Beantwoord

Internet en tv werken niet lekker sinds overgang Telfort naar KPN

  • 24 November 2020
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Reputatie 2

Een aantal mensen die ik ken ervaren allemaal dezelfde problemen, die we voorheen bij Telfort niet hadden:

  • internet wat met enige regelmaat vastloopt, en dan na 30 seconden weer loskomt
  • TV-aanzetten duurde ca 20-30 seconden voordat er beeld kwam (soms al wel geluid)
  • programma’s terugkijken gaat met regelmaat niet
  • programma vanaf begin kijken gaat met regelmaat niet

Ik heb de Experia box diverse keren opnieuw opgestart, ook het TV-kastje de instellingen volledig gereset. Na de reset van het TV-kastje gaat het opstarten sneller, dat lijkt opgelost. Echter de andere klachten blijven. Internet staan er 2 of 3 laptops aan (geen video-streaming), en de TV staat soms aan. Er staan dan 3 telefoons en 3 laptops op de Wifi (waarvan de telefoons op dat moment niet actief worden gebruikt). Nadat het ter sprake kwam bleek de start van deze problemen bij allemaal rond hetzelfde punt te liggen, ergens ca 3 maanden geleden (kan een paar weken meer of minder zijn). 

Een van mijn collega’s heeft een nieuw (hoewel gebruikt) TV-kastje gekregen, na een aantal keer de klacht telefonisch te hebben gemeld. Aanvankelijk kreeg hij te horen dat het technisch niet zou moeten kunnen dat hij verandering merkt na de overgang, maar helaas hoor ik het bij veel Telfort gebruikers (sterker, ik heb nog geen Telfort gebruiker gesproken die geen verslechterde kwaliteit heeft ervaren). 

Ik sta open voor tips hoe ik dit voor mezelf (en daarmee ook voor anderen) verholpen krijg.

Alvast bedankt.

Mvg, Peter

Admin: Reactie afgesplitst van ouder topic, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 December 2020, 09:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PeterK77, welkom hier. 

Ik lees dat je sinds de overgang problemen ervaart. Ik kan je vertellen zoals ook al gezegd is dat de overgang er niets mee te maken heeft. Technisch is er namelijk niets veranderend. Dus als Telfort nog Telfort was geweest had je deze problemen ook ervaren ben ik bang. Maar we gaan natuurlijk wel zoeken naar een oplossing. 

Je hebt de Experia Box al herstart en de ontvanger gereset. Dit lijkt wat verbeterd, dat is fijn. Alleen de WiFi heeft nog wat problemen begrijp ik. Heb je de tips voor voor betere WiFi al eens doorlopen?

Reputatie 2

Beste @Bart_Z ,

 

Dank voor je reactie. Ik lees niets anders dan dat er technisch niets is veranderd, en dit er niet mee te maken heeft, maar de praktijk is toch echt dat de problemen zich rond deze overgang zijn gaan voordoen. En niet alleen bij mij, maar ook bij mensen om me heen met Telfort.

Deze problemen doen zich nu nog voor:

  • internet wat met enige regelmaat vastloopt, en dan na 30 seconden weer loskomt
  • programma’s terugkijken gaat met regelmaat niet
  • programma vanaf begin kijken gaat met regelmaat niet

Ik heb een aantal speedtesten gedaan. Daarbij zijn de waarden in korte tijd zeer uiteenlopend. Download varierend van 9mb/s tot ca 40mb/s, upload 6mb/s tot 30mb/s. Op dat moment waren er een aantal telefoons op het WiFi netwerk aangesloten, maar werden niet actief gebruikt. Deze test werd gedaan in de kamer naast de Experiabox, met 1 wandje er tussen.

Ik zal de WiFi manager komende tijd eens checken, maar probleem TV (terugkijken, of kijk vanaf begin) lijkt me daar los van staan. 

Reputatie 7
Badge +20

Voor de WiFi wil ik je inderdaad aanraden om de WiFi manager te doorlopen. Benieuwd wat daar uit komt. Want welk modem heb je nu?

Wat betreft de tv, dit staat inderdaad los van de WiFi. Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact? Dat wil ik wel graag weten. Ik wil ook wel graag eens meekijken. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er vanuit dat je duidelijkheid hebt, ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien. 

Reputatie 2

Beste Bart,

 

Ik heb vorige week de wifimanager gebruikt, en moet de gratis oplossing nog ophalen en in gebruik nemen. De instellingen van de experia box zijn aangepast, er is voor een ander kanaal gekozen. Daardoor liep mijn TV-ontvanger weer tegen dezelfde problemen aan, die heb ik toen weer opnieuw gereset, en dat lijkt nu opgelost. Zodra ik de hulpmiddelen heb opgehaald en geinstalleerd zal ik nog een reactie geven.

Reputatie 2

Het tv-kastje ontvangt de data overigens via een datakabel die is aangesloten op telfort adapters via het stroomnet.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed. Ik ben benieuwd hoe het werkt met de Experia WiFi’s.