Beantwoord

Internet en tv valt weg

  • 20 May 2020
  • 25 reacties
  • 144 keer bekeken

Signaal valt zeer regelmatig weg. Het stoort heel erg tijdens werk en tijdens tv kijken. Dit gebeurt soms wel 8-10x per dag. Het viel me op dat het vaker uitvalt in de avond dan overdag. Ik heb de kabels gecontroleerd, wifi manager gebruikt, modem opnieuw opgestart en naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Dit allemaal heeft het probleem niet verholpen. Ik heb ook naar de instellingen van de modem gekeken en daar zit alles gewoon goed. 

icon

Beste antwoord door LNJ 11 June 2020, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi LNJ, welkom op het forum. 

Als ik het goed lees valt je WiFi weg maar ook je televisiesignaal. In de verbinding zelf zie ik geen gekke dingen, dat is in ieder geval positief. 

Welke foutmelding krijg je dan te zien op je televisie?

Zender niet beschikbaar. Het beeld wordt helemaal zwart achter de melding en als ik dan naar het modem kijk zie ik dat het service lampje rood gloeit. Wifi werkt op dat moment dan ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, dan stel ik voor om de Experiabox om te ruilen voor een nieuwe. Op basis hiervan vermoed ik dat dat de boosdoener is. De omruiling zal plaatsvinden bij een Post NL punt bij jou in de buurt, zie hieronder. Heb je een voorkeur? 

 

Supermarkt Yasam is het dichstbij voor mij en ben er wel bekend mee. Ik hoop dat dit het probleem oplost, wel fijn om eindelijk geholpen te worden. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb voor de zekerheid toch onze technische mensen aangesproken en ze zien dat er wel iets met de lijn aan de hand is. Ik probeerde je zonet te bereiken om een monteur in te plannen. Ben je bereikbaar nu of vanmiddag? 

Reputatie 7
Badge +24

Update: @LNJ gesproken en een monteur ingepland voor morgen. 

Laat je nog even weten hoe dit afloopt? 

Beste Alex, ik wilde even aangeven dat ik tot op heden nog steeds wacht op een mail of bevestiging van mijn nieuwe modem. Hij zou opgestuurd worden en verder heb ik er niets meer over gehoord.

Reputatie 7
Badge +24

Hi LNJ, dat heb ik destijds niet meer aangestuurd omdat we toch zagen dat er iets met de lijn aan de hand was. Daar hebben we toen een monteur voor ingepland. Hoe is dat afgelopen? Werkt het nog steeds niet goed?

Ik werd gebeld door iemand van KPN op de dag van de afspraak dat het blijkbaar toch aan het kastje lag en die opgestuurd zou worden. Dat is alles wat ik meegekregen heb

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Ik heb nu zelf een omruilafspraak ingepland bij supermarkt Yasam, morgen na 15 uur zal het daar voor je klaarstaand. Neem de oude modem mee in een doosje samen met je ID-bewijs om het te kunnen omruilen. 

Laat je nog even weten of het is gelukt?

Hi Alex_P,

 

De modem heb ik aangesloten en het viel me gelijk op dat geen apparaten verbinding kunnen maken. Ik heb de modem ook al meerdere malen gereset maar nog steeds hetzelfde resultaat.

 

groetjes,

 

Jonell

Reputatie 7
Badge +24

Bedoel je hiermee dat helemaal niets werkt? Dus je televisie en telefoon ook niet? Of hebben we het hier over WiFi? 

televisie werkt nu op het moment ook niet. Het lampje brandt wel groen

Reputatie 7
Badge +24

Aan de verbinding zelf zie ik geen gekke dingen. De kabel uit de aansluiting van KPN, op welke poort is die aangesloten op de Experiabox? 

Zou je de Experiabox ook willen resetten door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot het lampje uit gaat? Ongeveer 10 seconden moet voldoende zijn.

 

Dat heb ik zojuist gedaan en nog steeds hetzelfde resultaat. De tv geeft de foutcode 303 aan.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is erg vreemd. En de andere kant van de kabel die in de grijze DSL poort zit is ook goed aangesloten?

Ja die zit in de meterkast aangesloten

Reputatie 7
Badge +24

En in de meterkast zit de kabel ook goed 'eringeklikt’? 

Reputatie 7
Badge +24

Elkaar net gesproken, laat me hier even weten mocht deze storing weer terugkeren. 

 

Alles werkt opeens. Wifi en televisie doen het weer

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te lezen. 

Elkaar net gesproken, laat me hier even weten mocht deze storing weer terugkeren. 

Dit aanbod blijft gelden uiteraard. :relaxed:

Beste Alex P,

 

ik wilde even mededelen dat alles het weer doet thuis. Ik heb op zich ook geen laat meer van een wegvallende verbinding met uitzondering op een aantal dagen geleden in de avond, maar daarna is het niet meer teruggekomen. Bij deze bedankt voor je hulp!

 

Groet,

 

Jonell

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te lezen en dankjewel voor de terugkoppeling. Uiteraard graag gedaan. :relaxed: