Beantwoord

Internet uitval (bekabeld)

  • 5 April 2019
  • 13 reacties
  • 916 keer bekeken

Reputatie 2
Vaak zie ik dat ik geen internet verbinding heb. Dat is dus via ethernet kabel. In het systeemvak zie ik wel bij het icoontje : mijn router en de melding Internettoegang.
Als ik de probleemoplosser er op loslaat komt er : De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd.
En dan na enige tijd de melding dat ze gedetecteerd zijn. En dan heb ik weer vervinding.
Maar dit verschijnsel treedt onregelmatig op. Wat nu kan dat toch zijn?
Ik had daar eerder nooit last van. Of .. het ligt aan de andere pc die ik nu heb.
icon

Beste antwoord door Stefmac 30 May 2019, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 2
Vaak zie ik dat ik geen internet verbinding heb. Dat is dus via ethernet kabel. In het systeemvak zie ik wel bij het icoontje : mijn router en de melding Internettoegang.
Als ik de probleemoplosser er op loslaat komt er : De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd.
En dan na enige tijd de melding dat ze gedetecteerd zijn. En dan heb ik weer vervinding.
Maar dit verschijnsel treedt onregelmatig op. Wat nu kan dat toch zijn?
Ik had daar eerder nooit last van. Of .. het ligt aan de andere pc die ik nu heb.

Ik heb de proxy via Instellingen (Win10) uitgeschakeld
Reputatie 2

Vaak zie ik dat ik geen internet verbinding heb. Dat is dus via ethernet kabel. In het systeemvak zie ik wel bij het icoontje : mijn router en de melding Internettoegang.
Als ik de probleemoplosser er op loslaat komt er : De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd.
En dan na enige tijd de melding dat ze gedetecteerd zijn. En dan heb ik weer vervinding.
Maar dit verschijnsel treedt onregelmatig op. Wat nu kan dat toch zijn?
Ik had daar eerder nooit last van. Of .. het ligt aan de andere pc die ik nu heb.
Ik heb de proxy via Instellingen (Win10) uitgeschakeld

Dat heeft niet geholpen. Had , dacht ik , alles goed werkend en dan zo opeens .. geen internet meer.
Komt nu de melding : Uw Breedband IP connectie werkt niet.
Cotroleer of WAN connectie op juiste wijze is geconfigureerd
Ja .. wat nu te doen ? Het verschijnsel treedt zomaar op. Gekke is ,.. n u heb ik weer gewoon internet toegang. En dan de vraag .. voor hoelang? Schijnt dus een of andere instelling te zijn. Wie o wie schaft raad?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Stef. De vraag is of dit aan de pc ligt of aan de modem. Probeer eerst eens de router naar fabrieksinstellingen te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden.

Heb je op het moment dat je pc geen verbinding kan maken wel verbinding met andere apparaten? Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Zet daarna de 'Instellingen automatisch detecteren' op aan bij de proxyinstellingen, niets handmatig invullen.

Zou je als laatste ook willen controleren of https://De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd. ook op automatisch staan? Zijn alle drivers ook up-to-date?
Reputatie 2
Hoi Stef. De vraag is of dit aan de pc ligt of aan de modem. Probeer eerst eens de router naar fabrieksinstellingen te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden. Heb je op het moment dat je pc geen verbinding kan maken wel verbinding met andere apparaten? Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Zet daarna de 'Instellingen automatisch detecteren' op aan bij de proxyinstellingen, niets handmatig invullen. Zou je als laatste ook willen controleren of https://De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd. ook op automatisch staan? Zijn alle drivers ook up-to-date?

Beste Alex,
dank voor reactie. Het verschijnsel treedt NIET op als ik werk met de laptop .. dus , zou het aan de PC kunnen liggen waarmee ik dat probleem heb. Op de laptop heb ik ook bij Proxy "automatisch detecteren" op UIT staan. Dus .. daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik had op de PC dat uitgezet omdat dat detecteren niet leek te werken. Ik zou dus Automatisch detecteren kunnen aanzetten.
Maar >>> ik snap die tweede aanwijzing niet : Controleren of {url} =De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch enz.. enz .. }ook op automatisch staan Ik vind dat niet bij de Instellingen. Ik kan alleen bij Proxy Autmatisch detecteren aan of uit zetten.
Handmatige configuratie : Proxyserver gebruiken : UIT.
Nu heb ik dus de modem gereset ... moet ik eerst weer met de PC gaan werken en afwachten of het verschijnsel wel of niet optreedt.
Ik vind het vreemd dat ik langere tijd gewoon met internet kan werken en dan zomaar opeens kan ik geen enkele pagina meer "openen". Lijkt me geen kabelprobleem.
Reputatie 7
Badge +24
Heeft het op deze PC wel gewerkt in het verleden? Dan zou je ook kunnen overwegen om een systeemherstel uit te voeren naar een punt in het verleden wanneer het wel heeft gewerkt, een verse installatie van Windows kan ook, let daarbij wel op dat je geen bestanden kwijtraakt.

Misschien heeft iemand anders hier nog ideeën.
Reputatie 2
Heeft het op deze PC wel gewerkt in het verleden? Dan zou je ook kunnen overwegen om een systeemherstel uit te voeren naar een punt in het verleden wanneer het wel heeft gewerkt, een verse installatie van Windows kan ook, let daarbij wel op dat je geen bestanden kwijtraakt.

Misschien heeft iemand anders hier nog ideeën.

Alex, de pc heeft altijd gewerkt.
Nu heb ik het modem gereset. Tot nu toe probleem (nog) niet opgetreden.
Hoop dat dit zo blijft . Dank voor je reactie. Systeemherstel houd ik in gedachten.
Reputatie 7
Badge +24

Heeft het op deze PC wel gewerkt in het verleden? Dan zou je ook kunnen overwegen om een systeemherstel uit te voeren naar een punt in het verleden wanneer het wel heeft gewerkt, een verse installatie van Windows kan ook, let daarbij wel op dat je geen bestanden kwijtraakt.

Misschien heeft iemand anders hier nog ideeën.
Alex, de pc heeft altijd gewerkt.
Nu heb ik het modem gereset. Tot nu toe probleem (nog) niet opgetreden.
Hoop dat dit zo blijft . Dank voor je reactie. Systeemherstel houd ik in gedachten.


Hoop ik ook. 🙂
Reputatie 2
Uiteindelijk is er met hulp van de KPN monteur vastgesteld dat de kabel vanuit een wijkkast naar mijn meterkast ergens een sluiting vertoont. Afhankelijk van vocht zou deze sluiting verschillend gevolg opleveren. Nu gaat men de kabel komende dinsdag 14 mei repareren. Dat zal dan wel graafwerk worden. Dus het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Uiteindelijk is er met hulp van de KPN monteur vastgesteld dat de kabel vanuit een wijkkast naar mijn meterkast ergens een sluiting vertoont. Afhankelijk van vocht zou deze sluiting verschillend gevolg opleveren. Nu gaat men de kabel komende dinsdag 14 mei repareren. Dat zal dan wel graafwerk worden. Dus het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.

Laat ons weten hoe dit afloopt.
Reputatie 2

Uiteindelijk is er met hulp van de KPN monteur vastgesteld dat de kabel vanuit een wijkkast naar mijn meterkast ergens een sluiting vertoont. Afhankelijk van vocht zou deze sluiting verschillend gevolg opleveren. Nu gaat men de kabel komende dinsdag 14 mei repareren. Dat zal dan wel graafwerk worden. Dus het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.Laat ons weten hoe dit afloopt.

Zoals de Belgen zeggen … zeker en vast zal ik dat doen.
Vreemd is dat na het bezoek van de monteur er nog geen uitval is geweest van internet.
Maar er is dus duidelijk een probleem met de kabel geconstateerd .
Reputatie 2
beste Alex, we zijn weer een paar dagen verder …. de monteur had dus vastgesteld dat in de wijkkast er een slechte verbinding zou zijn met een ader van mijn aansluiting naar die kast. Dat heeft hij gerepareerd … alleen had ik daar geen goed gevoel bij. Immers enkele dagen daarvoor was een andere monteur bezig geweest en ook in die wijkkast metingen gedaan. Dus de tweede monteur ging weer zijns weegs en ik vol goede hoop weer het internet op. Voor den donder … niet lang daarna weer de onderbreking . Van KPN kreeg ik intussen (toen het weer zomaar werkte) een mail met de melding :
de storing door U gemeld is opgelost Nou … mooi niet, ik kon een ander telefoonnummer bellen en met een gegeven 7 cijferige code kwam ik via een optie 1 in contact met een medewerker. Daar kreeg ik volgend advies >>> er komen 2 lijnen binnen … het zou kunnen dat één van de 2 lijnen de andere beïnvloedt (overspraak o.i.d.) . Men adviseerde om een lijn uit te schakelen … dat zou dan vanuit kpn worden gedaan en pas op 24 mei zou dat voor elkaar zijn. Dat werd me toch wat te gortig .. steeds die storing … wifi , ethernet en telefoon weg, waarom niet sneller? toen adviseerde hij me om van de Ykabel die naar de modem gaat, één van de stekers uit de contactdoos in de woonkamer te nemen. Dat heb ik dus nu gedaan … alleen zit de witte kabel nog in de contactdoos , de andere hangt nu vrij. Dus .. is er één lijn in gebruik. Nu lijkt het goed te zijn … maar ik wacht nog af. De LED Service op de Experiabox V10 brandt nu oranje … maar dat zij dan maar zo.
Misschien is dit … dus die overspraak in de beide lijnen de oorzaak van alle ellende.
Wat zeggen jullie er van? Graag meningen , ideeën enz... Voorlopig heb ik de driehoekmelding in het systeemvak niet waargenomen.
En dit allemaal getypt zonder bril 😉
Reputatie 2
Zoals het er nu uitziet , lijkt het opgelost te zijn.
Vanuit de helpdesk van KPN heeft men nu één van de 2 lijnen uitgezet. Dus hiermee zou de evt. overspraak tussen de 2 lijnen er niet meer zijn. En … al langere tijd heb ik de inmiddels gehate driehoek met uitroepteken in het systeemvak niet meer waargenomen. En dus geen uitval meer van de internet verbinding. Daar ben ik dus erg blij mee. Hulde voor de hulp die ik mocht ontvangen bij het oplossen van dit vreemde en hardnekkig probleem.
Stef
Reputatie 7
Badge +24
Hi Stef, elkaar net telefonisch gesproken. Goed nieuws hierboven. Je weet ons anders weer te vinden. 🙂