Beantwoord

Internet valt weg bij downloaden

  • 3 April 2020
  • 11 reacties
  • 331 keer bekeken

Hallo,

De laatste 2 maanden hebben wij last van wegvallent internet, het duurt dan een minuutje of 2 tot het terug is (Kabel en wifi). Wij zijn erachter gekomen dat dit gebeurt als wij iets proberen te downloaden, of bijvoorbeeld 2 personen netflix kijken. De online service tool, factory reset etc. hebben wij allemaal geprobeerd maar niets helpt.

Wij hebben de Experia box v9 ongeveer 2,5 jaar en maken gebruik van glasvezel.

Hopelijk hebben wij voldoende geïnformeerd.

icon

Beste antwoord door Bunel 29 April 2020, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Vul alvast je profiel in (naam contractant, klantnummer, adres, telefoon etc.), zodat een moderator sneller kan helpen zodra er een tijd heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bunel welkom op het forum! 
Kun je allereerst je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik graag even met je mee!
Zou je ook alvast kunnen kijken vanaf een van je apparaten wat voor resultaten je haalt op www.fast.com

Reputatie 7
Badge +20

Hey @Bunel, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Heb je het nog op kunnen lossen?

Hoi Thomas,

Bedankt voor de snelle reactie. De gegevens zijn ingevuld in mijn profiel en wij halen volgens de website een gemiddelde snelheid van 9,4 mbps.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je de update en het invullen van je gegevens. Met 9.4 Mbit/s wordt het krap samen online TV te kijken.

Voor de beeldvorming:
Gewoon TV kijken kost 4Mbit/s per TV ontvanger. 
TV kijken in HD kost 8Mbit/s per TV ontvanger.
Via netflix of youtube gelden iets andere formules maar 2 streams op 9,4Mbit/s is krap.

Waarom je deze langzame snelheden haalt is me een raadsel want je hebt een glasvezelaansluiting daarmee zou je makkelijk veel hogere snelheden moeten kunnen halen, ook via wifi.
Zou je onze online wifimanager eens willen proberen? Ik vermoed dat het snelheidsverlies op je wifiverbinding zit, deze pagina moet daar een oplossing voor hebben!

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Bunel, wij zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Hoe is het nu? Is het nog gelukt de wifimanager te doorlopen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!

Hoi Thomas,

Ik heb een paar keer de Wifimanager doorgelopen en voltooid en het een paar dagen gegeven maar helaas hebben wij er nogsteeds last van. Elke dag valt het wel een paar keer weg en halen nogsteeds een te langzame snelheid (wifi en kabel) voor wat wij eigenlijk betalen, zelfs als ik alle internetkabels eruit haal. Hopelijk valt dit op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Bunel, dat is balen zeg!
Zou je me ook een screenshot kunnen sturen van de speedtest als je hem met een kabel uitvoert?
Kan je ook toelichten wat voor apparaten je allemaal aangesloten hebt? Met name switches en dergelijke ben ik erg benieuwd naar.

Hi @Thomas ,

Ik heb het vanmorgen weer geprobeerd met slecht resultaat. Ben eens gaan kijken naar de internetkabel, bleek het allemaal te zijn door een beschadiging in de kabel...:expressionless: Na het proberen met een nieuwe kabel halen we eindelijk de 200mbps!

Bedankt voor de moeite en de snelle reacties. Het is opgelost!

Oef! Soms is het zo simpel :-)  Blij dat je er achter bent gekomen. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.