Beantwoord

Instellen vermogen Experia Box

  • 6 February 2020
  • 5 reacties
  • 548 keer bekeken

V10. heb ik gekregen en nu blijkt de optie van het instellen van het vermogen er niet meer in te zitten en dat terwijl KPN meldt dat ze het meest duuraam zijn. Dit is ook niet aangekondigd bij de vervanging. Een ander modem blijken ze niet te hebben.

Jammer om niet te lusiteren naar klanten.

 

*Admin: forumnaam gewijzigd i.v.m. privacy

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 February 2020, 17:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Vermogen Experia Box Zou je je opmerking iets verder kunnen toelichten? Als je het hebt over het vermogen, dan denk ik aan stroom. Is dat ook wat je bedoelt? Dit is echter nooit in te stellen geweest op onze apparatuur. Of heb je het misschien over het zendvermogen van wifi? Als je de kanaal-bandbreedte bedoelt (20 of 40 Mhz): dit valt nog in te stellen. 

 

Hallo @Vermogen Experia Box de V10 heeft de ECO-stand die kun je als je inlogt aanzetten en dan op opslaan klikken. De USB-aansluiting werkt toch niet op de V10 dus die heb ik binnen de ECO volledig uitgeschakeld, alle vakjes zijn dan rood.

De WiFi schakel ik 's nachts uit, ook binnen de ECO in te stellen de uren dat de wifi niet gebruikt kan worden zijn dan rood, heb ik van 00.00 tot 06.00 uur.

Dat is ook een duidelijke vorm van energie-besparing.

CC: @Bart_ 

Reputatie 7
Badge +7

Bedenk wel dat het echt een hele kleine besparing is. Maximaal in de orde van een Watt, wellicht twee. Dat scheelt dus een kwartje per 1000 uur oftewel 40 dagen. Iets van 2 euro per jaar :expressionless:

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de extra uitleg, @JanD Is dit iets waar je mee uit de voeten kunt, @Vermogen Experia Box ? 

Hallo @Vermogen Experia Box Zou je je opmerking iets verder kunnen toelichten? Als je het hebt over het vermogen, dan denk ik aan stroom. Is dat ook wat je bedoelt? Dit is echter nooit in te stellen geweest op onze apparatuur. Of heb je het misschien over het zendvermogen van wifi? Als je de kanaal-bandbreedte bedoelt (20 of 40 Mhz): dit valt nog in te stellen. 

 

Bij eerdere modems dan V10 kon men de wifi signaalsterkte instellen. Kennelijk kan dat bij V10 niet meer. Daaraan refereert @Vermogen Experia Box en derhalve ligt het voor de hand dat het “zendvermogen” wordt bedoeld. Verandering van bandbreedte heeft daar niets mee van doen aangezien dit alleen maar effect heeft op de internetsnelheid.