoning met glasvezel. Ik heb sinds 14 feb de sleutel maar KPN Netwerk kan pas eind april het signaal doorgeven. Leuk als je thuis werk. Er bestaat een tussenoplossing ( mobiel internet) maar daarvoor moet je volgens KPN Netwerk bij de provider zijn, die je dan weer doorverwijst naar KPN Netwerk….. Typisch kastje naar de muur. En als klant van het eerste uur wordt je dan zo behandeld. Ik heb er geen woorden voor. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 17 March 2022, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hallo @MatthijsdB , vul in het privé-deel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer(s) en  de laatste 4 cijfers van je IBAN, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Als je bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer van je nieuwe huis kijkt, wat zie je daar dan als status staan? Kun je daar een screenshot van plaatsen?

 

We sluiten je woning in april-mei 2022 aan op glasvezel.

Dit staat er….

Ik heb sinds feb de sleutel en de kabel ligt er als meer dan 7 maanden in de grond.

 

Wat mij stoort is dat er niet wordt meegedacht naar een tussenoplossing. Hoe kan het in 2022 zo zijn dat je bijna 2 maanden zonder internet zit? 

Badge +19

Tsja als je bankstel een levertijd heeft krijg je ook geen noodoplossing.  Zo vreemd is dat toch niet?

Het is wel duidelijk dat Joep1965 van een andere generatie is. 

Als ik perse een bankstel moet hebben en die heeft een levertijd neem ik een andere of desnoods eentje tijdelijk van Marktplaats. Voor het gebruik van glasvezel ben ik afhankelijk van 1 partij die er al maanden over doet. En dat terwijl ik snel werkend internet nodig heb om goed te kunnen werken.

Hele huis is voorzien van Cat6 aansluitpunten , maar deze zijn nu weken nutteloos omdat men  schijnbaar moeite heeft om een knop om te draaien bij KPN Netwerk ( Reggefiber). 

 

Tsja als je bankstel een levertijd heeft krijg je ook geen noodoplossing.  Zo vreemd is dat toch niet?

 

Wat een belachelijk antwoord Joep. Het gaat er vooral om dat je geen idee hebt wat de levertijd is. Want dat is volstrekt onduidelijk. Bij de bestelling van een bankstel krijg je dat doorgaans wel. En als de verkoper zich daar niet aan houdt ben je net zo geïrriteerd. Met het grote v verschil dat je dan naar de winkel kunt gaan of deze winkel kunt bellen en dan ook nog werkelijk iemand aan de telefoon krijgt die je van de juiste info voorziet. Dat is hier duidelijk niet aan de orde.

Badge +19

In het hele land is kpnnetwerk volop bezig om glasvezel aan te leggen.  Tel daarbij het enorme krapte op de arbeidsmarkt en corona op en je begrijpt meteen dat het bijna onmogelijk is om tussendoor snel een aansluiting te maken. En het is niet alleen een kabeltje leggen he. Er moet appartuur in kasten geplaatst worden. Er moet getest worden etc etc. Het is inderdaad een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden waar jij in zit. Kpn heeft maar een zeer beperkt aantal noodpakketten.  Vorige zelfs helemaal niets omdat mensen zo laks zijn met terugsturen. Hou regelmatig contact met kpnnetwerk. 

Hallo @MatthijsdB 

Hele huis is voorzien van Cat6 aansluitpunten , maar deze zijn nu weken nutteloos omdat men  schijnbaar moeite heeft om een knop om te draaien bij KPN Netwerk ( Reggefiber). 

Gelukkig kost bovenstaande geen geld.

Maar even alle gekheid op een stokje, je bent een bestaande klant die verhuisd is naar een nieuwbouwwoning? Heb je dan ook je gratis wifiversterkers gehad?

Omdat het nieuwbouw is, klopt het dat er geen DSL (koper)aansluiting meer in het huis aangebracht is, dus alléén glasvezel?

Heb je als bestaande klant je modem meegenomen vanuit je oude huis en welk merk en type is dat?

Het glasvezeltraject kan lang duren, bij mij,eind mei 2021 glas in de grond tot aan de buitenmuur, eind juli in de meterkast afgemonteerd, eind oktober actief gemaakt. Dus bijna een half jaar vanaf kabel in de grond tot de oplevering.

 

Ik vind het ‘beste antwoord’ echt géén beste antwoord.:persevere:

Ik ben een bestaande klant ( bijna 10 jaar al) en krijg wel de wifi versterkers of korting. Ik kies voor het laatste want heb zelf betere wifi versterkers en doe een hoop bedraad.

Ik woon er nu nog niet maar ga volgende week over. Er zit wel een soort Ziggo kastje in de meterkast..

Ik ben een bestaande klant ( bijna 10 jaar al) en krijg wel de wifi versterkers of korting. Ik kies voor het laatste want heb zelf betere wifi versterkers en doe een hoop bedraad.

Ik woon er nu nog niet maar ga volgende week over. Er zit wel een soort Ziggo kastje in de meterkast..

Hallo @MatthijsdB , aan dat Ziggo-aansluitpunt heb je niets zonder abo.

Je zou ter overbrugging, als je ook mobiel klant bent bij KPN, datategoed op je mobiel kunnen vragen ter overbrugging en dan je mobiel inzetten als hotspot en/of een zogenaamd noodpakket.

Succes.

 

Badge +19

Ik vind het ‘beste antwoord’ echt géén beste antwoord.:persevere:

Er staat niet dat dit het beste antwoord is maar antwoord.  Mijn reacties zijn wellicht wat kort door de bocht maar ik heb altijd moeite met dit soort dingen.  Regel het gewoon!! Bevalt de levertijd niet dan stap je gewoon over. Wat moet je nou met een noodoplossing met een jong gezin? Daarbij is het een verwachte leverdatum.  We weten dat het zomaar uit kan lopen.

Ik vind het ‘beste antwoord’ echt géén beste antwoord.:persevere:

Er staat niet dat dit het beste antwoord is maar antwoord.  Mijn reacties zijn wellicht wat kort door de bocht maar ik heb altijd moeite met dit soort dingen.  Regel het gewoon!! Bevalt de levertijd niet dan stap je gewoon over. Wat moet je nou met een noodoplossing met een jong gezin? Daarbij is het een verwachte leverdatum.  We weten dat het zomaar uit kan lopen.

Hallo @Joep1965 

Wat staat hier dan:

Beste antwoord door Joep1965

Ik ben een bestaande klant ( bijna 10 jaar al) en krijg wel de wifi versterkers of korting. Ik kies voor het laatste want heb zelf betere wifi versterkers en doe een hoop bedraad.

Ik woon er nu nog niet maar ga volgende week over. Er zit wel een soort Ziggo kastje in de meterkast..

Hallo @MatthijsdB , aan dat Ziggo-aansluitpunt heb je niets zonder abo.

Je zou ter overbrugging, als je ook mobiel klant bent bij KPN, datategoed op je mobiel kunnen vragen ter overbrugging en dan je mobiel inzetten als hotspot en/of een zogenaamd noodpakket.

Succes.

 

Ja dat ga ik  maar doen, ik heb gebeld en kan 100gb krijgen en hiermee mijn mobiel als hotspot gebruiken. Tis even niet anders. Als het te lang duurt ga ik maar kabels trekken en gebruik maken van de ziggo coax. Als ik dit had geweten had ik de coax er gewoon ingelaten, maar die heb ik dus vervangen door een cat6.

 

 

Badge +19

@JanD die had ik gemist.  Ben aan het werk en je weet het he, mannen kunnen geen twee dingen tegelijk. 

Ik ben een bestaande klant ( bijna 10 jaar al) en krijg wel de wifi versterkers of korting. Ik kies voor het laatste want heb zelf betere wifi versterkers en doe een hoop bedraad.

Ik woon er nu nog niet maar ga volgende week over. Er zit wel een soort Ziggo kastje in de meterkast..

Hallo @MatthijsdB , aan dat Ziggo-aansluitpunt heb je niets zonder abo.

Je zou ter overbrugging, als je ook mobiel klant bent bij KPN, datategoed op je mobiel kunnen vragen ter overbrugging en dan je mobiel inzetten als hotspot en/of een zogenaamd noodpakket.

Succes.

 

Ja dat ga ik  maar doen, ik heb gebeld en kan 100gb krijgen en hiermee mijn mobiel als hotspot gebruiken. Tis even niet anders. Als het te lang duurt ga ik maar kabels trekken en gebruik maken van de ziggo coax. Als ik dit had geweten had ik de coax er gewoon ingelaten, maar die heb ik dus vervangen door een cat6.

Hallo@MatthijsdB , als je dan door je tegoed dreigt te raken weer even aanvulling vragen.

Succes

 

 

Tsja als je bankstel een levertijd heeft krijg je ook geen noodoplossing.  Zo vreemd is dat toch niet?

 

Wat een belachelijk antwoord Joep. Het gaat er vooral om dat je geen idee hebt wat de levertijd is. Want dat is volstrekt onduidelijk. Bij de bestelling van een bankstel krijg je dat doorgaans wel. En als de verkoper zich daar niet aan houdt ben je net zo geïrriteerd. Met het grote v verschil dat je dan naar de winkel kunt gaan of deze winkel kunt bellen en dan ook nog werkelijk iemand aan de telefoon krijgt die je van de juiste info voorziet. Dat is hier duidelijk niet aan de orde.

Klopt dat de reactie wat belachelijk is maar toch kloppend, jou reactie er op slaat ook nergens op, Netwerk.verwacht in April-Mei de woning aan te sluiten en geven geen reden, die kan dus divers zijn, er liggen kabels, maar zijn die al verbonden met de achterliggende systemen, misschien is het wachten op hardware om dat te kunnen doen, of mist er ergens nog een KM kabel voordat er verbinding met de volgende systemen gemaakt kan worden, geen idee dus, enige wat bekend is dat het tot eind Mei kan duren voordat het gaat werken.

Dus een nette prognose van de levertijd, en ja lastig als je er afhankelijk van bent, maar dan koop je een 4G router, data kaart er in en je hebt een tijdelijke oplossing, zelfde als met een bankstel van de kringloop als je op de nieuwe moet wachten.

Badge +12

Ik ben een bestaande klant ( bijna 10 jaar al) en krijg wel de wifi versterkers of korting. Ik kies voor het laatste want heb zelf betere wifi versterkers en doe een hoop bedraad.

Ik woon er nu nog niet maar ga volgende week over. Er zit wel een soort Ziggo kastje in de meterkast..

Heeft Ziggo net als KPN ook de mogelijkheid voor een maandelijks opzegbaar contract? Dan zou je zolang even Ziggo kunnen nemen en naar KPN overstappen als er eindelijk glasvezel ligt. Je zou ze eens kunnen bellen.