Beantwoord

Internet valt uit, internetlamp brand niet of rood

  • 16 June 2022
  • 1 reactie
  • 54 keer bekeken

Ik heb een Experiabox v10. Bijna altijd goed internet gehad, op een paar geisoleerde problemen na, totdat plots een dag het internet weg viel. Het internetlampje brande toen rood en viel regelmatig kompleet uit. Dit leek vanzelf weg te gaan, maar gebeurt nu gemiddeld twee maal per dag en duurt steeds langer om weg te gaan. Box aan of uit doen doet niks. De box verplaatsen hielp, maar toen ging mijn gemiddelde download snelheid van 122mbps naar 0.4 mbps, en was het internet nauwelijks bruikbaar. Waneer het internet zo wegvalt gaat ook het oranje lampje op het glasvezel aansluitpunt gek doen en aan en uit knipperen. De kabel er uit halen en opnieuw indoen hielp de eerste keer, maar 36 uur later gaat ie weer gek doen en nu helpt de kabel opnieuw aansluiten ook niet meer. Wat kan de oorzaak hier van zijn en wat kan ik er aan doen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 20 June 2022, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @Mohond2006, wegvallend internet is altijd vervelend. Als het steeds meer wordt, wat het lijkt uit je bericht, helemaal. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd en bekeken, dat is fijn. Zowel de Experia Box en het glasvezelkastje krijgen een knipperlichtje op het moment dat de verbinding wegvalt, dat geeft het vermoeden dat er iets buitenshuis de oorzaak is. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, doordat er geen gegevens op je forumprofiel staan kan ik niet met je meekijken. Je kunt dat volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan. 

In zo'n geval kan het echter beter zijn om te bellen met 0800-0402 op het moment dat je deze verbreking ervaart. Een collega kan dan direct met je meekijken naar de verbinding en kijken welke vervolgstappen er zijn. Als ik meekijk en de verbinding werkt op dat moment is er mogelijk minder over te zien.