internet tv en wifi

  • 24 December 2020
  • 14 reacties
  • 103 keer bekeken

Sinds ik verhuisd ben, april 2020 werkt het allemaal niet. Ik heb al zo vaak gebeld en zo vaak alles gereset,  opnieuw opgestart , wifi verbetering gedaan enz enz. Het probleem is, dat ik geen you tube of pathe meer kan kijken omdat mijn tv aan geeft dat ik niet verbonden ben met het internet of wifi. Er zit gewoon een kabel in de tv anders kan ik toch geen tv kijken? De tv is gewoon bekabeld. En in mijn vorige woonplaats ging het gewoon goed. Dan mijn wifi, wat een drama, ik heb 2 camera's die gewoon niet werken, alleen die op de voordeur, maar als ik afspeel staat het beeld stil. Er is niets veranderd aan mijn abonnement dus daar ligt het niet aan. Toen ik belde zei de 1, ga even meten op de plek van de camera, ja die hangt buiten 2 meter van mijn huis af, geen probleem u moet in uw tuin ook wifi kunnen ontvangen,  zodra ik maar buiten sta is er geen wifi meer, nr 2 zegt: nee hoor, wij slopen geen ramen uit uw huis zodat u buiten wifi hebt  , ik wordt er zoooo moe van.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het kan heel goed zijn dat u nu dubbel glas heeft en beter geïsoleerde muren waardoor u buiten geen WiFi meer heeft.

Bij tv van KPN kijkt u via de tv ontvanger. Deze moet bekabeld aangesloten zijn. Vervolgens heeft u het over pathe. Dit is een app op de tv. Hiervoor moet de tv zelf dus ook internet hebben. Via WiFi of via een 2de kabel die vanaf de Experiabox komt. Of u kunt een switch plaatsen. Zodat u zowel de tv ontvanger als de tv van bekabeld internet kunt voorzien.

Ja, ik had in mijn vorige huis natuurlijk ook dubbel glas. Mijn tv is bekabeld maar wifi instellen lukt gewoon  niet. Hij "pakt" hem niet. Ik krijg steeds foutcode -160 maar deze foutcode blijkt niet te bestaan.... om Het nog maar wat ingewikkelder te maken

Reputatie 7
Badge +24

Welk apparaat pakt de WiFi niet? De camera's niet?

Alleen de camera op de voordeur maar ook niet helemaal want bewegend beeld doet hij niet, de camera in de tuin doet het helemaal niet en de tv ook niet

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @KoosjeSneevliet

Heb je inmiddels al via een andere weg contact gehad? Zo niet ga ik graag voor je aan de slag.

Nee het is nog steeds niet opgelost, ik heb gewoon erge slechte WiFi, ik heb gebeld en ze hebben mijn route gereset maar dat heeft niet veel geholpen. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @KoosjeSneevliet

Ik kijk dan graag met je verder. Begrijp ik goed dat jij geen Wifi hebt in jouw tuin en dat sommige apparaten niet willen verbinden met de wifi, of heb je ook nog problemen met apparaten die bekabeld zijn?

Als het enkel de Wifi betreft klinkt het als een bereik issue. Wifi in de tuin is namelijk niet te garanderen doordat bijvoorbeeld isolatie materiaal/afstand dit kan verstoren. 

Het verbind wel maar bv mijn camera aan de voordeur, deze zit echt vlak bij mijn router, zend geen bewegend beeld uit. Op zolder stokt het ook steeds, het is allemaal heel vervelend. Ik heb mijn wifi versterkers gereset maar ook dat werkt niet. Ik zit in een huis van 30 jaar oud, wel dubbel glas maar echt al oud, dus dun en ook is het huis niet geïsoleerd. In mijn andere huis, dat was 3 jaar oud kon ik gewoon in de tuin op mijn telefoon . 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @KoosjeSneevliet,

Dit klinkt echt als een bereik issue. Je zou jouw wifi kunnen verbeteren met de Wifi Manager. Ik zie namelijk dat je dat nog niet geprobeerd hebt.

Natuurlijk heb ik dat geprobeerd , heeeeel vaak!

Reputatie 7
Badge +13

Beste @KoosjeSneevliet

Wat zijn de resultaten van de Wifi Manager? 

Elke keer is het weer anders, het houdt niet over soms is hij wel 50 maar vaak ook minder. Ik blijf maar alles uit en aan zetten ik wordt er echt moedeloos van hoor! Ik heb gewoon super wifi nodig maar ik heb al een jaar niet gewerkt dus dat is geen optie!

En nu.... gaat ook elke keer mijn tv uit! Ook zo fijn!

Is het nu klaar?????