Beantwoord

Internet via Wifi op PS5 valt steeds weg met Experia Box V10a

  • 8 June 2022
  • 5 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1

Hi, 

De laatste tijd veel problemen met onze Wifi. We hebben glasvezel, een Experia V10a en 2 Superwifi's. De Superwifi's staan op de 1e en 2e verdieping en staat buiten dit verhaal.

De PS5 is draadloos verbonden met de Experia. Dagelijks valt (meestal tijdens het gamen) het internet op de PS5 weg. Het internet op de andere devices (PC, telefoon en tv etc) blijven echter wel gewoon doen, en de Wifi manager geeft gewoon een snelheid van 100Mb+ aan. 

Wat ik ook probeer op de PS5 (opnieuw connecten met netwerk, rebooten etc), hij connect wel met de Wifi maar geeft aan dat er geen internet is. Het enige dat helpt is de Experia rebooten. En dan kan mijn zoon weer een (hopelijk) een uurtje spelen.

Maar dit is natuurlijk een onwerkbare situatie. We hebben al verschillende zaken geprobeerd, waaronder de Experia verplaatsen, opnieuw naar fabrieksinstellingen, en de PS5 naar fabrieksinstellingen.

Het probleem is niet zo zeer de Wifi connectie (die blijft bestaan), maar het feit dat er geen internet is via die wifi op de PS5 maar wel op alle andere apparaten. 

Wie o wie kan mij helpen?

Dank,

Tascha

icon

Beste antwoord door Tascha_L 26 June 2022, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Tascha_L . Welkom op het forum.

Ik vrees dat ik geen pasklaar antwoord voor jou heb.  Mijn dringende advies wat gamen betreft is: Sluit je console bekabeld aan.  Maar daar heb je nu natuurlijk ook weinig aan.

Je schrijft dat er superwifi's in het spel zijn. Die hebben dan waarschijnlijk de wifi van de v10a overgenomen. Klopt dat? Welk type superwifi gaat hem om? De witte (versie 1) of de zwarte (versie2 ) ?

Reputatie 1

Hi Erwin,

Dank voor je opmerking vwb de bekabeling: iets om hier thuis weer te opperen :-)

Klopt, de Superwifi extend de wifi van de v10a. Het betreft de witte versie.

Dank voor je opmerking vwb de bekabeling: iets om hier thuis weer te opperen :-)

Ik hoop dat ze luisteren ;-)

Op termijn zal het mogelijk zijn om een apart wifi netwerk aan te maken. Misschien zorgt dat voor betere wifi. 

Wat je nu nog kunt proberen is de wifi manager laten draaien. Het kan zijn dat er dan betere kanalen worden maar aangezien het alleen die ps5 is, twijfel ik een beetje of dat een oplossing is.

 

Reputatie 1

Dank je Erwin. De Wifi manager werkt hier alleen sinds een paar weken niet. We krijgen dan steeds deze foutmelding (op meerdere computers):
 

Dus die houdt hier thuis helaas op…...

Reputatie 1

Die speedtest werkt nog steeds niet op de desktop computers, maar wel op telefoon. Zal wel een foutje zijn bij KPN.

Anyway, ik kreeg van iemand anders (niet op dit forum) de tip om de Sonos eens op een eigen netwerk te draaien (door 1 apparaat bedraad aan te sluiten). Sinds ik dit gedaan heb, is internet op De PS5 niet meer uitgevallen. Dus wellicht heeft iemand hier nog wat aan….