Vraag

Internet nieuwe HP laptop valt continue weg

  • 10 March 2021
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Hoi!

Sinds een aantal maanden heb ik een zeer hinderlijk probleem met mijn 1 jaar oude HP laptop. Het internet valt continue weg. De verbinding verbreken en opnieuw verbinden geeft dan weer een paar seconden internet, maar daarna herhaalt het probleem zich. Kortom: er valt zo niet te werken met die laptop.

 

Omdat ik eerst dacht dat het aan de laptop zelf lag, aangezien andere apparaten geen probleem geven op onze WIFI, heb ik de laptop al ter reparatie terug gestuurd. Echter, die vonden geen probleem en het probleem bestaat dus nog steeds.

 

Op verschillende fora heb ik helaas soortgelijke problemen gelezen.

Mijn vriend heeft de instelling van het modum (experia V8) al gewijzigd. 

Ik heb de software van de driver op mn laptop al geupdate. Vond nog een andere tip om online de driver opnieuw te installeren (https://support.hp.com/nl-nl/drivers), maar op als ik zoek op mijn serienummer laadt deze site geen suggesties.

De Wifi Manager kan ik niet doorlopen omdat hij zegt dat ik mijn ‘product niet gekoppeld heb’ terwijl hij toch echt zichtbaar is in MijnKPN. Dus snap ook niet goed waarom dat het niet doet…

 

Zelf ben ik totaal niet computer technisch aangelegd, dus heb echt geen idee wat ik nog meer zou kunnen proberen. In te tussentijd ben ik echter de wanhoop wel redelijk naderbij, omdat er niet valt te werken met deze nieuwe laptop waar ik verder tevreden mee ben.

 

Heeft één van jullie misschien nog een paar gouden tips die ik (als digibeet) zou kunnen proberen?

 

Alvast bedankt!

Marlieke


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Update: wifi manager zegt dat de download snelheid tussen de 9 en 14 mb/s ligt. Maar dat is natuurlijk als mijn laptop even verbinding heeft….

Reputatie 6
Badge +9

@Marlieke30

Als U de laptop bekabeld aansluit is het dan wel goed ?

https://support.hp.com/nl-nl/document/c04756443

 

@tonymelony 

Bedankt voor de snelle reactie!

Toevallig was ik ook op uw link uitgekomen en heb alle stappen doorlopen, maar helaas nog geen verbetering. Helaas heeft de laptop ook geen ingang voor het aansluiten van een internetkabel :thinking: