Beantwoord

In nieuwe woning is de ISRA aansluiting niet te vinden

  • 3 February 2022
  • 12 reacties
  • 450 keer bekeken

Hallo , Ik heb net een oud huis gekocht en zoek me rot naar een KPN aansluiting (ISRA aansluiting) maar nog niet gevonden , KPN zegt dat er internet 200KB op koper mogelijk moet zijn op het adres  , de vorige bewoners en die daarvoor ook  hadden Ziggo tv en internet via een coax kabel die de woonkamer binnenkomt, Ziggo zegt dat er 600MBit Internet mogelijk is  op het adres . Moet ik nu overstappen naar Ziggo omdt ik graag snel internet wil ? Ik heb nu glasvezel via KPN  Of is het mogelijk om Coax om te zetten naar UTP en dan ook TV te kijken via UTP zoals ik nu ook doe . Ik wil eigenlijk ook niet overstappen naar Ziggo . Als ik nu het ISRA punt niet kan vinden wat raad KPN dan aan ?       

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 10 February 2022, 12:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Woldemar ,

Echt maar 200KB?Geen 200MBps?

Heb je niet zoiets in huis?

 

Hoi Martijn , Sorry typo als ik nu kijk https://allesin1info.nl/kennisbank/maximale-internetsnelheid-adres/ dan heeft KPN max 50MBps op t adres , volgens mij ook prima maar ik heb alleen nog geen ISRA punt gevonden , denk weg verbouwd oid. Ben ban als ik dat weer terug moet krijgen dat dat lang gaat duren .   

Bij mij staat er ook wat anders dan in het echt mogelijk is.

Ik zou het hier eens checken:https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv?actie=snelpakker&icid=hptopbanner

Als je dan naar beneden scrolt na het invullen van het adres zie je de snelheid staan.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Martijn , Sorry typo als ik nu kijk https://allesin1info.nl/kennisbank/maximale-internetsnelheid-adres/ dan heeft KPN max 50MBps op t adres , volgens mij ook prima maar ik heb alleen nog geen ISRA punt gevonden , denk weg verbouwd oid. Ben ban als ik dat weer terug moet krijgen dat dat lang gaat duren .   

In principe is het herstellen van een ISRA als er echt geen zit ook geen meerjarenplan hoor. De monteur moet hetzelfde constateren als jouw en zal dan de bon doorzetten naar mensen die de lijn kunnen herstellen of opnieuw kunnen inbrengen. Dat is vaak dezelfde week nog.

Verder hebben we ook vaak succes door bij de buren te gaan kijken en op hetzelfde plek in jouw huis te kijken terwijl er een geluidje vanaf de centrale afspeelt. Als wij dat kunnen horen door bijvoorbeeld een dun gips wand is dst prima zelf te herstellen. 

Hoi bedankt voor alle antwoorden, mijn max snelheid bij KPN is 

 IS er nog een manier om dit te verhogen bij KPN ? ik heb er best wel wat voor over … en waar kan ik me aanmelden om ISRA te laten instaleren ?  

Reputatie 7
Badge +12

Hoi bedankt voor alle antwoorden, mijn max snelheid bij KPN is 

 IS er nog een manier om dit te verhogen bij KPN ? ik heb er best wel wat voor over … en waar kan ik me aanmelden om ISRA te laten instaleren ?  

Dat eerste is realistisch niet mogelijk tenzij je een grootzakelijke klant bent. Maar hier horen uiteraard ook grootzakelijke prijzen bij 🤔

Voor het isra is het antwoord gewoon KPN aanvragen. En dan kan er gewoon een installatiemonteur langs komen doe dit kan herstellen of de juiste partij aanstuurt om dit te doen. 

Ik weet niet wat je internet gebruiksvorm is maar 40mbps is naar mijn idee ruim voldoende voor de meeste.

Ik werk thuis met beeldbellen (MSteams) en kijk  Smart TV ,   ben wel blij met de betrouwbaarheid en kwaliteit die ik nu heb  :slight_smile:   

ik durf geen 100% te geven maar ik verwacht dat dat wel voldoende zal zijn,Als je daaraan twijfelt kan je een maandelijks opzegbaar abonnement nemen zodat je als het toch niet snel genoeg is je altijd nog naar ziggo kan.

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Woldemar! Bedankt voor het stellen van je vraag en van harte gefeliciteerd met de aankoop van je huis! 

Ik lees dat er al met je meegedacht is: heb je hier voldoende aan of heb je nog vragen of advies nodig? Lees het graag, als ik je nog ergens mee kan helpen! :blush:

Hoi @Shyrin_ dank voor je follow up, ik heb van t weekend nog verder gezocht naar  ISRA punt maar niet gevonden .Ook uitvoerig contact gehad met de vorige bewoners. Omdat de kabel al “plug en play” klaarligt ga ik denk ik toch overstappen. betekend mn abonnement stopzetten ipv verhuizen . Ik ga wel kijken of ik eea met KPN weer in orde kan maken maar aangezien ik volgende week ga verhuizen heb  redelijk snel (in tijd)  internet nodig..   

Reputatie 7
Badge +16

Ah, ik snap je! 

Hoe oud is oud? Bij woningen die zijn gebouwd na 1980 is de KPN aansluiting standaard aangelegd in de meterkast. In de jaren 60/70 werden ze vaak ergens midden in de woonkamer geplaatst en bij nog oudere woningen werden ze door de buitenmuur heen geboord ergens aan de straatkant. Bij oude woningen (voor telefoon uit werd gevonden) kun je het aansluitpunt in de hal (vlak bij de voordeur) en soms ook in de kelder vinden. Het kan soms een zoektocht zijn :wink:.

Mocht je alsnog een verhuizing of tzt een nieuwe bestelling doorgeven, geef dan ook aan dat het onbekend is waar het aansluitpunt (ISRA) is, zodat er een installatiemonteur gereserveerd kan worden. Zoals @Ik_Hussel al bevestigd, wordt er graag meegekeken in de zoektocht naar het aansluitpunt! :wink:

Ik hoop dat een overstap niet nodig is of dat wij jou in de toekomst weer mogen verwelkomen! Hoe dan ook: succes met jouw verhuizing!