Beantwoord

inloggen webmail lukt niet

  • 1 December 2019
  • 15 reacties
  • 408 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kan niet inloggen met KPN webmail, reageert niet op de vaste PC.

Lukt wel op de Ipad. Idem mijn partner. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 December 2019, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Pien2 , wat voor (fout)melding krijg je dan te zien?

 

Reputatie 1

Ik krijg geen foutmelding, Jan. Hij reageert niet na invullen gebruikersnaam en wachtwoord.

Hallo @Pien2 , probeer eens een andere browser of leeg de cookies.

 

Reputatie 1

Ga ik proberen.

Reputatie 1
  1. Heb alle cookies etc verwijderd, geen resultaat.
  2. geprobeerd in te loggen met Edge: geen sjoege,

    NB: geen foutmelding, niks. reageert gewoon niet. dus niet op 2 lossstaande PC's niet op laptop alle drie Windows 10. Wel op de Ipads 
     
  3. Modem aan en uit gezet: ook geen resultaat
Reputatie 7
Badge +24

Heeft u wel het juiste adres in de adresbalk staan?

Reputatie 1

Sure, nu KPN gebeld. Wrs storing in Windows domein!

Dank voor de moeite en tot de volgende x,

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Pien! Wat onhandig dat je niet kunt inloggen. Ook best vreemd dat dit op drie pc's niet lukt. Gebruik je op alle drie Edge? Heb je het ook met een andere browser geprobeerd? Bijvoorbeeld Chrome of Firefox?

Reputatie 1

Nee Chrome op alle3, Edge geprobeerd op 2 van de 3, maar dat hielp niet.

Hulp van KPN die meekeek en ook niets kon zien en Firefox probeerde en die doet het wel

Dank voor de hulp. Ik wacht nu even af of er na een update nog iets gebeurt. Blijft toch een raar verhaal. 

Ik sluit dit topic nu maar af. :slight_smile: Sint wacht.

Reputatie 7
Badge +24

Sure, nu KPN gebeld. Wrs storing in Windows domein!

Dank voor de moeite en tot de volgende x,

 

Windows domein? U bent op uw werk? Of u gebruikt een pc of laptop van uw werk?

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het in Firefox in ieder geval werkt, Pien. Dan kun je er in ieder geval bij.

Om toch nog even terug te komen op Chrome en Edge. Maak je wellicht gebruik van Kaspersky als beveiligingsprogramma? Waar we namelijk onlangs zijn achtergekomen is dat in Chrome inloggen op de webmail niet lukt als je de Kaspersky browserextensie wel hebt maar deze niet actief heb staan.

 

Controleer dit in Chrome als volgt:

Ga in het menu rechtsboven (de drie puntjes) naar Meer hulpprogramma's en dan Extensies. Kijk of je in die lijst ook een blok met Kaspersky ziet staan. Zo ja, zorg dat het schuifje dat dan rechtsonder in dat blok zit, op actief staat.

 

Of dit ook voor Edge geld durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar controleren kan geen kwaad. Dat doe je als volgt:

Ga in het menu rechtsboven (de drie puntjes) naar Extensies. Kijk of je in de lijst Kaspersky ziet staan. Zo ja, klik erop en zorg dat in het nieuwe venster dat verschijnt hij op ingeschakeld staat.

Reputatie 1

Oké voor PC 1 is het probleem daarmee opgelost. Extensie Kaspersky aangezet en kan weer inloggen:relaxed:

Wel merkwaardig dat dit probleem zich nog nooit eerder heeft voorgedaan, want ik heb al jaren Kaspersky. Grapje KPN?

Voor PC 2: daar staat Kaspersky niet bij de extensies, ook niet in Edge, heb je daar ook zo'n makkelijke oplossing voor? 

Alvast dank!

Pien2

Reputatie 7
Badge +30

Ha, mooi dat het voor de eerste pc hiermee opgelost is. We zijn er bij toeval achter gekomen naar aanleiding van een andere klant met eenzelfde probleem. Daar bleek dit te helpen, en daarna hielp het ook bij anderen. Hoe dit precies zit is ons ook nog niet duidelijk.

 

Voor de tweede pc, ke gebruikt daar wel Kaspersky op? Zo ja, dan kun je op deze Kaspersky supportpagina de stappen vinden om de extensie te installeren. Ik zie daar dat Edge blijkbaar niet ondersteund wordt. Maar er staat wel uitgelegd hoe je in Chrome, Firefox of Internet Explorer de extensie kunt installeren. Kies dan, voor de browser van je keuze, de ‘How to install the extension’ stappen.

Reputatie 1

Ha, mooi dat het voor de eerste pc hiermee opgelost is. We zijn er bij toeval achter gekomen naar aanleiding van een andere klant met eenzelfde probleem. Daar bleek dit te helpen, en daarna hielp het ook bij anderen. Hoe dit precies zit is ons ook nog niet duidelijk.

 

Voor de tweede pc, ke gebruikt daar wel Kaspersky op? Zo ja, dan kun je op deze Kaspersky supportpagina de stappen vinden om de extensie te installeren. Ik zie daar dat Edge blijkbaar niet ondersteund wordt. Maar er staat wel uitgelegd hoe je in Chrome, Firefox of Internet Explorer de extensie kunt installeren. Kies dan, voor de browser van je keuze, de  How to install the extension’ stappen.

Beste Erik., Het is gelukt en dan vergeet ik je te bedanken. Bij deze alsnog en een heel goed 2020!

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, Pien :slight_smile: Ik ben blij dat het gelukt is en ook voor jou een goed nieuw jaar gewenst!