Beantwoord

Incassodatum wijzigen

  • 12 March 2019
  • 7 reacties
  • 929 keer bekeken

Hallo,

ik zou graag mijn incassodatum willen wijzigen naar de 27e van de maand.

ik hoor graag of dit mogelijk is.
met vriendelijke groet,

Martin van DAM
icon

Beste antwoord door Nadia 27 April 2020, 11:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Martin, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is een beetje afhankelijk van je abonnement of de incasso aan te passen is. Voor een vast abonnement (internet / tv / vast bellen) is dit helaas niet mogelijk.

Voor een mobiel abonnement kan de factuurperiode, en hiermee ook de incassodatum, aangepast worden. Echter, is de laatste datum van de factuurperiode de 18e van de maand. Dat betekent dat ongeveer 5 werkdagen later de incasso volgt. Dat zal dus vaak rond de 22e of 23e van de maand zijn. Later is niet mogelijk.. Wel eerder, dus als factuurperiode de 3e van de maand. Dat zal betekenen dat het ongeveer rond de 7e of 8e van de maand geïncasseerd wordt.

Is een van deze opties voor jou de oplossing? Zo ja, dan zie ik ook graag de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer graag toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen. Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Geef ook even aan voor welke optie je dan wil gaan 😉
Dag Susan_

Oké dank je wel voor het antwoord!!

Ik heb alleen internet en tv van jullie. Jammer dat het niet aangepast kan worden. Ik ben denk ik niet de enige die hier mee zit.

Zou het ook via een acceptgiro kunnen?

Met vriendelijk groet,

Martin van Dam
Reputatie 7
Badge +21
Helaas niet, wanneer het eenmaal via automatische incasso staat ingesteld kan dit niet meer worden teruggezet naar acceptgiro (enige uitzondering is bij een PSTN of ISDN aansluiting).
Dag Susan.

Dank je wel voor je uitleg,

Helaas krijg ik ook maar een keer in de maand mijn geld van de baas en dan moet ik het ook weer verdelen onder alle graaiers die ik weer moet voeden.

jammer dat kpn dit probleem niet oplost. Klant is koning toch?. ik uitkijken naar een andere aanbieder waar ze dit wel voor de klant kunnen regelen.


Met vriendelijk groet,

Martin van Dam
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp de situatie, alleen is het een heel proces om dit te wijzigen. Het hangt samen met de ingangsdatum destijds toen je het abonnement hebt aangevraagd. We willen ervoor zorgen dat klant inderdaad koning is, maar helaas kan niet alles hieronder vallen.
Dat geld van je baas (...) blijft ook maar 1 x als de afschrijving later is....
Het scheelt geen cent.

Tip: tot de afschrijving van KPN (meestal de laatste in de rij v.a. de 23ste) ietsje zuiniger aan doen. Rekening mee houden. Soort van reserveren. Desnoods huishoudgeld cash gaan doen.

FF uitrekenen wat je overhoud na aftrek van álle vaste lasten; energie, water, huur/hypotheek, auto, abonnementen (kpn/krant/tijdschrif). Bij betalingen danwel kosten 1 X per jaar of half jaar omrekenen naar maand.
Reputatie 7

Update!

Incassodatum aanpassen is mogelijk voor KPN Internet, tv en bellen
Hoe? Je wijzigt de factuurdatum zo;

  1. Op: kpn.com/wijzigfactuurdatum  wijzig je online zelf de factuurdatum.

  2. De factuurdatum kan maar 1 keer gewijzigd worden.

  3. Voor de wijziging voer je klantnummer, mailadres, laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de datum waarop je de factuur wilt ontvangen in.

  4. Incasso vindt 3 werkdagen na de factuurdatum plaats.

Meer info op: Aanpassen factuurdatum KPN thuis Internet, TV & Bellen

Reageer