Internet valt laatste dagen iedere dag uit

  • 15 June 2021
  • 14 reacties
  • 190 keer bekeken

Afgelopen weken komt het regelmatig voor dat het internet uitvalt. Dit gebeurt dan in de avond. Ik heb nooit last gehad van dit probleem. Gisteravond, maar ook vanavond was dit het geval.

Ik maak gebruik van een V10 modem (VSDL), het ledje ‘Internet’ brand dan rood. Dacht in eerste instantie dat er iets mis ging met mijn laptop, dus een herstart gegeven. Wat me nu opviel was dat ik geen IP-adres van het modem kreeg maar een APIPA adres. Lijkt dus wel of het hele modem is gecrasht.

Even een screenshotje van de statuspagina gemaakt, zie daar niets geks. Misschien Output Power?

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Gelijk een 2e vraag. Sinds kort hebben ze glasvezel bij mij naar binnen gebracht. Volgens mij kan ik mijn abonnement nu kosteloos laten omzetten van ADSL naar glasvezel. Maar welke snelheid krijg ik dan? Ik heb nu 100/30. Blijft dit zo, of wordt het dan 100/100 tegen dezelfde prijs.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nicosia. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw verbinding steeds wegvalt in de avonduren. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik jouw verbinding vanuit hier doormeten en uitzoeken of het mogelijk is om onze diensten te leveren over een glasvezel verbinding. 

Hoi @Nicosia. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw verbinding steeds wegvalt in de avonduren. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik jouw verbinding vanuit hier doormeten en uitzoeken of het mogelijk is om onze diensten te leveren over een glasvezel verbinding. 


Gedaan!

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten. Ons systeem geeft aan dat er vandaag geen verbrekende verbindingen zijn geconstateerd. Klopt dat? Je kan het beste gelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) zodra dit weer gebeurd, dan kunnen zij gelijk jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden. 

Verder is er op jouw adres mogelijk om onze diensten te leveren over een glasvezelverbinding. Hier zijn geen kosten aan verbinden en je behaalt de snelheid dat bij jouw abonnement hoort,

Dank je wel Vikash. Als ik weer problemen heb zal ik gelijk bellen. Echter heeft het denk ik geen zin om de lijn door te meten. Ik ben ervan overtuigd dat het in het modem zit. Ik kan namelijk het hele modem niet meer bereiken op zijn interne IP en mijn laptop krijgt ook geen IP-adres meer.

Betreft glasvezel: wordt het dan 100/30 of wordt het 100/100 symetrisch?

Reputatie 7
Badge +21

Betreft glasvezel: wordt het dan 100/30 of wordt het 100/100 symetrisch?

Jouw standaardsnelheid van het pakket is 50/5. Je heb op dit moment “Sneller Internet tot 100/10” aanstaan waardoor je deze snelheid hebt opgeschroefd. Je ziet dit terug op jouw factuur. Bij glasvezel hoort het automatisch symmetrisch (100/100) te worden, behalve bij een 1Gbit/s verbinding. Je kan de snelheid altijd nog achteraf verhogen in MijnKPN

@Nicosia ik weet helaas geen oplossing, maar ik heb wel precies hetzelfde. Heb er al ruim 3 weken last van en het gebeurt iedere dag… al 3 keer aan de telefoon gehangen met KPN en zeggen dan dat ze geen storing kunnen vinden. Ook niet op het moment als het gebeurt. VPN verbinding gaat er altijd uit en WiFi start na loop van tijd weer vanzelf op. VPN echter niet waardoor ik het modem moet herstarten. Heb hetzelfde modem als die jij hebt…

 

VPN verbinding gaat er altijd uit en WiFi start na loop van tijd weer vanzelf op. VPN echter niet waardoor ik het modem moet herstarten. Heb hetzelfde modem als die jij hebt…

 

Hoi Charlottee,
 

Je triggert mij met je bericht over VPN. Heb jij op het moment van het down gaan van het modem een VPN open staan? Dit is bij mij namelijk ook het geval, op het moment van crashen van het modem heb ik een VPN verbinding open staan naar een bedrijfsnetwerk en werk ik via RDP. Doordat ik ineens geen verbinding heb met een extern bureaublad merk ik dat de het modem is gecrasht.

Hoi Nicosa,

Vaak stond de VPN aan als het uitviel, maar niet altijd. Inmiddels ben ik gebeld door KPN en hebben ze aangegeven dat het ligt aan m’n modem. Deze is nu vervangen voor de V12 en alle problemen zijn nu opgelost. Wellicht is dit ook de oplossing voor jou.

 

succes! 

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten. Ons systeem geeft aan dat er vandaag geen verbrekende verbindingen zijn geconstateerd. Klopt dat? Je kan het beste gelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) zodra dit weer gebeurd, dan kunnen zij gelijk jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden. 

Verder is er op jouw adres mogelijk om onze diensten te leveren over een glasvezelverbinding. Hier zijn geen kosten aan verbinden en je behaalt de snelheid dat bij jouw abonnement hoort,


Contact opgenomen met de de klantenservice. Ik dacht dan zet ik mijn abonnement om naar glasvezel gezien ik nog steeds af en toe last heb van een modem die vastloopt wanneer ik een VPN verbinding open heb staan.

Echter het kosteloos omzetten kan helemaal niet. Ik ga ruimt € 13,- per maand meer betalen volgens de klantenservice. Dit heeft te maken omdat ik een oud Telfort abonnement heb. Die kun je niet zomaar omzetten naar glasvezel KPN.

Vreemde is dat ze bij de KPN winkel vertelde dat dit wel kosteloos kon, en Vikash schreef ook dat het zonder kosten is. Kan iemand bevestigen dat het klopt wat de klantenservice verteld? In dat geval ga ik toch even verder kijken naar een andere aanbieder...

Reputatie 7
Badge +21

Ik dacht dan zet ik mijn abonnement om naar glasvezel gezien ik nog steeds af en toe last heb van een modem die vastloopt wanneer ik een VPN verbinding open heb staan.

Je kan jouw kosteloos om zetten naar glasvezel. Daarvoor hoef je niet per sé van abonnement te wijzigen. Wil je misschien dat ik het verder voor jou ga uitzoeken/omzetten?

 

Ik dacht dan zet ik mijn abonnement om naar glasvezel gezien ik nog steeds af en toe last heb van een modem die vastloopt wanneer ik een VPN verbinding open heb staan.

Je kan jouw kosteloos om zetten naar glasvezel. Daarvoor hoef je niet per sé van abonnement te wijzigen. Wil je misschien dat ik het verder voor jou ga uitzoeken/omzetten?

 


Goedenavond Vikash, mogelijk kun je eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Heb nu 100/30, BelOnbeperkt Nederland en extra telefoonnummer. Hoor graag wat de mogelijkheden zijn… Alvast dank!

Nicosia

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het voor je uitgezocht en het lijkt er op dat onze diensten kunnen gaan leveren over een glasvezelverbinding, zonder jouw abonnement verder te wijzigen. Wil je dat ik dit voor jou ga proberen om te zetten? Zo ja, wil je dan aangeven welke dagen/dagdelen jou het beste uitkomen in eenweek?

Ik heb het voor je uitgezocht en het lijkt er op dat onze diensten kunnen gaan leveren over een glasvezelverbinding, zonder jouw abonnement verder te wijzigen. Wil je dat ik dit voor jou ga proberen om te zetten? Zo ja, wil je dan aangeven welke dagen/dagdelen jou het beste uitkomen in eenweek?


Goedemiddag Vilash, het klinkt nog niet helemaal zeker als je zegt ‘lijkt’en ‘proberen’ :grinning: .

Vanwaar de eventuele twijfel nog. Als het zeker is dat je me om kan zetten zonder het abonnement te wijzigen en tegen dezelfde kosten mag je me omzetten.

Reputatie 7
Badge +21

Ik verwacht dat het wel gaat lukken, maar kan het pas met zekerheid zeggen wanneer de wijziging goed is verwerkt in onze systemen en er een monteur afspraak is gemaakt.  :wink: