Beantwoord

internet valt weg

  • 8 August 2019
  • 9 reacties
  • 157 keer bekeken

Hallo,

Ik heb het probleem dat mijn internet op mijn nieuwe laptop constant uitvalt. heel erg irritant en frustrerend! De rest van mij apparatuur blijft wel in verbinding met het internet dus heel raar. Ik dacht misschien moet ik iets instellen in de router, maar ik heb alles al geprobeerd en ik kom de router niet in. Weet er iemand een oplossing?

Mvg Jordie vd Westelaken.
icon

Beste antwoord door jordievdw 16 August 2019, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hi Jordie,

Welk modem heb je? Probeer je gebruik te maken van draadloos of bekabeld internet? Heb je beide opties geprobeerd? In het geval van draadloos internet kan het ook nog uitmaken hoever je met jouw laptop van het modem af zit; evenver als de andere apparaten?

Om verder uit te kunnen sluiten dat het probleem niet aan de kant van de laptop ligt is het ook goed om te weten wat de frequentiebandbreedte van de netwerkkaart is, bijvoorbeeld 2.4GHz of 5.0GHz.
Ik heb de v9. Ik maak gebruik van draadloos internet. Ik zit een meter of 5 van het modem af dus ik denk niet dat het aan de afstand ligt. (Dit is dichterbij dan de andere apparaten) de frequentiebandbreedte is 2,4ghz.
Bedankt voor de informatie, Jordie. Ik heb dat KPN je nu sneller kan helpen! Ik ben erg benieuwd waar zij denken dat het aan ligt.
dankjewel voor je reactie! KPN verwijst mij naar het forum omdat zij mij niet kunnen helpen via de helpdesk.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Jordie, welkom hier! Erg irritant inderdaad. Ik heb nog een paar meer vragen voor je. Je geeft aan nieuwe laptop, wat is het merk en type? En had je dit issue ook met je vorige laptop? Kun je beschrijven wat er gebeurt als het internet uitvalt? Krijg je ook meldingen te zien?
Hoi Erik,

Ja echt heel irritant! Ik heb een laptop van lenovo yoga 530-14 IKB. Mijn oude laptop staat ernaast en blijft het gewoon doen en ook nooit problemen mee gehad. De verbinding wordt gewoon verbroken zonder meldingen enzo als ik dan weer op verbinding maken klik doet hij dat ook. Alleen ik ga dat natuurlijk niet elke 5 min doen.

Gr Jordie
Reputatie 7
Badge +30
Hmmm, ik heb dan toch het idee dat je laptop degene is die de verbinding verbreekt. Er zijn een paar dingen die je dan kunt doen.

Als eerste: ik kwam iets tegen over bepaalde Lenovo's die niet met alle draadloze kanalen overweg kunnen. Check dan ook even op welk kanaal je wifi ingesteld staat. Het gaat dan vooral, bij de 2,4Ghz, om kanaal 12 en 13. Als hij daar op staat zou ik hem aanpassen.

Verder kun je nog deze twee dingen doen:
TCP/IP stack opnieuw instellen en automatisch afstemmen
  • Druk op Windows+R, dit opent een uitvoervenster. Type daar cmd en druk op Ctrl+Shift+Enter. Dit opent een admin-uitvoervenster.
  • Typ daarin NETSH INT IP RESET C: \ RESTLOG.TXT en druk op Enter om te bevestigen.
  • Typ dan NETSH INT TCP SET HEURISTICS DISABLED en druk weer op Enter.
  • Typ NETSH INT TCP SET GLOBAL AUTOTUNINGLEVEL = UITGESCHAKELD en Enter.
  • En tenslotte, typ NETSH INT TCP SET GLOBAL RSS = ENABLED en weer Enter.

IP-adres vernieuwen
  • Open weer een admin-uitvoervenster.
  • Typ ipconfig/ release en druk op enter.
  • Typ ipconfig/ new en druk op enter.

Als dat niet helpt kijk of er wellicht een driver update is voor de draadloze netwerkkaart.
Bedankt iedereen voor jullie reacties! Ik heb intussen de laptop omgeruild voor een andere, ook een ander merk en nu doet hij het perfect! de Lenovo communiceerde niet goed met mijn router. bedankt allemaal!
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat het is opgelost, Jordie!