Beantwoord

Installeren canon MG3650 lukt niet

  • 13 June 2020
  • 5 reacties
  • 728 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben een printer, Canon MG 3650. Deze printer heeft altijd gewerkt via mijn vorige provider.

Ik krijg de printer niet aan de praat….. hellup!!!

 

Van de kpn hebben wij een experia box V10A 

 

Hoe nu te handelen?

 

groet,

Ronald

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 June 2020, 15:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook versterkers? 

Hallo @JdeBruin , daar je vorige provider met een andere IP-reeks werkte en je printer dat nog in het geheugen heeft, gaat het fout.

De-installeer alle printersoftware op de computer en start een nieuwe installatie alsof de printer fabrieksnieuw uit de doos komt.

Sluit de printer met de USB-kabel aan op de computer en installeer de bijbehorende software.

Tijdens de installatie vraagt de software of je draadloos of via USB de printer aan wilt sluiten, kies dan voor draadloos en je krijgt een keer een menu te zien waarmee je jouw draadloze toegangspunt kunt kiezen, na die keuze en het afronden van de installatie gaat de printer draadloos werken.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +7

@JdeBruin als je eerder je printer draadloos aan de wifi had hangen, dan kun je heel gemakkelijk het probleem oplossen zonder dat je de software opnieuw moet installeren. Zoek in het printer-menu naar “wps” en druk op de experiabox op de wps-knop. Met een beetje geluk ben je dan klaar.

Met mijn canon-printer los ik op die manier altijd wifi-problemen op.

Ik gebruik nooit wps, vind ik per definitie onveilig.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi J, welkom op het forum. 

Dit heeft, zoals hier al aangegeven, te maken met de instellingen in de printer. Daar staan nog de gegevens opgeslagen van de modem van je oude provider. Ik adviseer ook altijd om de software opnieuw te installeren, verse installatie weer en ook gelijk de nieuwste versie van de drivers. De software kun je vinden op de website van de fabrikant.