Vraag

Inlogscherm experiabox v10A verschijnt niet

  • 21 April 2020
  • 6 reacties
  • 274 keer bekeken

Hallo,

Ik wil een instelling wijzigen in de experiabox v10A

Ik probeer in te loggen met: 192.168.2.254

via chrome zie ik na poosje, dit scherm.

 

 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat mijnmodem.kpn reageert.

Probeer dit eens:

ERR_TIMED_OUT

 

In de opdrachtregel staat dan wel: mijnmodem.kpn

Ik heb cache al geleegd van de browser: geen effect

Pc rechtsreeks bedraad via de experia box

Via laptop hetzelfde gedan maar nu met de browser edge

 

Ook nu geen effect.

daarna via de link servicetool herstellen fabrieksinstellingen

Deze komt ver, maar op moment dat er aangegeven wordt dat de verbindingen 5 minuten weg vallen en je verder kiest, zie je heel kort in scherm soort computertool/script ongeveer 1 sec en dan sta je weer in beginscherm servicetool

 

Spanning ook al van modem afgehaald

Krijg dus geen inlogscherm van de experiabox te zien

iemand nog idee?


6 reacties

Reputatie 7

Kan je wel naar https://mijnmodem.kpn?

Zo nee, plaats eens de volgende regel in de hosts file op jouw computer.

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Lukt het dan wel?

Geen resultaat, blijft terugkomen in: deze site is niet bereikbaar

modem is op 1 of andere manier niet aan te roepen

 

Voor de zekerheid nog eea gecheckt. met tool ip-scanner, wordt experiabox gezien:

On    VRV9517    192.168.2.254    64:CC:22:EE:93:AC

 

Via tool radmin toegang proberen te krijgen, melding:    kan geen verbinding maken met externe host

Reputatie 7
Badge +17

@63John63 Wat gek dat je het modem niet kunt benaderen. Als je het probeert op een ander apparaat of via een andere browser lukt het ook niet? Verder heb je wel gewoon verbonden met de Experiabox toch?
Had je het modem al eens een harde reset gegeven, door met een pinnetje in het resetknopje(gaatje) te drukken achterop het modem? Houd het knopje net zo lang in totdat het modem even uitvalt. 

Dank voor je antwoord.

In het begin al eens een reset gedaan met reset pinnetje achterop modem, geen resultaat. Zal als ik paar dagen vrij ben eens spanning eraf en pennetje lang indrukken en dan weer opnieuw opstarten. Durf het nu niet goed, werk vanuit huis voor de NS en zit op een calamiteitenplek, dus mag absoluut niet mn internet verliezen. 

Wat ik ook nog geprobeerd heb: mn laptop, bedraadmet ethernetkabel, even schone install van ubuntu gedaan, (linux) en daar vanuit met firefox het modem, proberen te benaderen, maar geeft exact hetzelfde weer.  modem is niet te benaderen. Reageert niet op 192.168.2.254 prikkel

 

Reputatie 7
Badge +17

@63John63 Goed om te horen dat je al het e.e.a. hebt uitgesloten. Als het zelfs niet lukt met een bekabelde verbinding, dan is op dit moment de reset het enige wat ik mij kan bedenken. Het heeft natuurlijk een haast, dus voer het uit wanneer je vrij bent. Werk ze nog! :nerd:

Reageer