Beantwoord

Internet buitengebied traag

  • 6 July 2020
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Hallo,

mijn internet buitengebied is niet je van het. Downloadsnelheid is niet erg hoog….tussen 4 en 5. Helpt het als ik een buitenantenne plaats? Mijn 4 G modem heeft overigens geen externe aansluitingen voor een antenne overigens. Graag advies

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 July 2020, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wanneer je een buitenantenne wilt kopen en plaatsen dan kan je vragen om je 4G modem om te wisselen door een waar wel een antenne op aan gesloten kan worden. Vóórdat je dat gaat doen moet je eerst eens kijken naar de volgende zaken:

  • welke experiabox heb je naast het 4G modem?
  • sinds wanneer heb je je 4G modem?
  • staat je 4G modem op de meest ideale plaats? Hoeveel streepjes zie je op het 4G modem?
  • heb je wellicht een mobiel abonnement van KPN? Hoe is dan het bereik binnenshuis?

Vul ook al vast gegevens in bij je profiel zodat een moderator gelijk mee kan kijken. Het duurt wel een paar dagen (meestal) voordat een moderator reageert ivm drukte.

Expedia Box V10

4G modem heb ik sinds medio 2019

Heb 2 streepjes op mijn modem

heb geen mobiel abonnement van KPN

Reputatie 7
Badge +9

Dan lijkt mij een probleem te zitten in het 4G modem. Kan je je 4G modem eens uitzetten en hierna je Experiabox resetten. Na het opstarten van de Experiabox eventjes wachten en hierna je 4G modem weer aanzetten.

Je V10 is een uitstekende Experiabox voor de samenwerking met je 4G modem.

 

Lijkt wel een verbetering te geven zo te zien maar is dit tevens het maximale of geeft een buitenantenne nog wat hogere waardes?

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld zal u misschien hoger halen.

Reputatie 7
Badge +9

@Rober6567 zoals @Nick83 aangeeft zou je ook eens kunnen proberen om een speedtest uit te voeren op een computer welke direct is aangesloten op je Experiabox.

Direct aangesloten op expedia box….

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Rober6567 kan je ook eens een speedtest uitvoeren zonder dat de 4G modem is aangesloten op de Experiabox. Dit om te kijken of je 4G modem wel werkt.

Nu zonder het 4 g modem

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Direct aangesloten op expedia box….

 

 

 

Het staat nu wel op zn kant 🤔

Reputatie 7
Badge +9

@Rober6567 zo te zien werkt je 4G modem wel, maar misschien kunnen we er toch meer snelheid uit krijgen. Kan je op deze Website eens kijken (na invulling van je postcode en huisnummer) hoe je het beste je 4G modem kan plaatsen. Misschien moet je het modem op een andere zendmast richten.

Op de website vindt je ook gelijk meer informatie over een buiten antenne en hoe je deze kan bestellen. Voordat je een antenne besteld zorg dat je eerst een andere 4G modem hebt (omruilen). Mocht de buiten antenne geen verbetering geven dan kan je binnen de wettelijke termijn deze weer terug sturen. Dan heb je in ieder geval je geld terug.

Je modem kan je ruilen middels bellen met KPN (gaat sneller)of je wacht op een moderator (Over enkele dagen reageren ze meestal).

Hoi @Rober6567 . Zo te lezen ben je al uitstekend geinformeerd door @Hoopvol en @Nick83 .

Ik begrijp dat je 4g modem geen aansluitingen heeft voor een antenne. Ik kan je denk ik wel helpen met het omruilen. Laat je weten of dit wenselijk is?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.Â