Beantwoord

Internet valt uit (vooral bij het downloaden)

  • 24 June 2021
  • 41 reacties
  • 655 keer bekeken

Goedendag, 

 

We hebben sinds kort internet en Tv van Kpn, alleen valt het internet regelmatig uit.

Dit lijkt vooral te komen wanneer ik grote bestanden downloaden bijv bij Battle.net en Rockstar launcher.

 

Als ik dan naar de modem loop zie ik dat het lampje van internet knipper en later ook de wifi.

Als het internet weg valt, zie ik dat ook op mijn taakbalk (rechts)

Meestal pakt de modem zichzelf weer op en werkt het weer een poosje.

Tv werkt dan ook niet opt moment van uitvallen

 

We hebben Kpn box 12

 

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Stapp 4 July 2021, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +11

‘Mooie’ ouwe lasdop en een behoorlijke kink in de kabel. Het hoeft niets te betekenen maar ik word er niet direct vrolijk van.

@NHendriks : Wat denk jij? Gezien de symptomen lijkt het mij zeker de moeite waard om hier een monteur naar te laten kijken. @Stapp : Kan ik jou vandaag bellen?

(ik werk tot 15:00)

Eens inderdaad met het monteursbezoek. Ik zie het zomaar gebeuren dat die kink ervoor gezorgd heeft dat er een aderpaar in sluiting raakt. Sowieso mag een lasdop wel vervangen worden door een regulier ISRA en als het goed is zal de monteur dit ook gewoon doen. 

 

Overigens ligt er een flinke hoeveelheid lood bloot, normaal gesproken stopt de stalen buitenmantel tot een centimeter onder het ISRA, dit is wel heel flink waardoor er ook gelijk op bescherming moet worden ingeboet, lood is immers erg zacht metaal.

Monteur is geweest, heeft volgens mij alleen een nieuwe ISRA aan gemaakt, de geknikte kabel kon die niks mee..

 

Heeft hij ook gelijk even een stresstest gedaan? Door een zware download aan te zetten?

Ik ben zelf niet thuis maar volgens mijn vrouw heeft die daar niet over gehad, wel dat het wat beter ging en eigelijk beter is om de kabel niet zo bij de koper buis te leggen, maar kon daar niks aan doen. 

Hmm, wie weet zat daar toch de storing en was dat nieuwe is/ra punt de oplossing. Maar even testen, straks.  Ik lees graag hoe dat verloopt.

PC is nog 90gb aan het binnen halen, ben benieuwd. Maar ik kan er niet de hele tijd bij blijven..

Nou. Ik vrees dat het erger is geworden. Heb je lijn doorgemeten en ik zie dat er gisteravond véél verbrekingen zijn geweest. 

Oei dat is minder! En nu?

Ben jij morgenavond thuis? Ik werk van 18:00 tot 22:00 en wil even weer bellen. 

 

Ja dat moet wel lukken!

We hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor morgen. Ik heb in het ticket gezet dat die knik in die kabel toch eens goed bekeken moet worden.

Wat we nu zien is dat, zodra jij een ‘zware’ download aanzet, jouw lijn begint te verbreken. Dat hebben we vanavond in de praktijk getest.  Dit is dus te reproduceren.

Laat je weten hoe het morgen afloopt?

Even een update, volgende de monteur is er niks aan te doen en is de lijn gewoon slecht. Het is maar afwachten op glasvezel

Ai, dat is jammer om te lezen. :-( Ik vrees dat ik dan ook geen opties meer heb.

Voorlopig (de komende 2 maanden) zie ik geen glasvezelplannen. Je kunt je inschrijven bij https://www.kpnnetwerk.nl/ . Zodra er updates zijn krijg je daar bericht van.

 

 

Goede morgen, 

Ik heb van de week mijn download snelheid verlaagd naar 2 mbps, internet leek niet te zijn uit gevallen, zou je dat na kunnen kijken?

De lijn lijkt al een aantal dagen stabiel, @Stapp .  Ik begrijp dat je nu een grens aan je max downloadsnelheid hebt gezet?

Jaa klopt, bij battle.net kun je dat instellen, is natuurlijk wel traag maja  is niet anders , misschien als ik hem iets omhoog zet ook nog goed gaat.. 

 

gr Shandro