Beantwoord

In de maling genomen door helpdesk, abonnement gewijzigd voor nieuwe apparatuur maar ik krijg niets nieuws

  • 2 June 2022
  • 19 reacties
  • 248 keer bekeken

Twee compleet verschillende verhalen van helpdesk

 

Ongeveer half mei heb ik de helpdesk gebeld met klachten over slechte haperende internet verbinding, ik kreeg een heel vriendelijke man aan de telefoon die mij vertelde dat ik nog onder de oude voorwaarden van Telfort werkte met verouderde apparatuur van 2013.

Ik kreeg de keus van hem om de oude apparatuur op te waarderen of ik zou alles nieuw krijgen met een nieuw abonnement, ik heb gekozen voor het laatste.

 

Het nieuwe abonnement zou 19 mei ingaan maar op 18 mei had ik nog niets ontvangen dus maar weer de helpdesk gebeld, nu kreeg ik een vrouw aan de lijn en tot mijn verbazing vertelde zij een compleet ander verhaal.

Ik kreeg helemaal geen nieuwe apparatuur want na doormeten was mijn verbinding goed en ik zou precies dezelfde apparatuur terug krijgen als wat ik hier heb staan en de oorzaak van mijn klacht zou zijn dat ik teveel heb aangesloten.

 

Ik voel me goed in de maling genomen door KPN, alles is hetzelfde gebleven er is niets veranderd

Mijn modem is de V10a maar er is al een V12.

 

Alles is voor niets geweest ik zit nu met een nieuw hussel abonnement maar merk geen verschil en hoe is het mogelijk dat twee helpdeskmedewerkers zo verschillend reageren op dezelfde klacht.

De gesprekken zijn opgenomen dus het is allemaal terug te luisteren.

Ik denk er sterk over om over te stappen naar een andere provider.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 6 June 2022, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @Roblo bij aanpassen abo beoordeelt KPN of vervanging van apparatuur noodzakelijk is, in jouw geval niet, want de V10a is nog steeds een heel bijdetijds modem, die ook nog regelmatig bijgewerkt wordt met nieuwe software.

Het is inderdaad jammer dat je tegenstrijdige antwoorden krijgt, leerpunt voor de KPN-helpdesk.

Kijk ook altijd de gestuurde correspondentie goed na of alle afspraken tevens schriftelijk bevestigd zijn.

 

Hallo Jan D, bedankt voor de reactie.
Het klopt natuurlijk niet dat mij alles nieuw is belooft en dat ik op die voorwaarden een nieuw abo afsluit en dan te horen krijg dat ik niets nieuws krijg dat kan gewoon niet.

 

Mijn verhaal had ik trouwens flink ingekort want het begon al toen Telfort een nieuwe glasvezel modem kwam plaatsen en een nieuwe V10a, die V10a werkte niet en is vervangen door een gebruikte V8 uit zijn bus dit was tijdelijk en ik zou een v10a opgestuurd krijgen, die kreeg ik ook maar met een nieuw kaartje er bij met de nodige gegevens maar er stonden ook al gegevens op de v12a zelf dus dit was ook een gebruikt modem.

De monteur had de modem in de meterkast geplaatst terwijl mijn oude modem op de eerste verdieping stond maar hij moest en zou in de meterkast.

Ik heb drie smart tv's in huis met drie tv kastjes die zijn gekoppeld met drie switches.

Mijn vrouw kijkt graag naar Videoland via een chromecast maar daar is niet meer naar te kijken het beeld bevriest steeds, een paar keer per week gebeurd dat ook met gewoon tv kijken en met opgenomen programma's soms is er niets opgenomen of kan hij de opgenomen programma's niet ophalen.

Met wifi krijg ik meestal de mails pas drie kwartier later binnen dan op de computer zeer irritant.
Dit zijn een paar voorbeelden hoe mij verbinding werkt het is gewoon hopeloos.

 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

Ja ik gebruik een Deco-m4 set voor wifi

Ja ik gebruik een Deco-m4 set voor wifi

Hallo @Roblo dat bedoelt @Nick83  niet, hij bedoelt zoiets als onderstaand:

 

Ok dat had ik even niet door ik dacht aan een wifi set, maar nee zo'n set gebruik ik niet

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik gebruik een Deco-m4 set voor wifi

En WiFi van de Experiabox staat uit? De Deco's zijn allemaal bekabeld aangesloten? 

De wifi van de V10a staat uit en er is één m4 bekabeld en twee draadloos aangesloten

Reputatie 7
Badge +24

De wifi van de V10a staat uit en er is één m4 bekabeld en twee draadloos aangesloten

Waarom niet allemaal bekabeld aangesloten? Ik lees over 3 switchen. Dus ik vermoed dat u een goed bekabeld netwerk in huis heeft. Maak daar dan gebruik van.

U heeft problemen met WiFi. Maar de WiFi van de Experiabox gebruikt u niet eens. Waarom wilt u de Experiabox dan omruilen? Wat zou dan uithalen? Helemaal niets. Die Experiabox heeft geen enkele invloed op de stabiliteit van WiFi bij u in huis.

In de handleiding staat dat de andere twee elkaar vanzelf vinden dus vandaar en het signaal is sterk en nam aan dat het dan wel goed zat maar de andere twee ga ik dan ook bekabeld aansluiten.

de v10 vertrouw ik niet omdat ook de bekabelde aansluitingen haperen, de tv's en de tv kastjes staan wel allemaal bekabeld aangesloten en heb ook daar problemen mee dat het beeld bevriest en ook de opnames niet altijd goed zijn en krijg ook regelmatig de melding dat de opnames niet op te halen zijn en probeer het later nog eens

Reputatie 7
Badge +24

De switchen die u gebruikt, wat is het merk en type daarvan?

Netgear prosafe gagabit switch GS 105 dit type was het beste volgens de monteur, de eerste van de drie had de monteur zelf meegenomen en geinstalleerd

 

Reputatie 7
Badge +24

GS 105

Er moet wel een "e" achter staan. Zonder die e zijn ze ongeschikt om tv ontvangers op aan te sluiten. Staat die e er achter?

De 105 had ik zelf nog en die heb ik hier in mijn studio in gebruik de andere hebben wel een e er achter en dat was idd die de monteur bij hem had

Badge +19

Igmp snooping zal hier een grote rol spelen.  Klik op de groene tekst. Iedere switch moet dit ondersteunen. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien ook zonnepanelen? Omvormers van het merk SMA gebruiken ook IGMP-Snooping, sommige modellen. En dat stoort op de ontvangers van KPN. 

Nee zonnepanelen heb ik niet en niets van SMA

Ik ga de twee deco's bedraad aansluiten en verder alles weer even nalopen en resetten, ik ben weer heel wat wijzer geworden en kan daar weer even mee voort.

bedankt allemaal en in het bijzonder Nick83 die heeft de meeste tijd er in gestoken.

Als ik iets ontdek wat niet in de haak is meld ik mij wel weer

 

Met vriendelijke groet

Roblo

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Roblo, goed dat je hier een berichtje plaatst.

Het spijt me om te lezen dat je je in de maling genomen voelt. Dat is zeker niet de bedoeling geweest. Maar ik moet je eerlijk zeggen: ik denk niet dat een nieuw modem hier de oplossing gaat zijn.

 

1 - Je gebruikt een Deco-m4 set voor wifi. Daarbij heb je het wifi op de Experia Box V10a uit staan. Problemen met wifi kunnen daardoor niet komen door de Experia Box V10a. Het probleem zit dan in de Deco-m4 set. Bekabeld aansluiten zoals de community adviseert, is een eerste stap.

 

2 - Je hebt ook problemen met de tv-ontvangers. Maar je hebt iedere tv-ontvanger aangesloten op een andere switch. Nu kan dit goed werken, maar het is geen garantie. Het belangrijkste is dat de netwerkswitches IGMP snooping ondersteunen. Zonder IGMP snooping gaat het sowieso niet goed werken.

Nu ondersteunen jouw netwerkswitches IGMP snooping zeg je. Heb je misschien een ander apparaat in jouw netwerk wat IP-adressen uitgeeft? Zoals bijvoorbeeld een NAS?

Ook ben ik benieuwd of de televisie wel goed werkt als je de tv-ontvanger direct bekabeld op het modem aansluit. Dus zonder netwerkswitch ertussen. Wil je dit eens testen?

Ben druk bezig om alles uit te proberen , ik heb de Deco-m4 set er weer tussenuit gehaald en gebruik nu de wifi van de V10a dat scheelt wel veel signaal maar het werkt.

De chromecast kreeg ik niet meer aan de gang maar na een reset werkt het weer, de tv die het dichtst bij de V10 staat heb ik rechtstreeks daar op aangesloten en het lijkt goed te werken tot nu toe.

Ik heb inderdaad een WD My Cloud Home draaien die ik eigenlijk maar zelden gebruik maar wil 'm wel laten staan.

De switch zonder IGMP gaat er binnenkort tussenuit daar komt een nieuwe voor.

Ik ga proberen of ik één Deco-m4 via de wifi van de V10 kan laten lopen om op de hoogste verdieping een beter signaal te krijgen, ik moet daar een app voor downloaden maar die weigert steeds mijn inlog gegevens grrrr.