Beantwoord

Installeren Super Wifi punten lukt niet

  • 14 February 2020
  • 10 reacties
  • 10758 keer bekeken

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn super WiFi in de lucht.

ook niet met hulp van de Servicedesk van kpn

steeds een paars lichtje.

ik sluit alles conform instructie aan!

alles gedaan router aan uit enz

icon

Beste antwoord door Westerhuis 24 February 2020, 15:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Westerhuis

Installatie via de ExperiaBox:

De eerste Wifi Versterker aansluiten aan de ExperiaBox, Stroomadapter in de wandcontactdoos. Aanzetten en 10 minuten wachten. Vervolgens brand hij groen en is deze bruikbaar. Om deze reden moet die bij de ExperiaBox blijven staan (of in ieder geval, verbonden aan een ethernetkabel, of die kabel nu van de ExperiaBox naar de woonkamer leid, of je hebt een kort ethernetkabeltje en je plaatst hem bij de ExperiaBox maakt helemaal niets uit.

De tweede Wifi Versterker moet je nu “tijdelijk” aansluiten op de Experiabox, zelfde werkwijze als de eerste Wifi Versterker. Maar nu kun je deze laatste weer ontkoppelen, en elders draadloos plaatsen met enkel de stekker in een wandcontactdoos. Hij brand groen als de locatie goed is, rood of oranje als de locatie ongeschikt is en moet deze dichterbij worden geplaatst.

Op deze wijze delen de Wifi Versterkers dezelfde wifi-naam en wachtwoord als de ExperiaBox. Ook worden alle functionaliteiten van de ExperiaBox overgenomen. Wifi op de ExperiaBox wordt ook in deze set-up ook uitgeschakeld. Je kunt zowel 2.4ghz of 5ghz tegelijk gebruiken, is maar net welk signaal op dat moment het sterkst is, of je gaat ze zelf weer scheiden in twee aparte netwerken.

 

(Met dank aan @JeroenB22)  

Reputatie 7
Badge +24

Eerst beide versterkers bekabeld aansluiten op de Experiabox en geduld hebben. Wacht minimaal 10 tot 15 minuten. 

Ze moeten zo eerst beide groen worden en constant branden. Lukt dat?

Als ze beide groen zijn, kun je met 1 van de 2 gaan lopen. Niet te ver weg. Want dan krijg je idd een paars lampje. De verbinding is dan gewoon te slecht doordat de afstand te groot is.

Het bovenstaande heb ik gedaan, maar zonder resultaat na eerst groen komt paars.

 

het werkt bij mij absoluut niet.

ik breng ze terug naar de winkel, jammer.

Badge +19

Wacht nog even op @Nick83 zou ik zeggen. Hij gaat je vast en zeker helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Het bovenstaande heb ik gedaan, maar zonder resultaat na eerst groen komt paars.

 

het werkt bij mij absoluut niet.

ik breng ze terug naar de winkel, jammer.

Als je ze eerst beide tegelijk bedraad aansluit, worden ze dan niet groen?

Geen van beide of de ene wel en de andere niet?

Ga ik proberen

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Westerhuis, welkom! Jammer om te lezen dat het je zoveel moeite kost om de Super Wifi punten te installeren! Ben je er nog uitgekomen met de hulp hierboven? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Inmiddels is het gelukt!

het lijkt er in te zitten dat je langer moet wachten voordat het Super WiFi punt via de router is “geladen”.

 

ik heb beide er een uur aan laten staan en toen was het goed.

een ieder bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten!

Bij super wifi eerst 1 superwifi punt aansluiten bekabeld aan de modem en wachten tot deze echt groen gaat branden (geduld hebben ) soms springt groen nog naar blauw omdat er een nieuwe update achteraan komt dus 15/ 20 muniten wachten is geen luxe.

Als de eerste groen blijft branden dan is dat de master geworden , nu pas de 2 super wifi versterker bekabeld aansluiten op de modem.

Deze kan dan overal draadloos geplaatst worden door het huis indien het bereik toereikend is.