Beantwoord

internet probleem

  • 16 January 2021
  • 16 reacties
  • 130 keer bekeken

ik heb sinds een aantal weken steeds vaker wegvallend internet (>10 keer per dag). Heb al meerdere keren met de zelfhulptools op de site aanpassingen laten doen. Het is niet de wifi. Het probleem doet zich ook voor bij interactieve televisie (on demand / opnames). Router herstarten en dergelijke lost het probleem niet op. Kunnen jullie me helpen?

icon

Beste antwoord door Joep1965 16 January 2021, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

de router is door een monteur aangesloten, zonder dat er iets tussen zit. op het moment dat hij uitvalt knippert het internet lampje ook heel snel

 

Badge +19

Dus de ontvanger is met een kabel aangesloten op het modem. Welk type modem heb je?

ja dat klopt, het is een experiabox V10 

 

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Wat is er aangesloten op de experiabox qua randapparatuur?

wij hebben nog koper, maar met een redelijk goede snelheid 70 a 90 mb. op de router zijn een vaste telefoon, een superwifi punt, een versterker die via het stroomnet bekabeld internet elders in huis mogelijk maakt , een switch, een hue bridge en een sonos bridge. best veel dus

 

Badge +19

Inderdaad maar dat kan je modem makkelijk aan. Maar er zitten wel een paar dingen tussen die problemen kunnen geven. Gaat de tv via een switch?

nee ik heb alleen de bridges aan de switch gehangen volgens mij

Badge +19

Ok dat zou dan geen probleem moeten geven. Wat vrijwel zeker een probleem geeft is het apparaat wat data verstuurd via  het electriciteitsnetwerk.  Kan je daar wat over vertellen. Waarom heb je die en wat doe je er mee? En dan de super Wi-Fi  heb je er maar 1??

nee er staat een tweede super wifi punt ergens anders in huis. Het andere apparaat gebruiken we om een game pc (zonder wifi kaart ) bekabeld internet te geven op een plek in huis waar de wifi niet stabiel genoeg is

dat was tot voorkort trouwens allemaal geen probleem. er is niets veranderd behalve dat de afgelopen weken het internet regelmatig wegvalt

 

hoewel, nu ik er over nadenk, de switch is nog niet zo lang geleden toegevoegd. Ik zal de bekabeling nog even nalopen. als het probleem dan niet opgelost is, meld ik me weer

 

Badge +19

Het is niet ideaal maar het kan goed werken tot er een niet goed werkende ledlamp of dimmer in het spel komt. Of een niet goed werkende telefoonoplader.  Daar kunnen ze niet tegen. Kan je een dag testen zonder het draadloze verbindingset om te kijken of die een rol speelt? Is de Wi-Fi op het modem wel uitgeschakeld?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @bert_smit! Bedankt voor je vraag hier. Ik zie dat Joep al met je meedenkt. Heb je zijn laatste vraag gelezen? :blush:
Ik ben benieuwd of we nog met je kunnen meedenken. Laat het maar weten.

Ik ben alle apparaten een voor een opnieuw aan t aansluiten om te zien wanneer de wifi instabiel wordt. Tot nu toe geen problemen gehad. Morgen is de switch aan de beurt 

ik heb afgelopen week druk geweest met het aan en afkoppelen van de verschillende devices maar de ook met alleen de superwifi eraan blijft de wifi wegvallen, maar wel minder vaak dan met sonos en/of hue bridge eraan. Ik kan niet goed ontdekken waar dit nou misgaat. Â