Vraag

Internet met SuperWiFi en Box 12 valt regelmatig weg

  • 5 May 2024
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

Mijn internet valt regelmatig weg. Nu net weer. :( 

 

Internet op mobiel en Apple TV allebei via Wifi werkt dan opeens niet meer. Ik weet alleen niet of het Wifi netwerk ( via Superwifi ) of het internet zelf. Voordat ik het merk/realiseer dat het netwerk weg is rn ik bij de meterkast ben is het netwerk er weer.  
 

Hier stond een vragen lijst: 

  • Ervaar je deze problemen nog steeds? 
    Ja, vandaag nog
  • Hoe branden de lampjes op je box 12 en superwifi?
    Box branden allemaal. Superwifi over het algemeen wel groen. Zie hem af en toe wel op oranje springen. 
  • Hoe heb je je superwifi punten op de experiabox aangesloten?
    Via WIFI
  • Hoever staan deze van elkaar vandaan?
    ongeveer 5 meter, woning is uit 1910 en bestaat voornamelijk uit hout en steen. Geen staal in de woning.
  • Wat voor apparatuur gebruik je naast je box 12 en superwifi punten verder nog?
    m​​mobiel, laptop, AppleTV en Home assistant Green
  • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?
    HA wired, de rest via wifi

Heb het complete netwerk al een keer gereset. De superwifi opnieuw verbonden. Modem voor 5minuten van het stroom gehad. Glasvezel box van het stroom gehad.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen Jerry. Dat is natuurlijk behoorlijk vervelend. Je hebt dus al behoorlijk veel getest als ik dat zo lees.

Je zou kunnen proberen om eerst eens het dichtstbijzijnde punt bekabeld aan te sluiten om te kijken of dat de situatie verbetert dan. Kijk anders ook eens in het artikel voor Wifi versterkers op kennisbank

Helpt dat niet dan adviseer ik je om even te bellen met 0800-0402

 

Reageer