Beantwoord

Internet werkt niet

  • 22 October 2020
  • 4 reacties
  • 146 keer bekeken

Internet doet het niet op Windows XP. Wél uitstekende draadloze verbinding.

Voorheen bij Telfort deed draadloos internet het wel.

Moest pc formatteren en herinstalleren, ander besturings systeem werkt er niet op, zelfs Windows 7 functioneert niet goed.

Nu dus schone Windows XP installatie doch geen internet meer. Als LAN kabel direct op modem aangesloten wordt krijg ik zelfs geen verbinding met internet, alleen draadloos dus.

Alle instellingen staan naar mijn idee goed, uitschakelen Firewall en virusscanner levert geen resultaat op.

icon

Beste antwoord door KeesYagi 22 October 2020, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

De internet verbinding en computer zijn 2 aparte dingen, min of meer, je hebt kabel ook geprobeerd, altijd doen als het kan.

 

Als windows de PC niet meer blieft dan wordt het tijd om linux te proberen, er zijn diverse soorten.

Dit tiep ik op een ubuntu, maar er is debian en ik hoor goede berichten over arch linux, die ga ik ook eens bekijken.

Kun je vanaf een USB stickje opstarten.

 

Hoi Kees, weet dat er verschillende alternatieven zijn, mij gaat het echter om dat iets nu niet functioneert wat het voorheen wél heeft gedaan. Vermoedelijk ligt het aan de vernieuwde (strengere) veiligheid instellingen van de server of modem, vandaar hier de vraag want kom er niet uit. 

Reputatie 7

Hoi @gevonny, dit klinkt inderdaad meer als iets van de computer dan van de verbinding. Als jouw abonnement gemigreerd is van Telfort naar ons, is daar technisch niets aan veranderd. De migratie is puur administratief geweest, er is niets nieuw of strenger aan instellingen, alles is gelijk zoals het bij Telfort was.

Heb je de verbinding ook met andere apparaten kunnen proberen, bijvoorbeeld op een telefoon of laptop? Werkt het daar ook niet op of wel?

Hoi Jasper,

Verbinding werkt prima op zowel GSM als mijn eigen PC (probleem PC is van Echtgenote). 

Heb bij "geavanceerde instellingen” de restricties uitgeschakeld nu, heb weliswaar verbinding nu met internet, doch de helft doet het niet (HTTPS). Heeft dus waarschijnlijk met de browser beveiliging te maken?

Zal tzt haar pc maar eens upgraden :-) 

 

Bedankt allen voor het meedenken :-)