Beantwoord

Inloggen ziekenhuisomgeving lukt niet, ontvang geen verificatiebericht

  • 15 April 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik wil inloggen bij mijn Radboud UMC. Dit gaat goed tot ik een controle nr. moet ontvangen. Dit kan per e-mail of per sms van mijn telefoon. Geen van beide reageert. Het is voor mij belangrijk omdat daar relevante informatie instaat. Mijn telefoon is trouwens via Vodafone, dus daar kunnen jullie waarschijnlijk niks mee, maar wel de e-mail. Graag z.s.m een oplossing.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 17 April 2024, 13:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Je hebt dan waarschijnlijk ook een eigen portal bij het Radboud UMC, staan daar de relevante gegevens wel goed ingevuld @MJ Cornelis ?

Anders de helpdesk van Radboud UMC even raadplegen.

 

Alles is goed ingevuld. het ging goed tot afgelopen zaterdag.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MJ Cornelis, welkom op onze community! Vanuit KPN heb ik hier niet direct een verklaring of oplossing voor. Heb je al contact gehad met het Radboud UMC?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @MJ Cornelis 

Ik ben ook patiënt geweest in het RadboudUMC in Nijmegen, en herken dus jouw problemen met het ontvangen van een sms bericht en/of e-mail met daarin een controle nummer.
Dat je nu geen sms of e-mail ontvangt heeft niets te maken met Vodafone of KPN, maar met het systeem (van Mijn Radboudumc) wat daar achter zit.
De sms berichten en e-mails worden vanuit het systeem van Mijn Radboudumc verstuurt, en dat wilt nog al eens niet gebeuren of sterk verlaat.

Wel heb ik een “gouden tip” voor je, en dat is de Digid app downloaden op je smartphone.
Want je kunt ook heel gemakkelijk en snel inloggen in Mijn Radboudumc App, door middel van de Digid.
Dan heb je helemaal geen controle sms of e-mail meer nodig, en het werkt altijd.

Voor alle vragen over Mijn Radboudumc, zoals waarom je geen sms of e-mail ontvangt , kunt je terecht bij:
 

Helpdesk digitale zorg

 

Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 12.00u en tussen 13.00 en 17.00u
Telefoonnummer:  (024) 361 44 43
 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @MJ Cornelis 

Hierbij het stappenplan, om in te loggen met Digid op Mijn RadboudUMC.

 

Met de DigiD-app inloggen in mijnRadboud

De overheid wil graag dat mensen veilig en betrouwbaar kunnen inloggen bij overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarom moeten ook zorginstellingen overgaan naar inloggen met DigiD. Op weg naar deze toekomstige verplichting start het Radboudumc alvast met inloggen via DigiD voor alle nieuwe gebruikers van mijnRadboud. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.

Patiënten die mijnRadboud al gebruiken adviseren wij om ook in te loggen via de DigiD-app in plaats van met uw gebruikersnaam en wachtwoord. De huidige inlogmethode met gebruikersnaam en wachtwoord blijft nog tijdelijk bestaan naast de inlog via de DigiD-app.

Waarom inloggen via de DigiD-app?

Sommige gegevens zijn extra privacygevoelig. Gegevens over uw gezondheid bijvoorbeeld. Om via de DigiD-app in te inloggen op mijnRadboud is een eenmalige check van uw identiteitsbewijs nodig. Dat verhoogt het betrouwbaarheidsniveau. Na deze ID-check kunt u inloggen op mijnRadboud via de DigiD-app. Dit geldt zowel voor de mijnRadboud-app als voor de webversie van mijnRadboud.

Meer informatie over DigiD en de DigiD-app vindt u op:

Hoe werkt inloggen met de DigiD-app?

Om gebruik te maken van mijnRadboud, heeft u heeft u de DigiD-app op uw mobiele telefoon nodig.

Installeer de DigiD-app

  1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
  2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
  3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
  4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

Meer informatie over de DigiD-app vindt u op de website van DigiD

Inloggen in mijnRadboud met DigiD

Bij een volgende inlog op mijnRadboud kiest u voor ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt dan zowel vanuit de mijnRadboud-app als vanuit de webversie automatisch naar DigiD geleid.

  1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
  2. Klik op Inloggen/aanmelden met DigiD. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
  3. In DigiD kiest u voor Inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
  4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.

Heeft u vragen?

Heeft u vragen over het inloggen met DigiD of lukt het inloggen niet goed? Dan kun u bellen met onze Helpdesk digitale zorg op (024) 361 44 43.

Reageer