Beantwoord

Ineens geen upload snelheid meer met Experia box V10

  • 10 January 2021
  • 5 reacties
  • 170 keer bekeken

Badge

Allen, ik was gisteren druk bezig met simracing en streaming in een 6 uur durende endurance teamrace waarbij mijn uploadsnelheid plots minder werd en uiteindelijk volledig weg viel. Mijndual PC setup stond al 4.5 uur aan en tijdens deze 4.5 uur viel het al op dat ik enkele frames miste wat ik normaal nooit heb. Uiteindelijk na een half uur in de auto viel mijn upload volledig naar 0, kwam terug enkel 15 minuten daarna ondanks dat ik de stream had gestopt viel hij wederom naar 0. Een speedtest gedaan en daar mijn normale 99 Mbps download echter 0Mbps upload. Na een reboot van de router ging het even goed enkel na een 20 tal minuten viel de uploadsnelheid weer weg. Normaal heb ik 100 Mbps down en 30 Mbps up.

Nu is natuurlijk de vraag hoe dit kan aangezien ik hier nog nooit last van heb gehad. Was er een storing gisteren bij KPN? (dat zou het makkelijkste zijn) of is er meer aan de hand? Wat is de laatste firmware van de V10? En heeft er iemand nog ideeën wat ik kan doen? Het probleem zat op beide PC’s en beiden hebben de laatste windows update.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 January 2021, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge

Het is overigens de Experia V10A en ik zie dat de “Line power” van de upload een vreemde waarde geeft. Is dit normaal? De attenuation is perfect enkel de power is in de min?

 

Badge

Niemand die mij kan helpen? Vandaag wederom ineens even geen internet en daarna weer alles terug zonder iets te doen.

Badge

Zojuist de klantenservice gebeld nadat ik met veel pijn en moeite het telefoonnummer heb kunnen vinden en helaas een zeer onaangename eerste kennismaking gehad met de klantenservice van KPN. Ik ben een half jaar geleden overgestapt van Telfort en nog nooit klantenservice nodig gehad maar als dit het niveau is van service dan ben ik blij dat ik over 6 maanden kan overstappen.

 

Eerst wordt de verbinding door een robot verbroken die aangeeft dat ze mij een SMS sturen met tips. Gezien het feit dat je die tips eerst moet doorlopen voor je kan bellen lijkt mij dit totaal overbodig. Daarna krijg ik een persoon aan de telefoon die aangeeft dat hij de verbinding heeft doorgemeten en niks kan zien en dat het probleem dan ook bij mij ligt. Hij kan niks voor mij doen en als ik het probleem terug krijg moet ik maar terug bellen. Of als ik het wil moet ik zelf een monteur inplannen via de website.

 

Het maakt daarbij niet uit dat ik aangeef het probleem op 2 desktops, 2 laptops en mijn GSM te hebben op hetzelfde moment volgens hem ligt het toch aan mijn software/VPN en andere zaken die mensen tegenwoordig thuis doen. Hij deed lacherig over het probleem en gaf eigenlijk non verbaal aan dat ik niet moeilijk moest doen over die 5min dat mijn verbinding weg valt want hoezo is dat een probleem?

 

Weet iemand nog wat ik kan doorlopen en is het mogelijk dat mijn modem dit probleem veroorzaakt?

Hoi @Nickderijcke . Welkom op het forum.

Helaas is het hier heel druk vandaar dat ik nu pas aan je vraag toe kom. Speelt het issue nog steeds?

Ik neem aan dat je werkt met bekabelde apparatuur? Kan het zijn dat er misschien een applicatie, buiten jouw medeweten, even alle upload opslorpt? 

Zie je ook een patroon? Wanneer gebeurt het?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.