Vraag

Internetpakket

  • 23 March 2020
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Hey,

Ik zou graag willen overstappen naar kpn en de site geeft aan dat er 105mb down 30mb up kan worden geleverd op mijn adres.

Alleen de pakketopties zijn 100/10 of 200/20, Ik heb meer dan 10 upload nodig maar als ik voor pakket 2 kies betaal ik voor 200mb down terwijl ik maar 103mb kan gebruiken.

Is er geen middenweg?

En zit er veel verschil tussen de snelheid wat geleverd kan worden en de snelheid die kpn ook daadwerkelijk levert?

Of word er gewoon geleverd wat er mogelijk is op mijn adres?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Ik zou 100/10 nemen. Vaak is het toch wat meer. Maar meer dan wat er op jouw adres mogelijk is krijg je wordt het niet. 

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 

Hallo @B100NL , zelf heb ik ook FttC 100/10, maar in de praktijk haal ik de 102Mbit/s download netto en met de upload haal ik in de praktijk bijna 30Mbit/s netto.

Maar dat kan bij jou anders zijn natuurlijk. Je kunt het ook weer per maand opzeggen als het niet bevalt.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Als de site aangeeft dat 105/30 mogelijk is dan kan je gerust een 100/10 abonnement nemen. Je zal dan toch 30 Mbit upload krijgen.

 

Die 10 Mbit in het abonnement zit er in omdat veel mensen ook echt technisch maar maximaal 10 Mbit kunnen krijgen als ze direct op een telefooncentrale zijn aangesloten. Om niet al die contracten apart te hoeven opstellen is er gekozen voor 1 snelheidsomschrijving in het abonnement, namelijk 10 Mbit. Mensen die meer kunnen krijgen, krijgen dat ook. Dat wordt niet beperkt. De download wordt wel beperkt tot je abonnementssnelheid, in dit geval dus 100 Mbit. Ook als er 105 mogelijk is.

Ik heb abo 50 / 5 maar heb 50 / 29,5

Je krijgt sowieso een hogere upload dan 10% v.d. download.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @B100NL welkom op het forum!
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord heeft :) mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!