Vraag

Internet hapert regelmatig. Experiabox V8 lijkt te bevriezen, is deze aan vervanging toe?

  • 14 June 2021
  • 13 reacties
  • 96 keer bekeken

Al ruim een jaar merken wij dat ons internet regelmatig hapert, alsof het met tussenpozen wegvalt. De laatste paar maanden lijkt de experiabox soms ook te 'bevriezen'. Lampjes vallen stil (niet uit) en niks reageert dan nog, de boel moet gereset worden om alles weer aan de praat te krijgen. Soms voor internetverbinding, soms ook tijdens tv kijken ineens geen signaal meer. Apparaten krijgen niet altijd toegang of worden niet herkend. Daarbij krijg ik de laatste tijd op verschillende apparaten steeds vaker een melding dat de beveiliging kwetsbaar/verouderd is etc. Tig keer per week WiFi aan/uit, reset modem enz. Het relaxte is er wel een beetje vanaf. Ik begin me onderhand af te vragen…

Zou het kunnen dat onze Experiabox V8 aan vervanging toe is?! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Lagendaal. Welkom op het forum.

Wat jammer dat jouw verbinding te wensen over laat. Heb je de v8 al eens herstart en/of gereset? 

Bedankt voor de reactie. Experiabox is zeker wel eens gereset, bijna dagelijks namelijk....daarna werkt alles weer....voor een paar uur. Tot de tv uitzending weer vast loopt, of de WiFi uitvalt of het tv kastje zich ineens reset of zegt dat het signaal weg is etc.

Reden dat ik aan de Experiabox denk, is dat de lampjes ook regelmatig bevriezen. Alles brandt dan, maar staat stil...en niks werkt nog. Reset is dan de enige optie. Kleine moeite op zich, maar het gebeurt me iets te vaak…

 

Kleine aanvulling m.b.t. de beveiligingsmeldingen: Android geeft aan ‘zwakke beveiliging’ iOS zegt: 

WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.
Als dit jouw wifinetwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA3 gebruikt. 

 

Ik heb gekeken of ik dit kon aanpassen, maar beide opties komen niet voor in de Instellingen van de Experiabox. Ook dit roept de vraag op: is deze versie van de Experiabox misschien gewoon verouderd, niet meer van ‘deze tijd’ zeg maar?

Ik probeer je even te bellen maar er wordt niet opgenomen. Ben jij bereikbaar? (ik bel afgeschermd)

Ja ik ben bereikbaar, maar op een ander nummer denk ik. Zal het even invoeren in mijn profiel.Oh…dat kan niet zie ik.

Als het goed is, is er een tweede mobiel nummer bekend (ook KPN) op hetzelfde adres.

Ik heb twee nummers gevonden. eentje eindigt op 62 en de andere op 84 :-)

Beide krijg ik voicemail :-(

62 is de goeie… alleen was ik nét even bezig en te laat met opnemen 🤣 Nu weer bereikbaar, maar moet over 10m mijn kids uit school halen. Misschien handiger om later even te bellen?

Ik bel je morgen even! komt goed.

Ik krijg je niet te pakken. Ik kan me voorstellen dat je ergens de verkoeling hebt opgezocht en nu geen zin hebt in dit gedoe ;-)

@Lagendaal Laat je mij weten of mijn hulp nog nodig is? Ik bel je dan volgende week wel even.

Ik krijg je niet te pakken. Ik kan me voorstellen dat je ergens de verkoeling hebt opgezocht en nu geen zin hebt in dit gedoe ;-)

 

Was het maar waar 🥵 Helaas was ik aan het werk en zat midden in een bespreking toen je belde. Volgende week nieuwe poging is prima. Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +24

Kleine aanvulling m.b.t. de beveiligingsmeldingen: Android geeft aan ‘zwakke beveiliging’ iOS zegt: 

WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.
Als dit jouw wifinetwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA3 gebruikt. 

 

Ik heb gekeken of ik dit kon aanpassen, maar beide opties komen niet voor in de Instellingen van de Experiabox. Ook dit roept de vraag op: is deze versie van de Experiabox misschien gewoon verouderd, niet meer van ‘deze tijd’ zeg maar?

Dit kun je vinden in de Experiabox v8 volgens mij:

Kies dan WPA2 Only en PSK

Dit kun je vinden in de Experiabox v8 volgens mij:

Kies dan WPA2 Only en PSK

 

Zo heeft het lange tijd gestaan, toen we met die instellingen herhaaldelijk meldingen kregen van zwakke beveiliging. Toen e.e.a. aangepast (lees: maar wat geprobeerd)  inmiddels weer terug veranderd. Het maakt geen verschil. De ene keer verbindt ie feilloos...de andere keer gooit ie de verbinding eruit omdat de beveiliging zogenaamd niet toereikend is. Dit kan zomaar op dezelfde dag 2-3 keer anders zijn (ook als ik zelf niks heb veranderd aan de instellingen)

excuus @Lagendaal . Ik ben het even kwijt.

Hebben wij elkaar nog gesproken?