Beantwoord

Internet werkt niet, V10a service lampje rood

  • 25 August 2021
  • 12 reacties
  • 178 keer bekeken

Sinds de update van een paar weken terug is mijn internet heel onstabiel. Het valt om de haverklap een paar seconden uit. En vanavond is hij helemaal uitgevallen, al een paar uur nu. Het is de derde keer de deze week dat ik lange tijd zonder internet zit. (Het langst was bijna 24 uur).

 

Ik heb de modem een aantal keer herstart, steeds meer dan 2 minuten gewacht, geen resultaat. De eerste keer werkte het om mijn glasvezelkastje 2 minuten van de spanning af te halen, maar dat werkte daarna ook niet meer. Vanavond ook een harde reset uitgevoerd, weer zonder resultaat. Bij elke herstart of reset brandt het servicelampje een aantal seconden groen en gaat daarna weer op rood. 

 

Ik wil graag een monteur laten langskomen, maar aangezien het nu laat in de avond is, weet iemand nog iets wat ik kan proberen in de tussentijd om het zelf te verhelpen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 August 2021, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tanya de Kruijff. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van internet. Zoals ik het hierboven lees heb je alle stappen op onze servicepagina al doorlopen. Ik verwacht dat er een afspraak met één van onze monteurs gemaakt moet worden om dit probleem te verhelpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dan kunnen wij voor jou uitzoeken hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. 

Hallo @Vikash, bedankt voor je reactie. Ik heb de gegevens zojuist aangevuld in het profiel. 

 

Update: Vanochtend werkte internet na een herstart van de router en het glasvezelpuntwel weer. Maar aangezien dit nu de derde keer is in een week en het al langer instabiel is, zou ik inderdaad nog steeds graag z.s.m. een afspraak met een monteur willen maken. Ik ben van mijn werkzaamheden afhankelijk van goed werkend internet. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @Tanya de Kruijff, ik heb de lijn meteen even uitgelezen maar deze ziet er eigenlijk wel goed uit (nu).
Op het moment dat de verbinding wegvalt, brandt het lampje op je modem rood begrijp ik. Hoe branden de lampjes dan het glasvezelkastje? Valt de verbinding ook weg op ál je apparaten? (bekabeld én wifi).

Hoi @Thomas, in het glasvezelkastje blijven ze groen. En ja, de verbinding valt weg op alle apparaten, bekabeld en wifi.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een goed teken!

  • Heb je ook een andere internetkabel die je zou kunnen proberen tussen het glasvezelkastje en je experiabox?
  • Kun je ook toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox? 
  • Als de verbinding vaak wegvalt, kun je dan eens proberen de andere verbonden apparaten ontkoppeld te laten om te kijken of een van deze apparaten deze storing veroorzaakt?


Als daar niets duidelijks uitkomt is het het handigst om even met ons te bellen op 0800-0402 op het moment dat de verbinding weggevallen is. Mijn collega's daar kunnen dan direct even met je meekijken!

Hallo Thomas,

 

Ik heb denk ik wel een andere internetkabel. Ik kan het proberen, maar degene die er nu aan verbonden zit is niet heel oud. 

 

Wat bedoel je met mijn netwerkapparatuur? De apparaten die gebruik maken van het netwerk? Of dingen als wifi-versterkers e.d.? Ik gebruik geen versterkers. Op dit moment zijn de apparaten die verbonden zijn mijn PC, mijn telefoon, mijn PlayStation 4 en mijn Nintendo Switch. Die ontkoppeld laten als het weer gebeurt, betekent dat je me dus vertelt dat ik niet wachten tot het een vierde keer gebeurt. Om maar niet te spreken van alle keren op een dag dat Wi-Fi voor de paar seconden uitvalt. Om een beeld te geven, ik keek net een YouTube video van 30 minuten via mij  Playstation, en internet viel 4x (!) uit. Elke keer dat het uitvalt moet ik ofwel mijn PS opnieuw opstarten, ofwel de bandbreedte wijzigen, om YouTube opnieuw te laten laden. Dat is absoluut niet te doen. Dit gebeurt continu, de hele dag door. 

 

Op het forum lees ik meerdere berichten van mensen die na jullie laatste update aan het netwerk internetproblemen hebben gekregen, en een Experia waarbij het lampje rood brandt. Bij mij zijn de problemen ook toen begonnen, wat er dan toch echt op lijkt dat daar iets is fout gegaan. 

 

In de eerste reactie van Vikash werd mij beloofd een afspraak met een monteur te maken zodra ik mijn gegevens had ingevuld. Dit is gebeurd, dus ik zou nogmaals vriendelijk willen verzoeken deze afspraak in orde te maken. 

 

Bedankt. 

Een aanvulling op mijn vorige bericht:

 

Je adviseert me om met jullie helpdesk te bellen als het weer uitvalt. Dit heb ik gedaan de eerste keer. En er werd mij toen verteld dat als het probleem toch zou terugkeren, er dan een monteur zou moeten komen. De tweede keer was het 's avonds en heb geprobeerd te bellen, maar voor dit soort problemen zijn jullie 's avonds niet beschikbaar. Dus ik heb gewacht tot de volgende dag. Internet bleef uit totdat ik alles meerdere malen opnieuw had opgestart. De derde keer (gisteren) was het ook 's avonds. Ik heb gechat met een medewerker die mij niet verder kon helpen en toen op het forum gepost. Ik denk dat ik genoeg heb gebeld en gechat en wil graag dat iemand het definitief komt oplossen. 

Reputatie 7
Badge +10

Dat service lampje heb je niet op een v10a, wel op een v10. Welke heb je?

 

 

 

Als alle lampjes op je glasvezelaansluiting aan blijven verliest je modem dus geen contact met het nt.

Maar toch klopt er iets niet

@DennisA78 Ik heb de bovenste, de V10a. Het gaat om het lampje in het midden, waar  de tekst DSL/internet bij staat. 

 

Of bij de glasvezelaansluiting alle lampje brandden zoals ze hoorden weet ik niet. Ik heb met een medewerker gebeld toen ik dat checkte, dus toen het goed is hebben jullie daar iets over in het systeem staan. Uit mijn hoofd brandde het bovenste lichtje groen en het lichtje eronder knipperde groen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tanya-NT, het probleem lijkt hem in de aansluiting of apparatuur te zitten. Daar kan ik simpelweg niet kosteloos een monteur voor aansturen.
De update die je noemt lijkt hier en daar wel wat wifiproblemen veroorzaakt te hebben. We zijn nu (vanaf vandaag) een nieuwe update aan het uitrollen die deze problemen op zou moeten lossen. Als jouw probleem daar ook door veroorzaakt werd zou het daarmee dus ook opgelost moeten worden. De verwachting is dat je experiabox deze ergens de komende twee weken krijgt. Je kunt deze update ook forceren door hem te resetten.
Meer informatie over deze updates kun je hier vinden:


Ik denk dat het de moeite wel waard is om dit nog even uit te proberen, als dat het niet oplost zullen we toch op zoek moeten naar de oorzaak maar de community en ik denken natuurlijk graag met je mee.
Met netwerkapparatuur bedoel ik inderdaad dingen als wifiversterkers,lichtnetadapters, extra routers of switches.
Als het met de bovenstaande update niet opgelost is vermoed ik dat het een van je verbonden apparaten (dit kan naast de netwerkapparatuur dus ook de PS, switch of een PC zijn) die ergens mee stoort. Vandaar de vraag het eens een paar uur te proberen met elk apparaat uitgeschakeld. 

 

@Thomas, vreemd dat je toegeeft dat er na de laatste wifi-update problemen zijn ontstaan in de Experiaboxen, maar dat je dan geen monteur zou kunnen sturen, omdat heel misschien heel toevalligtegelijkertijd met die update ook heel spontaan een kabel stuk zou zijn gegaan van mijzelf.. 

 

Bij gebrek aan adequate en eenduidige hulp op dit forum heb ik vrijdag zelf weer contact opgenomen met het servicenummer, en gelukkig vond jouw collega wel dat een monteur terecht was. Die is vandaag geweest, zei inderdaad dat dit een veel voorkomend probleem was na de update en heeft toen netjes mijn Experiabox vervangen. En ja, hij vertelde me ook van de update, en heeft overwogen om dat af te wachten, maar vond dat de prognose op nog twee weken onstabiel internet geen optie was en heeft dus de box vervangen. Tot nu toe werkt internet weer als een trein.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling @Tanya-NT en allereerst, fijn dat alles weer goed werkt!
Ik ben het ook met de keuze van de monteur eens hoor, het zou een beetje jammer zijn als je de update zou afwachten en dat het alsnog niet op zou lossen.
De problemen van de afgelopen update staan ook beschreven in het topic dat ik eerder deelde, of dat hier de oorzaak van was durf ik zo niet te zeggen. 

Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaanlopen dan weet je ons te vinden!