Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 31 January 2022
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

mijn internet is goed maar gaat om 10 seconden naar 300 ms voor 4 seconden lang dit zorgt er voor dat als ik bel game env niks maar kan of hoor voor 4 seconden elke 10 seconden. als KPN hier niks kan doen in de volgende 2 dagen dan sluit ik alle mij 4 telefoon abonnementen en internet abonnement af.

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 31 January 2022, 16:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Met deze informatie kunnen wij nog niet heel veel. Vertel eens meer over de situatie. Aansluiting, apperatuur, vorm abbonement en ga zo maar door.

Reputatie 7
Badge +9

De snelste oplossing zal komen doortelefonisch contact te legeen met 0800-0402, Als je wenst dat het hier afgehandeld word zal je eerst je Profiel instellingen volledig moeten aanvullen met persoonlijke gegevens adress etc.

Hierna zal een Moderator het e.e.a kunnen nalopen voor u, Hou er rekening mee dat dit een dag of 2 duurt alvorens dit gebeurt.

Wellicht kannje zelf wat voor onderzoek doen , Als eerst is dit op WiFi of ook bekabeld.

Wellicht kan je een doorlopende Ping aanzetten om dit probleem te verhelderen, Als de commandprompt geopend word ( CMD ) kan je met het Commando "ping -t google.nl" een doorlopende ping aanzetten waarmee deze latency verhoging duidelijk zichtbaar zou moeten zijn.

Controlle vraag je gebruikt verder geen VPN service OID, anders zal ik ook deze ping eens doen als deze uitstaat om te kijken of hierin een verschil zit.

hoi Laurenszalm

ik heb al 10 keer gebeld en er zijn monteurs ge komen de monteur zij dat hij het niet kon oplossen en dat hij waarschijnlijk volgende week terug zou kommen uiteindelijk is hij niet terug ge komen. ik heb even met de monteur ge praat en die zij waarschijnlijk gaat KPN zeggen dat je het internet kan upgraden en dat dat moet werken. allen die monteur zij dat de kabels die upgrade toch niet aan kunnen. dus dat ik dat niet moet doen. daar naast zij de monteur dat KPN allemaal dingen belooft maar ze doen helemaal niks. en hij de monteur van KPN !!! zij tegen mij dat ik beter kon overstapen naar een anderen provider want KPN is (...) . en dat blijkt. 

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik

en daar naast ik ga jullie niet meer bellen want als ik bel moet ik 1 uur wachten en dan 1 uur praatten met iemand die geen verstand heeft en dan zegt hij ik zal kijken of er een monteur langs kan komen in de aankomende weken. 

Schelden is niet nodig. Wat vervelend dat je niets meer gehoord hebt. Laat vooral even je gegevens achter in je profiel. De medewerkers hier weten vaak de juiste mensen aan te sturen.

Reputatie 7
Badge +9

hoi Laurenszalm

ik heb al 10 keer gebeld en er zijn monteurs ge komen de monteur zij dat hij het niet kon oplossen en dat hij waarschijnlijk volgende week terug zou kommen uiteindelijk is hij niet terug ge komen. ik heb even met de monteur ge praat en die zij waarschijnlijk gaat KPN zeggen dat je het internet kan upgraden en dat dat moet werken. allen die monteur zij dat de kabels die upgrade toch niet aan kunnen. dus dat ik dat niet moet doen. daar naast zij de monteur dat KPN allemaal dingen belooft maar ze doen helemaal niks. en hij de monteur van KPN !!! zij tegen mij dat ik beter kon overstapen naar een anderen provider want KPN is (...)  en dat blijkt. 

 

Wat vervelend om te horen dat het tot op heden zo gelopen is, Laten we daar verrandering in brengen.

Aantal punten uit het verhaal vallen me op

  1. Een monteur kan nooit aangeven "Waarschijnlijk" terug te komen omdat deze geen invloed hebben op de planning en dus ook niet zomaar ergens terug kunnen komen per regio zijn er 20 a 30 monteurs, Moet dan wel heel toevallig zijn dat hij terug komt en er moet al een afspraak staan alvorens dit gebeurt, Als een monteur iets niet kan oplossen zijn er vervolgstappen die hij kan initiëren.
  2. Interne Netwerkkabels zullen met enkele uitzondering gewoon 1000Mbit en anders zekker 100Mbit aankunnen, Als de aanvoer kabels buiten niet meer aan kunnen krijg je nooit de mogelijkheid om te upgraden omdat er bekend is hoeveel deze aan zouden moeten kunnen.

Maar laten we kijken of we iets van helderheid kunnen krijgen, Zie je kans die Pingtest zoals beschreven in eerste reactie van mij uit te voeren waaruit deze 400ms latency blijkt..  dus die test gewoon 20 min laten draaien en printscreen hier in het forum te plaatsen.

en ondertussen inderdaad profiel gegevens aavullen dat zodra een moderator hier langs komt deze gelijk even het e.e.a voor je kan bekijken/nalopen.

 

nog even wat verderre vragen

  • Maak je gebruik van Devollo Homeplug ( DVS/ Draadloze verbindingset ) Adapters ?
  • Het systeem waarmee je de problemen ervaart is deze via WiFi of bekabeld aangesloten ?

Als je bovenstaande even uitvoert en hier rapporteerd kunnen we kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen. 

Zelf monteur dus weet hoe het werkt.

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @jensweber, jouw internetverbinding is niet stabiel begrijp ik. We denken graag met je mee zoals je al aan de andere reacties ziet, maar wij kunnen dat niet zonder jouw hulp. Als je de gestelde vragen kunt beantwoorden kunnen met je meekijken, anders niet. We horen de antwoorden graag van je.