Vraag

internet glasvezel werkt niet na aansluiting

  • 9 December 2021
  • 10 reacties
  • 167 keer bekeken

Ik heb op 3 December mijn aansluitingspakket ontvangen, en afgelopen week is hier nog iemand geweest van KPN om de glasvezel verbinding door te meten. Echter, ik mocht vandaag mijn pakket aansluiten, maar helaas - het werkt niet. Op het Nokia meterkastje wat geplaatst is blijft het PON lampje uit, en dus blijft het Internet lampje op mijn KPN 12 box knipperen en heb ik geen internet of tv. Heb gebeld met de servicedesk, maar zij verzochten me om vandaag nog even af te wachten, en toen ik vanavond terug wilde bellen was de lijn al gesloten. Heeft iemand enig idee of ik dit zelf of KPN dit op afstand kan oplossen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Heb je nu helemaal geen diensten?

Ik heb geen internet en geen interactieve tv. De wifiverbinding werkt wel, maar ja, als er geen internet/glasvezel binnenkomt op de modem heb ik niks aan de wifiverbinding natuurlijk... 

Reputatie 7
Badge +10

Pon blijft helemaal uit? Niet knipperen of rood?

Kans dat die Nokia nog geactiveerd moet worden. Dit kan inderdaad op afstand na doorgeven van een nummer dat achterop die Nokia staat.

 

Het lampje brandt überhaupt niet, maar ik snap dan dus niet wat ze de afgelopen week hebben doorgemeten, of in ieder geval niet waarom ze dat kastje niet geactiveerd hebben.. 

 

Het zou heel fijn zijn als dit op afstand geregeld kan worden! Aan wie/waar zou ik dat nummer kunnen melden? 

Reputatie 7
Badge +10

Dat doormeten is volgens mij puur het contact/kwaliteit tussen wijkkast en huisaansluitingen.

Soms activeren ze ze gelijk,  maar soms laten ze dat aan de KPN provider monteur over.

 

0800 0402 is het nummer

Ah oke, die kan ik dus pas weer om 08.00 bereiken. Ik ga het proberen, dankjewel! Hopelijk is het dan morgen heel snel opgelost :) 

Reputatie 7
Badge +10

Hi @SaskiaP136, welkom op het forum!

Ik zie dat je vandaag telefonisch contact hebt gehad en dat mijn collega gevraagd heeft om het nog even af te wachten. Hoe staat het er nu voor?

Hoi @Jose_ , ik heb net opnieuw alles aangezet, maar helaas blijft het PON lampje helemaal uit, en daarmee dus ook nog steeds geen internet/tv. Wat is nu wijsheid? 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @SaskiaP136, 

Wat vervelend dat het nog niet werkt. Even ter controle: de rode glasvezel kabel is aangesloten op het Nokia boxje en in de WAN poort van jouw Experiabox? 

Het lijkt erop alsof het modem geen verbinding maakt met de glasvezel. Zei de medewerker aan de telefoon dat je nog even af moest wachten? 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @SaskiaP136, 

Wat vervelend dat het nog niet werkt. Even ter controle: de rode glasvezel kabel is aangesloten op het Nokia boxje en in de WAN poort van jouw Experiabox? 

Het lijkt erop alsof het modem geen verbinding maakt met de glasvezel. Zei de medewerker aan de telefoon dat je nog even af moest wachten? 

 

Maar dan zou er een ander lampje niet gaan branden. Ik vraag me nu af of de gele patchkabel er wel (goed) inzit. Of de witte opschuif op de ftu wel ver genoeg erop zit.

 

@SaskiaP136 Wellicht geeft een foto meer duidelijkheid?