Beantwoord

Installatie internet

  • 18 September 2021
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

Beste, 

 

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN. Tijdens de overstap werd mij uitgelegd dat er automatisch een monteur ingepland zou worden maar ik de installatie in principe zelf kon uitvoeren. Daar wij 17 september terug zouden keren van vakantie (en wij maandag a.s. weer thuis aan het werk moeten) leek het mij verstandig het abonnement per 17 sept in te laten gaan. Ik kreeg bericht dat er 17 sept ook een monteur ingepland stond. Deze heb ik digitaal proberen te annuleren, maar daar kon ik deze enkel verzetten. Zodoende heb ik deze naar 20 september verplaatst met het idee de installatie zelf te doen bij thuiskomst (het installatiepakket hadden wij reeds ontvangen). 

 

Na installatie gisteren bleek dat er geen lampje ging branden bij “glas” op het NT kastje. Zojuist heb ik contact gehad met een collega van de klantenservice die aangaf dat het abonnement (“uiteraard”) pas in zou gaan wanneer de monteur langs was geweest, en dat ik dit zeker niet zelf kon installeren. Dit in tegenstelling tot wat mij duidelijk was geworden bij het afsluiten. Uitkomst van de situatie is dus dat wij maandag 20 september in de middag een monteur ontvangen en wij ‘s ochtends niet thuis kunnen werken (en dit weekend geen vast internet hebben). 

 

Rest mij de volgende vragen:

-Is het écht niet mogelijk de verbinding (“glas”) op afstand te activeren? Wij hebben vorig jaar nog gebruik gemaakt van een werkende glasvezel verbinding van KPN op dit adres, dus een manuele handeling zou mij verrassen. 

-Zo nee: is het mogelijk in aanmerking te komen om dit weekend alsnog de verbinding (lokaal) te activeren zodanig dat wij maandag ochtend kunnen werken?

-Hoewel aangegeven werd dat ons abonnement écht pas geactiveerd zou worden na installatie door de monteur kan ik al wel TV kijken via KPN iTV, klopt dit? En wanneer gaat mijn abonnement nou echt in?

 

Vriendelijke groet, en dank voor het meedenken!

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 18 September 2021, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het is een bekend punt: als er een instalatiemonteur ingepland staat, dan is de verbinding ook echt pas beschikbaar op die dag, niet eerder. Een KPN medewerker kan daar niets aan veranderen volgens mij.

Mogelijk werkt de verbinding wel op maandagochtend al ... maar dat weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +10

Bij ieder nieuw abonnement, verhuizing en bepaalde snelheidswijzigingen dient er fysiek iets aangelegd te worden in de wijkkast. Eerder krijg je je signaal niet binnen op je glasvezelaansluiting. 

Deze opdracht hangt altijd samen met het thuisbezoek. Dus als er een monteur gepland staat op 20sept, rijd deze monteur eerst naar de wijkkast, en rijd daarna door naar je huis.

 

Dat je nu al tv via de itv app of site kan kijken klopt wel. Maar je abbonnent gaat in zodra je een werkende verbinding hebt. Dat wil zeggen, licht op nt, modem online.

Reputatie 7
Badge +24

Bij ieder nieuw abonnement, verhuizing en bepaalde snelheidswijzigingen dient er fysiek iets aangelegd te worden in de wijkkast. Eerder krijg je je signaal niet binnen op je glasvezelaansluiting. 

Als een klant dus opzegt, dan word de kabel in de wijkkast losgekoppeld?

Reputatie 7
Badge +10

Bij ieder nieuw abonnement, verhuizing en bepaalde snelheidswijzigingen dient er fysiek iets aangelegd te worden in de wijkkast. Eerder krijg je je signaal niet binnen op je glasvezelaansluiting. 

Als een klant dus opzegt, dan word de kabel in de wijkkast losgekoppeld?

Signaal word administratief uitgezet. Patchkabel blijft in eerste instantie zitten. Als er een nieuwe verbinding opgeleverd word op die dslm word er een nieuwe patchkabel opgezet aan een ander (odf) adres.