Vraag

Installeren pakket met glasvezel lukt niet.

  • 17 July 2021
  • 13 reacties
  • 227 keer bekeken

Hallo, wij zijn pas verhuist van een huis met "gewone" internet, naar eentje waar glasvezel is. We hebben KPN mee verhuist en heb netjes het smsje gekregen dat ik nu op mijn nieuwe adres internet moet hebben. Dit is alleen niet zo. Op onze tel staat "verbonden, maar geen internet".

We hebben het modem Experia v10 model. Die geeft nu een Oranje rood lampje bij Services. We hebben al meerdere keren gereset, stroom eraf gehaald, ook voor meerdere minuten etc. Helpt allemaal niet. 

Kan iemand mij helpen? Alvast dank! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Zit de kabel vanuit het glasvezelkastje op de WAN-poort van de Experiabox? Hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje?

Ja zit in de wan-poort. Bovenste lampje staat continu aanen daaronder knipperen de lampjes (wel groen). 

Reputatie 7
Badge +11

Ah check. Als het lampje ‘glas’ brandt dan is er ook daadwerkelijk signaal dus dat is al goed. Als beide knipperen dan toont dat er activiteit is dus ook dat is positief. Heb je al geprobeerd om het modem een reset naar fabrieksinstellingen te geven? Soms is dat nodig omdat het modem is ingeregeld op een DSL-aansluiting en nu moet overstappen op een ethernet aansluiting. Een reset is normaal gesproken niet nodig maar wie weet. Het kan ook zijn dat de V10 moeite heeft gehad met aanmelden op ons netwerk en daardoor niet alle diensten goed zijn ingeladen.

 

Ben je toevallig voorheen een Telfort-klant geweest? Dan zou het kunnen zijn dat er met de verhuizing ook gelijk een technische migratie is gebeurd. In dat geval is er een zogenoemde monteursreset nodig. Dat doe je door het knopje naast de wan-poort met een paperclip of iets puntigs ingedrukt te houden, samen met de ‘herstel’-knop op de voorkant tot alle lampjes uit gaan. 

 

Brandt ‘internet’ op het modem wel?

Dank voor je snelle reacties! 

We zijn inderdaad oud Telfort klanten. We probeerden het net dus via de weg van de monteursreset, maar dat hielp niet. Rode lampje brandt trouwens nog steeds. 

Als we het modem willen resetten naar fabrieksinstellingen, hoe doen we dat? 

Het lampje van internet brandt niet zie ik nu

O en ECO (voorheen blauw lampje) brandt nu niet meer. 

Reputatie 7
Badge +11

Eco doet niet zo veel dus dat is geen probleem. Met de monteursreset is er ook een reset naar fabrieksinstellingen gedaan dus die hoeft niet los nog te gebeuren.

 

Ik zit eigenlijk zonder ideeën op dit moment. Het beste is om even te bellen naar 0800 0402, dat is de gratis klantenservice. Zij kunnen de lijn gelijk nakijken voor je.

 

Houdt je ons op de hoogte?

Ah dat kan pas na het weekend hoor ik net. Jammer! 

Wellicht heb je hier iets aan? Die bovenste is dus continu aan (dus hij heeft stroom), maar bij de onderste 2 tekentjes blijft het knipperen. En dus geen internet lampje bij het modem. 

Reputatie 7
Badge +11

Dat ziet er goed uit! De bovenste is ‘power’, die daaronder brandt enkel als er licht binnenkomt over de glasvezel en het lampje daaronder staat voor ‘ethernet’, dan is er een apparaat met het kastje verbonden.

 

Daar zie ik dus niets vreemds aan. 

 

Ik ga nog even nadenken over een mogelijke oorzaak. Vul in ieder geval je profiel in met je adresgegevens (ook die van het oude adres). Mogelijk komt er vandaag of morgen nog een moderator voorbij hier die er even in kan duiken!

Ga ik doen dankje! Maar die onderste 2 horen wel te knipperen (niet continu branden)? 

O en laatste vraag.. Zit er nog verschil in een ethernet kabel en een glasvezelkabel? Nu hebben we dezelfde kabel die we voor interactieve tv gebruikte van het glasvezelkastje naar het modem lopen (witte kabel met gele kop). 

Een ethernet kabel is prima als hij maar minimaal cat 5e is.Maar KPN levert nu cat 6 volgens mij,dus dat is het probleem niet.

Reputatie 7
Badge +10

Brand/knippert dat 3e lampje wel net zo fel als de bovenste 2? En knipperen de 2 lampjes bij de rode wan poort op de v10 ook?

 

 

P.s. 2e en 3e lampje op nt knipperen als er dataverkeer is en is dus normaal.