Vraag

Internet is half zo snel als beloofd, doordat de monteur een foutje maakt.

  • 16 April 2020
  • 6 reacties
  • 221 keer bekeken

Sinds vandaag ben ik door een monteur aangesloten op het netwerk van KPN, goed geregeld zo binnen twee weken!

Tenminste, zo lijkt het op het eerste gezicht.

Alles in huis aangesloten en toch maar even een speedtest doen, blijken we een downloadsnelheid van "maar” 100 Mbit/s te hebben, terwijl ik een abonnement heb voor 200 Mbit/s. Verschillende speedtests geprobeerd en toen maar even wat nieuwere kabels in gebruikt genomen. (UTP 5 ondersteund geen snelheden hoger dan 100 Mbit/s heb ik mij laten vertellen) Ook hier blijkt de oorzaak niet te liggen.

Dus, dan maar even bellen met de KPN, die hadden me tot vandaag immers verschrikkelijk goed geholpen! Mevrouw aan de telefoon stelt wat vragen en zet me in de wacht om even wat uit te zoeken. Mooi! Zij gaat het allemaal wel even voor me regelen!

Oei, de monteur is vergeten <iets technisch, weet niet meer wat> aan te sluiten, u kunt nu helemaal geen snelheid van 200 Mbit/s behalen! Ja, dat is balen en net nu we vanwege Corona (begrijp me niet verkeerd, serieuze rotzooi dat virus, moeten we niet te makkelijk om doen) geen monteurs meer uitsturen!

"Ok.. Dus, ik krijg exact de helft van hetgeen waarvoor ik betaal?", "Ja."
"En vorige week was een afspraak maken met een monteur nog mogelijk, maar nu niet meer?", "Ja."
"Dus jullie hebben hier toch een klein foutje gemaakt?", "Ja?"

Mevrouw zet me weer even in de wacht want ze moet het even met haar collega's overleggen en komt vervolgens met de volgende "oplossingen”:

  1. We zetten u terug naar 100 Mbit/s, dat kost u i.p.v. 53 euro, 47,50 per maand.
  2. We wachten af en zodra het kan komt de monteur langs, die u wel zelf even moet bellen, en maakt de installatie af, dan krijgt u het verschil daarna terug.

Feitelijk wordt ik hier dus twee maal dezelfde "oplossing” voorgeschoteld die inhoudt dat ik de helft van het product krijg waar ik mij voor heb aangemeld, tegen een prijsverlaging van ongeveer 10 procent. Na 3 (!) pogingen om het mevrouw duidelijk te maken dat ik hier niet mee akkoord kan gaan blijven we hiermee zitten en heb ik, verbitterd, genoegen moeten nemen met "oplossing” 2.

Laat ik nogmaals benoemen dat ik snap dat er maatregelen genomen moeten worden tegen Corona, ik zit hier niet om te beweren dat er in dat opzicht iets slechts wordt gedaan, in tegendeel zelfs. Ik vind het voornemen om minder monteurs de deur uit te sturen een hele goede maatregel. Toch kan het dan niet zo zijn dat wanneer de monteur die wèl komt een fout maakt (ja, op zich kan de monteur een fout maken natuurlijk), maar dat ik daar dan de dupe van wordt.

Ik neem een product af, krijg daarvan de helft, dus verwacht daar dan ook hooguit de helft voor te betalen. Anderzijds ben ik ook bereid mij te houden aan welke aanvullende maatregel KPN wil nemen in het uitzonderlijke geval dat er wèl een monteur langs komt om deze fout te herstellen.

Vooralsnog ga ik maar iedere dag bellen, of er al een monteur mag komen, want wanneer dat weer kan werd mij niet precies duidelijk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Ik denk dat de monteur vergeten is dat het om pair bonding gaat. Dus een tweede aderpaar aansluiten. Dat is natuurlijk jammer. Ik denk dat u voor de goede optie heeft gekozen. Iedere dag bellen zou ik niet doen. U heeft even een vast aanspreekpunt nodig en die gaat u hier krijgen. Een medewerker gaat dit oppakken. doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.

 

Ik denk dat de monteur vergeten is dat het om pair bonding gaat. Dus een tweede aderpaar aansluiten. Dat is natuurlijk jammer. Ik denk dat u voor de goede optie heeft gekozen. Iedere dag bellen zou ik niet doen. U heeft even een vast aanspreekpunt nodig en die gaat u hier krijgen. Een medewerker gaat dit oppakken. doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.

 

Goede tip, ik ga mijn profiel aanvullen, bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @NickDu, welkom! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik zou ook als voorkeur optie 2 hebben. Je hoeft daarvoor in ieder geval niet elke dag te bellen. Zodra de maatregelen vanuit het RIVM niet versoepeld zijn, wordt er wat betreft de monteurs niets veranderd. Ze komen nu, even heel algemeen gezegd, als je geen diensten hebt. Voor 200 i.p.v. 100 Mbit/s komen ze nu inderdaad niet ;-). Ik begrijp overigens heel goed dat je ervan baalt en ik hoop dan ook zeer dat een monteur op korte termijn wel mogelijk is.

 

Je kunt het beste even weer in dit topic reageren als er versoepeling komt vanuit het RIVM. Dan kan ik laten weten hoe het ervoor staat. Als er al eerder duidelijkheid is over een datum o.i.d., dan zal ik dat hier ook laten weten. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @NickDu, toch nog even een berichtje vanaf mijn kant. Vanaf augustus mogen we pas bij bestaande klanten weer pairbonding regelen. Je betaalt nu 2,50 per maand teveel eigenlijk. Ik zal in ieder geval 4 keer (apr-aug) 2,50 euro crediteren. Wil jij je dan ná 1 augustus weer in dit topic melden? Dan kijken we hoe het er nu voor staat. 

Beste @Marcia_ 

Bedankt voor je bericht, ik zal mij hier 1 Augustus weer melden.

Toch moet ik even kwijt, en ik vind het jammer dat ik jou, iemand met duidelijk de beste bedoelingen, mee moet opzadelen, dat ik niet 2,50 per maand teveel betaal.

Ik betaal een zeker bedrag voor internet met een snelheid van 200 Mbit/s en krijg hiervan de helft. De "korting" die ik hier krijg van 2,50 komt dan misschien overeen met de tabel waarde bij 100 Mbit/s maar in mijn ogen klopt dat niet helemaal.

Ik krijg de helft (50%) van hetgene waarvoor ik volgens mijn abonnement in aanmerking kom en hoop dan ook iets meer dan 5% korting te krijgen.

Kunt u begrijpen waar mijn ontevredenheid vandaan komt?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @NickDu, ik begrijp zeker je ontevredenheid. Echter kan ik me niet voorstellen dat je er dusdanig hinder van ondervindt, dat je gecompenseerd moet worden hiervoor. Laat ik voorop stellen: als je 200 Mbit/s aanvraagt, dan mag er natuurlijk vanuit gaan dat je deze krijgt. Het is ook extra zuur dat door ons toedoen je dit niet kunt halen. Mijn excuses hiervoor. Wij bieden je echter een oplossing, namelijk een vergoeding, zodat je alleen betaalt voor wat je daadwerkelijk krijgt. Ik hoop ook dat je kunt begrijpen dat ik je geen vergoeding van 100 euro kan geven hiervoor. Dat de oplossing niet gewenst is, is ook helemaal duidelijk, maar ik kan op dit moment er op geen enkele manier voor zorgen dat je toch 200 Mbit/s kunt halen. Wel kan ik ervoor zorgen dat je alleen betaalt voor wat je afneemt.Â