Beantwoord

Internet snelheid drastisch omlaag sinds upgrade van 500mbps naar 1000mbps

  • 9 July 2021
  • 3 reacties
  • 154 keer bekeken

Badge

Januari 2021 heb ik mijn internetsnelheid (glas) verhoogd van 500/500mbps naar 1000/1000mbps, na ingang van de verhoging haalde ik een maximale snelheid (up/down) 150mbps, in een maand tijd zijn er verschillende monteuren (waaronder een “plus” monteur) langs geweest, een infra-monteur, verschillende modems geplaatst, straatkast de netwerk-aansluitpunten schoongemaakt, profielen verwijdert van de modem en modem terug gezet naar fabrieks-instelling. En binnen een maand tijd bijna dagelijks aan de telefoon gezeten met de helpdesk en de tweede-lijns ondersteuning (aparte telefoonnummer met een optie code en een 7-cijferige code). Waar het op uit kwam: na de “upgrade” was niet te verklaren waarom de snelheid zo laag is uitgevallen en geen van de monteurs (fysieke als op afstand) niet verklaarbaar. Oohh ja, uiteraard zijn alle metingen gedaan met een privelaptop (1000mbps kaart) én meetapparatuur van de monteur én bekabeling van de monteur.

 

In overleg met de 4de monteur en helpdesk is mijn abonnement weer terug gezet naar een 500mbps snelheid.

Echter sinds me downgrading van me snelheid, blijft me internet nog steeds “steken” op 150mbps maximaal zowel up- als down. Sinds 2016 tot de upgrade van dit jaar heb ik nooit problemen ervaren met me snelheid, sterker nog, ik kreeg juist iets meer dan wat op papier stond.

 

Me vertrouwen is een klein beetje verdwenen in de helpdesk en in de 2de-lijns ondersteuners die ik telefonisch sprak, uit eerdere ervaringen van mij op dit forum, zitten hier toch de meer ervarende KPN-medewerkers en mede-specialisten die mij en/of eventueel de KPN-medewerker die mij wil helpen, verder kunnen helpen in welk richting gezocht kan worden.

 

Me ellende begon tijdens het ingaan van de upgrade (januari 2021) en na tergzetting van me oude snelheid er geen verbetering meer geweest is.

 

Ik sta nog evt. open voor een upgrade naar 1000mbps.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 13 July 2021, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het KPN forum, @Johnny_char! Goed dat je ons gevonden hebt. Je hebt dus sinds de upgrade naar 1 Gbit/s het probleem dat de internetsnelheid niet boven de 150 Mbit/s uit komt, terwijl je voorheen met een abonnement van 500 Mbit/s makkelijk deze snelheid haalde. Er zijn al meerdere dingen geprobeerd, maar toch blijft het probleem bestaan, ook nu je de snelheid weer teruggeschroefd hebt naar 500 Mbit/s. Dat is natuurlijk wel vreemd. Ik denk graag met je mee.

Oohh ja, uiteraard zijn alle metingen gedaan met een privelaptop (1000mbps kaart) én meetapparatuur van de monteur én bekabeling van de monteur.

Ik neem aan dat de tests zijn gedaan via de bekabelde verbinding en niet via wifi. Zou je voor mij nog eens een speedtest willen doen? Het resultaat mag je als screenshot hier plaatsen. Voor de speedtest is het belangrijk dat bekabeld bent verbonden met het modem en dat alle overige apparaten uit staan (of in ieder geval niet verbonden zijn met het modem). Zo kunnen we kijken wat er binnenkomt. Ik snap dat dit ook met de monteur is gedaan, maar ik kan niet inzien wat de monteur heeft gezien. Daarom is het voor mij belangrijk dat je deze speedtest nog een keer doet en het resultaat hier deelt.

Mag ik ook jouw toestemming om een netwerkmapmeting te doen? Hiermee kan ik zien welke apparaten je in jouw netwerk hebt aangesloten. Ik kan uiteraard niet zien wat je met deze apparaten doet.

Badge

Geef toestemming, zojuist weer opnieuw problemen de verbinding/itv (stb-nmc-400)

Reputatie 7
Badge +17

Oohh ja, uiteraard zijn alle metingen gedaan met een privelaptop (1000mbps kaart) én meetapparatuur van de monteur én bekabeling van de monteur.

Ik neem aan dat de tests zijn gedaan via de bekabelde verbinding en niet via wifi. Zou je voor mij nog eens een speedtest willen doen? Het resultaat mag je als screenshot hier plaatsen. Voor de speedtest is het belangrijk dat bekabeld bent verbonden met het modem en dat alle overige apparaten uit staan (of in ieder geval niet verbonden zijn met het modem). Zo kunnen we kijken wat er binnenkomt. Ik snap dat dit ook met de monteur is gedaan, maar ik kan niet inzien wat de monteur heeft gezien. Daarom is het voor mij belangrijk dat je deze speedtest nog een keer doet en het resultaat hier deelt.

Zou je ook nog screenshots van de speedtest willen plaatsen, @Johnny_char? Dat maakt het voor mij makkelijker om mee te kijken.