Beantwoord

Internet Experiabox valt regelmatig uit

  • 29 March 2020
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

Mijn experiabox V10aheeft regelmatig geen internet meer, opnieuw starten van de Experia lijkt te helpen maar is wel vervelend nu het (bijna) dagelijks is.

Model VRV9517

Firmware versie: v5.00.31 build420

Naast de Wifi van de Experia, heb ik Wifi via routers Orbi (RBR20)welke bedraad aangesloten zijn op de Experia.

Op momenten dat er geen internet is, helpt het niet om te schakelen tussen Experia en Orbi Wifi-accesspoint.

Hoe kan ik achterhalen waar het probleem precies inzit?

En hoe krijg ik de boel stabieler?

icon

Beste antwoord door JP71 30 March 2020, 20:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Probeer even de experiabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder er iets aangesloten is qua randapparatuur. 

Probeer even de experiabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder er iets aangesloten is qua randapparatuur. 

Dank voor je reactie.

Ik heb een reset gedaan via

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Hopelijk helpt dit.

 

De admin inlog via http://192.168.2.254/login.htm ,(edit: begin wachtwoord gevonden achterop de Experia)

 

De reset naar fabrieksinstellingen gisteren hebben niet geholpen, vandaag tijdens een online meeting tweemaal binnen een uur de Experiabox moeten resetten wegens weggevallen internet.

 

KPN gebeld, die hebben nogmaals een harde reset gedaan, en het Wifi kanaal aangepast.

Afgesproken het nog een dag aan te kijken, en dan evt de box te laten vervangen..

Reputatie 7
Badge +15

@JP71 Welkom op het forum. Goed om te lezen dat er al contact geweest is met mijn collega's van de klantenservice. Jammer om te lezen dat het probleem nog niet opgelost lijkt. Is de situatie ondertussen al iets verbeterd? En is er ondertussen alweer contact geweest met mijn collega's? 

Hallo, ik heb vandaag verder geen contact gehad, vanmorgen heb ik de Experiabox preventief een reboot gegeven, de rest van de dag kon ik thuis online werken.

Ik kijk het even aan.

Reputatie 7
Badge +15

@JP71 Goed om te horen dat het voorlopig opgelost lijkt! Mocht het in de toekomst toch weer minder goed worden dan hoor ik het graag.Â