Beantwoord

Internet valt weg bij iCloud foto upload

  • 11 April 2020
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben per 1 april 2020 overstapt naar KPN. Ik heb nu internet buitengebied met een 4G router. 

Alleen sinds 1 april heb ik ook een probleem. Als ik foto’s upload naar iCloud, dan valt heel mijn internet weg. Zowel de WiFi als de kabel. Dit had ik bij mijn vorige internet (Tele2) niet. Erg raar dus. Hebben meer mensen dit en wat is er aan te doen?

Hieronder het resultaat van mijn Speedtest:

Weinig upload, maar dat moet er toch niet vóór zorgen dat mijn download wegvalt?

icon

Beste antwoord door Tleijenaar 30 April 2020, 08:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Tleijenaar . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het misgaat bij uploaden. Je upload snelheid is inderdaad niet heel royaal. En als die helemaal ‘dichtslibt’ doordat je er fotos mee aan het versturen bent, is er geen ruimte meer voor ‘regulier’ browsen. Aangezien iedere zoekopdracht ook een stuk upload nodig heeft. 

Wat bedoel je met wegvallen? Valt de dienst uit? Of kun je niet meer browsen?

Bij buitengebied zou er ook een deel upload aangevuld moeten worden door 4G.  Welke lampjes branden er op de sagecom bij jou?

Hallo Eric,

 

Met wegvallen bedoel ik: je kunt niet meer internetten. Dus niets wat met internet verbonden is, werkt meer totdat ik het uploaden stop. Alleen heel soms komt het internet dan even terug en gaat het tergend langzaam.

 

Op mijn Sagecom branden alle lampjes blauw (zie screenshot, ook het on/off lampje werkt, maar is niet zichtbaar door de foto), de netwerksterkte heeft 1 streepje (op de plek waar die nu staat, haalt die helaas niet meer).

 

Is er een optie om de sagecom nog op een andere plek te proberen zodat er beter signaal binnenkomt? Of val het 4G bereik tegen in jouw regio?

Je hebt de experiabox ook al een geprobeerd te resetten? (reset gaatje, 10 seconden ingedrukt houden)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

 

Is er een optie om de sagecom nog op een andere plek te proberen zodat er beter signaal binnenkomt? Of val het 4G bereik tegen in jouw regio?

Je hebt de experiabox ook al een geprobeerd te resetten? (reset gaatje, 10 seconden ingedrukt houden)

Excuses voor de late reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Reset werkt helaas ook niet. Upload bereik is inderdaad niet dermate hoog via 4G, maar vraag blijft dan wel waarom bij mijn oude provider (zonder 4G-router) ik dit probleem niet had. 

Is het 4G bereik bij jou slecht? Of ligt het aan de plek van die sagecom? Als het dat laatste is, is het misschien het overwegen waard om er een antenne op aan te sluiten. Uiteraard moet je dan wel eerst weten of een betere locatie ook voor een betere upload zorgt. Dan weet je dat het de investering waard is. 

Hallo Erwin,

Het probleem is inmiddels - na een bezoek van de monteur - gelukkig opgelost. Het bleek in het modem te ziten. Ik had een Experia V10a, maar dit schijnt niet goed te werken i.c.m. een 4G-router. Nu met de V10 werkt alles prima. Dus een goede tip voor KPN denk ik om iedereen met Buitengebied standaard het (duurdere) V10 modem te geven!

Dank voor de update.  Wel vreemd dat het met die v10a niet goed werkt. Die is namelijk recentelijk wel geschikt gemaakt voor buitengebied. Ik ben iig blij dat de oplossing is gevonden!

Voor toekomstige vragen, weet je ons te vinden!