Beantwoord

Internet valt weg tijdens binnenhalen bestanden

  • 20 June 2020
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo, Ik heb een iMac en die is met een cat-6 kabel verbonden met experia box V10A. Ook NTU kastje (glasvezel) is met een cat-6 kabel aan de experiabox verbonden. Tijdens het binnen halen van bestanden valt constant mijn internet weg. 2 tot 3 minuten gaat het goed en dan valt de verbinding weg. Ook de Wifi is dan volkomen weg voor telefoons enz. Na een paar minuten begint het binnenhalen weer tot na 2 a 3 minuten en weer is de internet verbinding weg. Afgelopen weekend gebeld en een nieuwe Experia Box 10A gekregen. Probleem lijkt nog erger dan daarvoor. Op eerdere forums zitten lezen over de NTU van mijn glasvezel. Het klopt dat als ik die uitschakel en weer inschakelt dat mijn verbinding gelijk weer terug is voor 2 a 3 minuten. Net nog contact gehad met KPN. Die sturen Maandag een monteur langs. Dus afwachten maar.

Heeft iemand nog suggesties in de tussentijd?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 June 2020, 14:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Barbarian, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad een gek iets, ook niet iets wat ik gelijk herken. Valt op dat moment je hele verbinding uit of alleen maar de verbinding op je laptop? Heb je dan bijvoorbeeld nog wel internet op je telefoon? Ik vraag dit om uit te sluiten of het aan de laptop ligt of aan de verbinding zelf. 

Verder is het uiteraard goed dat er een monteur langskomt maandag. 

Ik hoor graag van je.

Alex, bedankt voor je reactie. Monteur is langs geweest en heeft volgens zijn zeggen de pop in de centrale kast vervangen. Tevens heeft hij in huis het glasvezel kastje vervangen. Mijn verbinding na vervanging valt tijdens downloaden van bestanden na 1 minuut weg en komt na 52 seconden weer terug. Deze interval blijft zo constant. Enige wat er niet meer gebeurt is dat het gehele internet op de mobiels, laptops enz weg valt. Alleen op mijn I-mac bij het downloaden. Weer iets verder gezocht op internet en daar het volgende gevonden. Ik haal meerdere bestanden tegelijkertijd binnen. Als een bestand binnen is dan wordt dat automatisch gecheckt en uitgepakt. Dat zet ik nu op pauze en laat ik tijdens downloaden van andere bestanden niet automatisch plaats vinden. Nu valt verbinding tijdens downloaden van andere bestanden niet meer uit. Echter fluctueert de snelheid wel en is dus niet constant. Misschien heb jij nog een idee?

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me dan af of dit de snelheid van de verbinding is die fluctueert of de snelheid van de server zelf waar die bestanden op staan. Wat voor bestanden zijn dit? En wat krijg je te zien als je deze test uitvoert? Dus daadwerkelijk die app installeren en draaien, niet de webversie van de test.

Reputatie 7
Badge +24

@Barbarian62, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Â