Vraag

Internet aanbieding

  • 10 October 2020
  • 16 reacties
  • 156 keer bekeken

Waarom krijg ik een brief thuis dat de kpn de internet snelheden verbeterd heeft, met een speed test zit ik nog steeds op 100Mbit down en 25 Mbit up, hierin is dus niets verbeterd.


16 reacties

Badge +19

Welke snelheid hoort er bij je abonnement?

Ik kreeg een brief thuis om over te stappen, dus heb ik nog geen abbo bij kpn.

Zijn in het verleden bij XS weg gegaan omdat we zo'n slechte verbinding hadden.

In de brief staat dat ze glasvezel aangelegd hebben naar de centrale kasten in de straat.

Met de speed test zeggen ze ook dat er alleen een standaard verbinding mogelijk is.

Van 100Mbit down en 25 Mbit up, dus ik zie de reden van deze brief niet zo.

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... als het voorheen 10 mbit was en nu 100, dan lijkt me dat een briefje waard 😉

Of was het vroeger ook al 100 mbit?

Zijn in het verleden bij XS weg gegaan omdat we zo'n slechte verbinding hadden.

En nu bij kpn over dezelfde draadjes wel goed ?

Dan zal het modem niet lekker zijn geweest, heb ik ook meegemaakt bij xs4all.

 

 

Nee, momenteel zitten we via ziggo verbonden over de kabel.

Dit is ook 1 groot drama vanwege internet verbindingen die om de dag uitvallen.

Dus ik zou best over willen stappen maar niet meer naar koper.

 

met een speed test zit ik nog steeds op 100Mbit down en 25 Mbit up,

Zonder aansluiting  kun je dat niet testen, of wat versta je onder “speed test” ?

Bij iemand in de buurt met een kpn aansluiting eens vragen ?

NB, een goed werkende 100Mbit/s verbinding is voor normaal gebruik snel zat.

 

KeesYagi, op de site van KPN kan je een speedtest doen, deze meet van mijn IP adres naar de KPN.

KPN ziet hierbij dat je aangesloten zit via ziggo en geven dan de meetresultaten weer en die zijn het zelfde als de meetresultaten van XS4all in het verleden gedaan heeft toen we nog over koper gingen.

En geloof me als je op 100Mbit zit kan je niet normaal TV kijken of gamen.

XS4all heeft zelfs de bedrading in huis doorgemeten maar kon toen niets meer voor ons doen, vandaar dat we overgestapt zijn op de kabel van Ziggo.

op de site van KPN kan je een speedtest doen, deze meet van mijn IP adres naar de KPN.

KPN ziet hierbij dat je aangesloten zit via ziggo en geven dan de meetresultaten weer en die zijn het zelfde als de meetresultaten van XS4all in het verleden gedaan heeft toen we nog over koper gingen.

Op een niet aangesloten aansluiting meten dus ? Heel bijzonder, ik hoop dat er iemand is die dat kan verklaren.

En geloof me als je op 100Mbit zit kan je niet normaal TV kijken of gamen.

Dan is er iets anders aan de hand (geweest).

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

https://www.youtube.com/watch?v=Ibnlk18dWLU

Reputatie 3
Badge +2

@Erik van Eijnsbergen

100 Mbit/s is meer dan voldoende om normaal TV te kijken en te gamen.

De meeste games gebruiken nog geen 1 Mb/s up en down om te communiceren. Een TV signaals van 4k is ongeveer 25 Mbit/s, en een 1080p youtube is ongeveer 10 Mbit/s.

 

Dat allemaal gezegd te hebben, ik begrijp u situatie niet, als u een speedtest doet, gebruikt je uw huidige verbinding, niet de mogelijke verbinding van KPN/Xs4all. Als je een speedtest doet en je zit bij ziggo, meet je dus de bandbreedte van Ziggo.

 

Als er in de straatkast geen glasvezel zit aangesloten dan komt het signaal dus van een hoofdcentrale, als je heel dicht in de buurt zit en pairbonding VDSL zou afnemen kan je maximaal 100/20 behalen.  Als KPN voor glasvezel in de straatkast heeft gezorgd dan zou er nu Vectored VDSL beschikbaar moeten zijn, deze kan maximaal (als je heel dicht in de buurt van de straatkast zit) 130/35 Mbit/s Down/up kunnen halen. Gezien je volgens fourstack 103 kan halen, zou ik dus verwacten dat je toch wel paar honderden meters van de straatkast vandaan zit en dat je snelheid die je mogelijk kan bestellen toch wel een stuk hoger is dan voorheen als je via een koper kabel van KPN zou lopen.

 

Maar als u op dit moment al 100 Mbit/s down haalt en 25 up bij Ziggo, zal om eerlijk te zijn de bandbreedte vergelijkbaar (of mogelijk wat slechter) zijn dan als u naar een koper kabel van KPN stapt, dus puur vanuit bandbreedte gezien is er weinig reden om over te stappen.

Inderdaad, als je met een !00Mbit/s-verbinding niet fatsoenlijk tv kan kijken is er echt iets met de verbinding aan de hand, tv kijken kost nog geen 10% van de beschikbare 100Mbit/s.

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedoel je soms deze pagina https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv?icid=toptaak1-internetentv, waar KPN aangeeft wat volgens de administratie (!!) mogelijk is op het ingevulde adres. Er wordt daarbij niets gemeten!

Een recente activering van de actieve wijkkast zal de reden van de brief zijn. De beschikbare snelheid moet hiervoor veel lager zijn geweest, want toen liep de KPN koperkabel nog helemaal door naar de centrale. Nu alleen tot de wijkkast en dan verder via glasvezel.

Reputatie 7
Badge +24

Als u nu een verbinding heeft van Ziggo en u doet een speedtest, dan meet u snelheid van de verbinding van Ziggo. Over de coax kabel dus. Niet de snelheid over de koperkabel van KPN. Want die is bij u niet eens in gebruik momenteel. Dat u de KPN server gebruikt voor de speedtest maakt geen bal uit.

Reputatie 7
Badge +24

En geloof me als je op 100Mbit zit kan je niet normaal TV kijken of gamen.

Ik heb maar 45 mbit. En ik kan op 2 tv's tegelijk kijken en daarnaast ook nog gewoon vlekkeloos YouTube filmpjes kijken op meerdere pc's en mobieltjes. En de laatste keer dat mijn internet haperde is al vele jaren geleden.

Ik heb me inderdaad vergist.

Dit is momenteel mijn snelheid dus geen rede om over te stappen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Erik van Eijnsbergen en welkom hier op het KPN forum :)

Ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord en afgaande op je laatste bericht, lijkt het er op dat je nu weet waar je aan toe bent en wat de eventuele mogelijkheden zijn. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reageer