Beantwoord

Installatie monteur

  • 18 March 2020
  • 7 reacties
  • 214 keer bekeken

Hoi, mijn ouders zijn van ziggo overgestapt naar Kpn. Maar komt nu ivm coronaviris de installatie monteur nog wel?

mvg m middel. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 20 March 2020, 08:47

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Margret middel 

Volgens de website van KPN niet: 

  • Onze monteurs voeren minder werkzaamheden uit dan normaal. Alleen bij dringende storingen en het zekerstellen van een internetverbinding komen onze monteurs in actie. Zij werken met extra veiligheidsmaatregelen.

 

https://www.kpn.com/corona.htm

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou maar gauw Ziggo bellen met de vraag of ze nog 1 of 2 maanden kunnen wachten met afsluiten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Margret middel 

Als je een overstapservice hebt gedaan dan wordt Ziggo pas opgezegd nadat je nieuwe aansluiting bij KPN is gerealiseerd, dus dan is Ziggo bellen niet nodig.
Zolang je geen afzegging van de monteur hebt gekregen kan deze nog altijd komen.

mijn ouders stappen ook over van ziggo naar kpn. Ik wilde een monteur afspraak maken maar dat gaat pas per 29 april en ziggo zegt da de wensdatum van overstappen 15 april is dus dan zitten ze min 2 weken zonder tv-internet-telefoon. Maar nu las ik net dat als je dus een overstap service is dat ziggo pas opgezegd nadat het allemaal aangesloten is. is dit echt zo? want 2 weken zonder tv-internt-telefoon kan ik mijn ouders niet aan doen

Reputatie 7
Badge +28


Zolang je geen afzegging van de monteur hebt gekregen kan deze nog altijd komen.

Dat is een waarheid als een koe. Maar hier op het forum zijn inmiddels veel topics van klanten waarbij er nu geen monteur meer komt voor de installatie.  Begrijpelijk natuurlijk i.v.m. het corona-virus, maar wel goed om te weten wat het huidige beleid van KPN is.    

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Margret middel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is afhankelijk van enkele factoren, zoals aangegeven wordt worden monteurs voornamelijk nog ingezet voor dringende storingen en het zeker stellen van een internetverbinding. Een andere factor is hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen. Als op dit moment de monteur nog niet is geannuleerd, dan bestaat de kans dat hij/zij gewoon langskomt. De monteur kan ook later nog afgezegd worden, helaas. Je ouders krijgen in ieder geval 3 dagen voordat hun abonnement ingaat een installatiepakket. Op onze website staat uitgelegd, stap voor stap, hoe het geïnstalleerd kan worden. Indien de monteur dus niet komt, kan je kijken of jij (of iemand uit je naaste omgeving) hier een beetje handig mee is en het kan aansluiten. 

Gebruiken ze de overstapservice en kunnen wij het pas later aansluiten i.v.m. alles wat er nu gebeurt (en wordt de monteur later ingepland, wel een belangrijke note hierbij), dan schuift de datum van Ziggo ook op. Onze datum moet dan wel opgeschoven worden, en niet blijven staan op de geplande datum en een doe-het-zelf installatie (ook belangrijk voor @christ75).

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +21

@Margret middel, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb ik wat duidelijkheid kunnen geven, of kan ik hier nog bij helpen verder?

Reageer